  • Data: 2011-04-19 08:27:16
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 18.04.2011 22:35, Marek Dyjor pisze:

    > a jak wrócisz z trasy i będziesz potrzebował załadować całe 444kWh (nie
    > uwzględniam dla uproszczenia sprawności ładowania która wcale nie
    > wynosi 100%)? to już potrzebnujesz jakieś 45kW mocy (realnie

    Te 444kWh to ekwiwalent 42l ON czyli jakichś 850-1000km.

    > pewneikiem ok 60 - 70kW) wyobraź sobie parking w hotelu gdzie goście
    > zaparkowali by ok 100 samochodów elektrycznych. mamy juz ok 6MW mocy
    > którą trzeba zapewnić dla naładowania pojazdów klientów.

    Primo: całkowicie błędnie zakładasz, że każdy jest szaleńcem pokonującym
    1000km dziennie.

    Secundo: przeciętne osiedle 100 domków z ogrzewaniem elektrycznym będzie
    zamawiać (w sumie) przydział mocy na jakieś 1,4-2MW.

    > powstaje tylko pytanie czy, jeśli samochód elektryczny ma mieć sens to
    > nie musi się go dać naładować szybciej niż przez 10 godzin.

    Są różne sposoby na szybkie ładowanie. Np. wymiana uniwersalnego pakietu
    akumulatorów na naładowany - stacja "paliw" trzyma zapas naładowanych i
    wymienia klientom. To kwestia bardziej organizacyjna niż techniczna.