  • Data: 2011-12-09 08:48:45
    Temat: Re: ubek
    Od: "Axel" <a...@p...BEZSPAMU.com> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:jbrh6e$ju3$1@inews.gazeta.pl...

    > Z tym ze moze miec troche racje z "na terenie zblizonym do UE".
    > Polski niemal nie mogles opuscic, ale za Odra byl juz faktycznie dosc
    > symboliczny.
    > Oczywiscie formalnie tylko dla obywateli Unii.

    Dlatego napisalem o wyjezdzie z PL. Ale np. na granicy
    szwajcarsko-francuskiej bylem kontrolowany

    > Juz nie pamietam kto i kiedy popuscil ... przypadkiem nie Jaruzelski
    > gdzies u schylku, czyli moze nawet w 88 ?

    W 1988r. zezwolili na trzymanie paszportow w domu. Ja sie niestety jeszcze
    zalapalem na obowiazkowy zwrot po wyjezdzie do Szwecji.

    > A nie, nie tylko po stronie NRD. Jak sie nam troche rozluznilo, to RFN
    > sobie uzmyslowil ze ci wredni polacy to tylko papierosy i wodke przemycaja
    > :-)

    Mozliwe, ale jak ja jezdzilem, to po stronie zgnilokapitalistycznej bylo
    szybko i bezkonfliktowo (faktem jest, ze zwykle bylem bez bagazu, bo tylko
    po zakupy), natomiast po enerdowskiej - dlugie kolejki i skrupulatne
    sprawdzanie dokumentow.

    Chcieli sie wykazac przed odejsciem :-)

    --
    Axel