  • 61. Data: 2009-09-29 08:13:41
    Temat: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    > Ale ja powyzej nie napisalem nic detalicznie o LCD :)

    Nie musiałeś nic pisać ani powyzej, ani poniżej, ja Twoje zdanie znam ;-)
    LCD (nie wszystkie!) prezentuja obecnie taki poziom jakościowy i cenowy, iż
    namawianie ludzi na kupowanie używanych CRT ociera się o fanatyzm/sadyzm
    ;-)))

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 62. Data: 2009-09-29 08:16:42
    Temat: Re: Monitor mi sie psuje?
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Czornyj wrote:

    > To nie jest kwestia szczęścia, tylko matrycy IPS:
    >
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/pva2.jpg
    > http://members.chello.pl/m.kaluza/ips2.jpg

    OK, nastepny moj LCD bedzie miał S-IPS (jeśli nie wyjdzie z produkcji do
    tego czasu) ;-) Na razie na Formacu musze jednak pilnować kątów patrzenia...

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 63. Data: 2009-09-29 08:19:26
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Tom01 wrote:

    > Nec 2180UXi to jest coś więcej niż przyzwoity LCD.

    Ale slabo dostepny ;-) A taki Nec 2070NX tez na S-IPS jest dobry?

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 64. Data: 2009-09-29 13:54:26
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał:

    > Ale slabo dostepny ;-) A taki Nec 2070NX tez na S-IPS jest dobry?

    Też dobry i sądzę, ze z 2070NX też będziesz zadowolony, ale jednak nieco
    nizsza klasa. Główna różnica to to, że 2180UX ma 10 bitową tablicę LUT z
    możliwością sprzętowej kalibracji samego monitora - w przypadku 2070NX
    możemy jedynie oprofilować kartę graficzną. 2070NX ma 20" matrycę LG.Philips
    LM201U04 - w matrycach tych występują czasem problemy z pamięcią obrazu - po
    wyswietlaniu pzrez dłuższy czas nieruchomego obrazu utrwala się on na
    matrycy. Miałem nieco inny model NEC-a z taką matrycą - 2080UX+ i faktycznie
    efekt utrwalania był niekiedy zauważalny - na szczęście u mnie po kilku
    minutach znikał. Matryca w 2180UX to 21" NEC NL160120BC27-02. Różnica
    wymiarów nie jest w/g mnie zbytnio istotna, zwłaszcza, że obie matryce mają
    identyczną rozdzielczosć 1600x1200.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 65. Data: 2009-09-29 13:58:26
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
> [...]
    > wyswietlaniu pzrez dłuższy czas nieruchomego obrazu utrwala się on na

    A to oznacza, że przy okazji się rozkalibrowuje? Że kalibracja "pływa"?

    --
    Mirek

  • 66. Data: 2009-09-29 15:59:17
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    John Smith pisze:
    > A to oznacza, że przy okazji się rozkalibrowuje? Że kalibracja "pływa"?

    Nie ma to nic wspólnego z kalibracją. Obraz może się utrwalać na pewien
    czas, lub w skrajnym przypadku trwale, podobnie jak na starszych plazmach.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 67. Data: 2009-09-29 16:14:10
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Tom01 napisał(a):

    > Nie ma to nic wspólnego z kalibracją. Obraz może się utrwalać na pewien
    > czas, lub w skrajnym przypadku trwale, podobnie jak na starszych plazmach.

    No, czyli jak go miesiąc temu skalibrowałeś, a teraz wyświetla co innego
    (bo na normalny obraz nakłada dodatkowo "ducha"), to ozancza ni mniej ni
    więcej, że dzisiaj kalibracja już jest rozjechana. Przynajmniej w tych
    miejscach, gdzie się coś wypaliło.
    Jak kalibrować monitor, którego odpowiedź na sygnał wejściowy zmienia
    się w czasie (bo coś się na chwilę "wypala")?

    --
    Mirek

  • 68. Data: 2009-09-29 16:24:48
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał :

    > A to oznacza, że przy okazji się rozkalibrowuje? Że kalibracja "pływa"?

    Nie - to co innego. Np. jeśli potrzymasz na ekranie nieruchome okno a
    następnie zamkniesz je i zaczniesz przeglądać zdjęcia to zarys tego okna
    będzie jeszcze przez pewien czas widoczny na zdjęciach - szczególnie na
    ciemnych ich partiach. W moim przypadku (miałem nieco inny model - 2080UX+ -
    ale z tą samą matrycą) efekt nie był zbyt silny - trzeba się było dokładnie
    przyglądać (zauważyłem go dopiero po ok. tygodniu używania monitora) - i po
    kilku minutach ustępował. Przez ok. rok używania monitora nie zauważyłem,
    aby efekt ten się nasilał.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 69. Data: 2009-09-29 16:41:56
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Marek Wyszomirski napisał(a):
    > efekt nie był zbyt silny - trzeba się było dokładnie
    > przyglądać (zauważyłem go dopiero po ok. tygodniu używania monitora) - i po
    > kilku minutach ustępował.

    Po kilku minutach?
    I co? Po każdej zmianie wyświetlanego kadru (np chcę obrobić następne
    zdjęcie) mam czekać parę minut, aż się obraz ustabilizuje, żeby być
    pewnym, że pokazuje wiernie?

    --
    Mirek

  • 70. Data: 2009-09-29 18:11:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "John Smith" <u...@e...net> napisał:

> [...]
    > I co? Po każdej zmianie wyświetlanego kadru (np chcę obrobić następne
    > zdjęcie) mam czekać parę minut, aż się obraz ustabilizuje, żeby być

    Przy zmianie kadru żadnych efektów nie było. Efekt dawał sie zauważyc, jeśli
    miałeś na ekranie przez długi czas (co najmniej kilkanaście minut)
    nieruchomy obraz z jakimiś ostrymi konturami - ślady tych konturów przez
    pewien czas pozostawały widoczne na monitorze. Zauważałem to np. gdy przez
    godzinę siedziałem nad pocztą a potem zabierałem się do zdjęć - jeśli
    zdjęcie miało ciemne, w miare gładkie partie uważnie przyglądajac się dawało
    się na nich zauważyć ślady pasków i okienek Outlooka. Po kilku minutach
    efekt ustępował.
    Zaznaczam - efekt nie rzucał się w oczy - nawet w sytuacji gdy występował
    trzeba było mieć odpowiednie zdjęcie i dość dokładnie się przyglądać aby go
    zauważyć. Najłatwiej oczywiście w sytuacji, gdy się wiedziało, czego szukać.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)