    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: [troche OT] Monitor mi sie psuje?
    Date: Tue, 29 Sep 2009 15:54:26 +0200

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam> napisał:

    > Ale slabo dostepny ;-) A taki Nec 2070NX tez na S-IPS jest dobry?

    Też dobry i sądzę, ze z 2070NX też będziesz zadowolony, ale jednak nieco
    nizsza klasa. Główna różnica to to, że 2180UX ma 10 bitową tablicę LUT z
    możliwością sprzętowej kalibracji samego monitora - w przypadku 2070NX
    możemy jedynie oprofilować kartę graficzną. 2070NX ma 20" matrycę LG.Philips
    LM201U04 - w matrycach tych występują czasem problemy z pamięcią obrazu - po
    wyswietlaniu pzrez dłuższy czas nieruchomego obrazu utrwala się on na
    matrycy. Miałem nieco inny model NEC-a z taką matrycą - 2080UX+ i faktycznie
    efekt utrwalania był niekiedy zauważalny - na szczęście u mnie po kilku
    minutach znikał. Matryca w 2180UX to 21" NEC NL160120BC27-02. Różnica
    wymiarów nie jest w/g mnie zbytnio istotna, zwłaszcza, że obie matryce mają
    identyczną rozdzielczosć 1600x1200.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)