    From: AlexY <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: uP ze sprzętowym 1-wire - istnieje?
    Date: Thu, 22 Nov 2012 11:51:36 +0000

    Cezar wrote:
    [..]
    > Moze uzyj jakis SoC z linuksem? Widzialem ze w Rasbperry Pi byl
    > udostepniony modul kernela obslugujacy magistrale 1-wire podpieta do
    > GPIO...
    >
    > BTW, tez obecnie pracuje nad home automation. Myslalem uzyc 1-wire ale
    > coraz bardziej sklaniam sie do uzycia ethernetu. Szukam jakiegos gotowca

    Sęk w tym że 1-wire jest niesamowicie "tani" w użyciu, do ethernetu
    będziesz musiał kupić (bo raczej nie zrobisz) międzymordzie do
    wszelakich czujników czy mechanizmów wykonawczych, do tego dojdzie
    znacznie większe zapotrzebowanie na prąd, czyli prawdopodobnie dodatkowo
    zasilacz do każdej takiej "przejściówki". Oczywiście wszystko to kwestia
    indywidualnych potrzeb, może w Twoim przypadku ethernet zda egzamin, u
    mnie będzie to raczej serwer linuxowy odpalony na laptopie (już jest),
    do niego 1-wire, LAN, RS232 i co tam jeszcze wymyślę a do kontroli nad
    tym np www w telefonie po wi-fi.

    > wiszacego na scianie do sterowania tym - najlepiej na Androidzie, cos w
    > stylu
    > http://www.alibaba.com/product-gs/532287081/Android_
    Tablet_In_Wall_Mount_For.html

    60-70 dolców sztuka... i taniej raczej nie będzie

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html