  • 1. Data: 2012-06-18 10:30:50
    Temat: u4/3 pobite przez komórkę
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    http://www.gsmarena.com/pureview_blind_test-review-7
    73.php

  • 2. Data: 2012-06-18 11:31:29
    Temat: Re: u4/3 pobite przez komórkę
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-06-18 10:30:50 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > http://www.gsmarena.com/pureview_blind_test-review-7
    73.php

    Ta, pobite. W tendencyjnym zestawieniu i głosowaniu ignorantów.

    de Fresz

  • 3. Data: 2012-06-18 12:02:02
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> wrote:

    > http://www.gsmarena.com/pureview_blind_test-review-7
    73.php

    Bardziej słonecznych kadrów im się znaleźć nie udało?

    Po wejściu do pomieszczenia ilość fotonów atakujących matrycę
    spadnie nawet... 100.000 razy (!) - ciekawe, jak wtedy "superkomórka"
    zaśpiewa...

    [mr.]

  • 4. Data: 2012-06-18 17:44:39
    Od: Mateusz Ludwin <m...@g...com>

    On Monday, 18 June 2012 11:31:29 UTC+2, de Fresz wrote:

    > Ta, pobite. W tendencyjnym zestawieniu i głosowaniu ignorantów.

    Głosowanie mnie nie intersuje.
    Obejrzyj sobie na samplach, co rejestruje więcej szczegółów. Tutaj to świetnie widać:

    http://st.gsmarena.com/vv/reviewsimg/pureview-blind-
    test/gsmarena_015.jpg
    --
    Mateusz Ludwin

  • 5. Data: 2012-06-18 17:45:58
    Od: Mateusz Ludwin <m...@g...com>

    On Monday, 18 June 2012 12:02:02 UTC+2, Mariusz [mr.] wrote:

    > Po wej�ciu do pomieszczenia ilo�� foton�w atakuj�cych matryc�
    > spadnie nawet... 100.000 razy (!) - ciekawe, jak wtedy "superkom�rka"
    > za�piewa...

    Ale jakie to ma znaczenie? To się postawi na statywie. Średni format też be, bo ma
    szumiące ISO800?
    --
    Mateusz Ludwin

  • 6. Data: 2012-06-18 18:28:55
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <m...@g...com> wrote:

> [...]
    73.php

    > Głosowanie mnie nie intersuje.
    > Obejrzyj sobie na samplach, co rejestruje więcej szczegółów. Tutaj to

    Wolę testy studyjne, "w naturze" jest zdecydowanie za dużo zmiennych.

    Swoją drogą testy studyjne też trzeba umieć robić. Nie wykluczam, że
    jedną z lepszych metod (w sytuacji, gdy trzeba się zdecydować na tę
    jedną metodę) byłoby robić zdjęcia z manualnie identycznymi nastawami
    ekspozycji (nie liczyć na AE aparatu i często nieznormalizowaną
    czułość - Canon dał się poznać z zawyżania swojego ISO), a następnie
    wynik rozciągać jednakowym dla wszystkich autolevelingiem.

    Ostatnim zdjęciem w serii mogłoby być ISO 6400 forsowane o jakieś
    dwie-trzy działki - po podciągnięciu autolevelingiem powinno ładnie
    wyjść, ile daje dana matryca.

    Inne podejście, to z serii ekspozycji wybierać to o zadanej
    liczbie przepałów (dla danej sceny kontrolnej z ogromnym, ale
    w miarę ciągłym "histogramem").

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2012-06-18 18:29:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Mateusz Ludwin" <m...@g...com> wrote:

    > Ale jakie to ma znaczenie? To się postawi na statywie. Średni format
    > też be, bo ma szumiące ISO800?

    No to wracamy do kwestii do czego komu jest potrzebny aparat -
    - wyłącznie pejzażyki w ostrym słońcu są dość nudne, a sam już od dawna
    nie narzekam na brak szczegółów - bez większych rozterek zaakceptowałbym
    sześć porządnych MPix na naprawdę wysokich ISO (choć oczywiście -
    - dobrego nigdy za wiele. :)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

    BTW: Któremuś z nas czytnik coś knoci w kodowaniu PL znaków... :)

  • 8. Data: 2012-06-18 23:20:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-18 18:28, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > jedną z lepszych metod (w sytuacji, gdy trzeba się zdecydować na tę
    > jedną metodę) byłoby robić zdjęcia z manualnie identycznymi nastawami

    Rozumiejąc ją jako odnośnik od rzeczywistego 0dB, dodajmy.

    --
    pozdrawia Adam
    /terroryzm - wiem co to, kiedyś mi strona nie działała.../

  • 9. Data: 2012-06-18 23:22:29
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-06-18 18:29, Mariusz [mr.] pisze:
> [...]
    > nie narzekam na brak szczegółów - bez większych rozterek zaakceptowałbym
    > sześć porządnych MPix na naprawdę wysokich ISO (choć oczywiście -

    Fakt jest, że telefon zrobił lepiej niż aparat, z czego należy się tylko
    cieszyć. W ciemności zrobi gorzej, poza tym nie ma zuma. Ogólnie - choć
    są różne ''ale'', jest rozwój - jest banan.

    --
    pozdrawia Adam
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 10. Data: 2012-06-19 01:51:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> wrote:

    [...]
    > Fakt jest, że telefon zrobił lepiej niż aparat, z czego należy się
    > tylko cieszyć. W ciemności zrobi gorzej, poza tym nie ma zuma.
    > Ogólnie - choć są różne ''ale'', jest rozwój - jest banan.

    To jest oczywiście poza wszelką dyskusją i to jest plus całego
    zjawiska.

    Z drugiej jednak strony w ostatnich dziesięcioleciach obserwuję
    wyraźną poprawę panowania nad technologiczną materią (np. drastyczny
    wzrost niezawodności w niegdyś superawaryjnej F1) - producenci coraz
    częściej sami dokonują overclockingu swoich produktów. Wystarczy
    ponadnormatywnie zaostrzony reżim technologiczny dla jednego "wypieku"
    (poczynając od czystości surowców), a następnie jeszcze "overclockerska"
    selekcja jakości gotowych wypustów i bez żadnego postępu
    technologicznego można wypuścić takiego Panasonika GH1 (pierwszy,
    dla zbudowania superopinii - zupełnie osamotniony na tle "braciszków"),
    Olympusa EM-5, kilku pokazowych modeli komórek, itd. - i już może iść
    świetna fama przez Internet. Następne modele (a może nawet następne
    partie tego samego modelu - któż to będzie testował?) będą słabsze, ale
    cóż z tego, skoro w pamięci milionów utrwali się jedynie dobra opinia
    i dobre recenzje (stare przysłowie żydowskie: "Jeśli ktoś ma opinię
    wstającego wcześnie, to może wstawać nawet w południe". :))

    Im mniejsza matryca, tym łatwiej i taniej zrobić taką perełkę na
    pokaz, choć i w FF można było podejrzewać np. Nikona o takie zabiegi
    (D3s z selekcjonowanymi matrycami, "odrzuty" użyte w D3/D700. ;-)

    Dziś takie sztuczki zaczęto robić nawet w produkcji najlepszych win.

    Mariusz [mr.]