  • Data: 2010-05-13 04:40:32
    Temat: Re: ubezpieczenie sprzętu foto
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Plenty Harmonium" <p...@f...fake.pl> wrote:

    > ktoś się orientuje w tym temacie ?
    > chciałbym ubezpieczyć swój sprzęt w razie kradzieży lub
    > przeciw uszkodzeniu. chciałbym ubezpieczyć zarówno body jak i 4
    > obiektywy - wartość łączna tego sprzętu to około 3800zł. z jakiego
    > tow. ubezpieczeniowego warto skorzystać ? czy to ma sens - w sensie
    > czy da się potem kase odzyskać czy jest trudno ?

    W praktyce nie ma sensu i raczej się nie uda. W ogóle ubezpieczenia
    to w teorii świetna sprawa, w praktyce mogiła i uciekać należy jak
    najdalej - ostatnio słyszałem o przypadku, gdy gość zgłaszał zniszczone
    drzwi po nieudanej próbie włamania - agent zaproponował odszkodowanie
    od zniszczonych cm^2 powierzchni wokół wyłamanego zamka.
    Dodatkowo w składce opłacasz oszustów ubezpieczeniowych - czasem
    ponad 50% kosztów.

    A w tym przypadku - nie dostaniesz kasy, jak nie przedstawisz
    potwierdzenia z Policji, najlepiej naszej. Na Policji nie dostaniesz
    potwierdzenia, jak nie przedstawisz dowodów kradzieży (najlepiej zapis
    video, nazwiska i adresy sprawców). Dodatkowo typowa amortyzacja to np.
    50% - po trzech latach odszkodowanie spada o 7/8, ale składka nie spada.
    Tyle wystarczy, by zapomnieć o jakichkolwiek nieprzymusowych
    ubezpieczeniach, ale pewnie w umowie jest jeszcze sporo innych
    furtek awaryjnych.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]