  • Date: Mon, 08 Mar 2010 20:22:09 +0100
    From: LEPEK <gdzies@wsi>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ubezpieczenie - inni użytkownicy

    LEPEK pisze:

    > Pytanie mam odwrotne - jeśli nie podam, że będą inni użytkownicy, a
    > szkodę spowoduje ktoś inny, niż ja prowadząc mój samochód - czy coś to
    > zmienia?

    Dziś rozmawiałem z infolinią Aviva CU.
    Według niemiłej pani kierowanie pojazdem przez kogoś, kto nie mieści sie
    w danych podanych we wniosku może skutkować nawet niewypłaceniem
    odszkodowania. Nie twierdzę, że zawsze należy wierzyć infolinii, ale
    biorąc pod uwagę, że każde TU stara sie mieć raczej najniższą cenę, to
    taka odpowiedź konsultanta o czymś świadczy.

    Ale ta niemiła pani stwierdziła, że nie poda mi różnicy pomiędzy skłądką
    dla użytkownika >25 lat i <25 lat. Nie wyliczy mi też jednaej i drugiej
    składki, żebym mógł sobie sam odjąć. Ja mam się zdecydować TERAZ - przed
    kalkulacją składki, czy będzie ktoś taki prowadził mój samochód, czy tez
    nie. I oni mają SPOSOBY na to, jak bym zadzwonił z innego telefonu i
    podał inne dane - też mi nie wyliczą, bo drugi raz nie wyliczają, bo...
    bo system nie przyjmie :D

    Generali z kolei ma zapis w OWU, że mogą niewypłacić odszkodowania,
    jeśli poda się we wniosku informacje nieprawdziwe - ale w momencie
    podawania ich do wniosku one będą prawdziwe :)

    No nie ważne, wygląda mi na to, że albo ubezpieczamy samochód na full
    składkę, albo godzimy się z tym, że nikt młodszy nas nie odwiezie z
    imprezy, ani nikomu takiemu samochodu nie pożyczymy. Ja tam takich
    młodych znajomych to już nie mam, ale dzieci moich znajomych już robią
    prawka, a mimo to nie będą mogły mnie z imprezy odwieźć (moim samochodem
    rzecz jasna).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański