  • 11. Data: 2012-02-21 08:57:42
    Temat: Re: transformator
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 21 Feb 2012 09:50:55 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl> wrote:

    >Że co? Bo ja zaraz przebiję - moc drzemie w oknie! Ale najbardziej w
    >czestotliwości.
    Phi, ja przepchnę dowolną moc przez dowolne okno i rdzeń, o ile tylko
    czas pracy będzie odpwiednio krótki ...
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 12. Data: 2012-02-21 09:00:25
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" <l...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Gdybym miał nadprzewodnik nawinął bym na tym rdzeniu np. 10 MVA.
    > ;-)

    A nasycenie rdzenia? :)

  • 13. Data: 2012-02-21 09:06:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, February 21, 2012, 9:56:06 AM, you wrote:

    > Nigdy nie nawijałeś ręcznie toroida?!

    Wiele. Ale nie głosnikowy i nie 50Hz.

    > Jak nie ma za dużo i za grubego lub cienkiego drutu,

    Kiedy to jest wiele zwojów cienkiego drutu właśnie.

    > a okno jest dość duże to nie ma problemu. Nie wygląda to za ładnie,
    > a i podczas nawijania możesz się ćwiczyć w wytrwałości w dążeniu do
    > celu ;)

    Jakoś mnie to nie ciągnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2012-02-21 09:07:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Tuesday, February 21, 2012, 9:57:42 AM, you wrote:

    > Phi, ja przepchnę dowolną moc przez dowolne okno i rdzeń, o ile tylko
    > czas pracy będzie odpwiednio krótki ...

    Cheater! I wcale nie dowolną.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2012-02-21 09:22:36
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Kiedy to jest wiele zwojów cienkiego drutu właśnie.

    Kiedyś miałem dużo czasu i samozaparcie.
    Do tego trzeba być uczniem szkoły średniej i musi trwać paskudna jesień.
    Dziś wiem, że efekty nie rekomensują kosztów w jakikolwiek sposób. Więc
    szukam rdzenia EI np. 120 z jakichś fajnych blaszek 0.25 Jednak z tym to
    jest dziś już bardzo duży problem

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 16. Data: 2012-02-21 09:23:25
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > A nasycenie rdzenia? :)

    A co nasycanie ma do przenoszonej mocy?
    :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 17. Data: 2012-02-21 09:32:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

    Tuesday, February 21, 2012, 10:23:25 AM, you wrote:

    > A co nasycanie ma do przenoszonej mocy?
    > :-)

    Troszkę ma. Jak namalujesz wykresy wektorowe, to się przekonasz, że
    ułamek mocy wejsciowej jednak rdzeń magnesuje troszkę bardziej niżby
    się chciało. Ale to już przy takich mocach, że można to rozpatrywać
    tylko teoretycznie ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-02-21 09:53:05
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś miałem dużo czasu i samozaparcie.

    A ja akurat rdzeń i drut.
    Średnica zew. jakieś ~15 cm wysokość ~5cm. Nawinąłem "na oko"
    nie wiem jakie zrobiłem założenie, bo o toroidach wiedziałem mało,
    ale chyba 1zw/V. Podłączyłem, ...i wywaliło bezpieczniki,
    więc dowinąłem jeszcze 50, i znowu. 50 dowinąłem, ...i znowu:).
    W końcu dotarło do mnie że nie musi to być wina małej ilości zwojów.
    Włączałem przez opornik i już było dobrze. Zmierzyłem prąd jałowy,...
    ~20mA 8-O. Wiedziałem, że taki jałowy to w EI przy trafkach
    20 -40W, a ten miał zmierzone 600W. Podłączyłem 3 żarówki 200W
    halogenowe. Po 15 minutach był lekko ciepły.
    To tak ze wspomnień. Leży sobie i czeka kiedy będzie mi potrzebny
    transformator 14V 600W:).

    Artur(m)

  • 19. Data: 2012-02-21 09:58:42
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

> [...]
    > ułamek mocy wejsciowej jednak rdzeń magnesuje troszkę bardziej niżby
    > się chciało. Ale to już przy takich mocach, że można to rozpatrywać

    W sumie nadprzewodnik był teoretyczny to jest teoretycznie. ;-)
    Czyli tam gdzie występuje przepływ energii muszą występować i straty.
    Siła magnetomotoryczna wprowadzana przez pierwotne i przeciw-siła, że tak
    powiem pobierająca energię z rdzenia na wtórnym nie będą sobie równe. Ta
    różnica wyląduje częsciowo w rdzeniu magnesując go.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz

  • 20. Data: 2012-02-21 11:22:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Zenek,

    Tuesday, February 21, 2012, 12:22:09 PM, you wrote:

    > zawsze mnie zastanawiało jak się profesjonalnie, czy fabrycznie nawija takie
    > transformatory toroidalne, bo chyba nie robią tego emerytki z trzecią grupą
    > inwalidzką z łódeczkami drutu w ręku?

    https://www.google.com/search?q=nawijanie+transforma
    torów+toroidalnych

    --