  • 21. Data: 2012-02-21 11:22:09
    Temat: Re: transformator
    Od: "Zenek" <e...@r...pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał:
    > Kiedyś miałem dużo czasu i samozaparcie.
    > Do tego trzeba być uczniem szkoły średniej i musi trwać paskudna
    > jesień. Dziś wiem, że efekty nie rekomensują kosztów w jakikolwiek
    > sposób. Więc szukam rdzenia EI np. 120 z jakichś fajnych blaszek
    > 0.25 Jednak z tym to jest dziś już bardzo duży problem

    zawsze mnie zastanawiało jak się profesjonalnie, czy fabrycznie nawija takie
    transformatory toroidalne, bo chyba nie robią tego emerytki z trzecią grupą
    inwalidzką z łódeczkami drutu w ręku?

  • 22. Data: 2012-02-21 11:29:25
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Zenek" <e...@r...pl> napisał w wiadomości
    > zawsze mnie zastanawiało jak się profesjonalnie, czy fabrycznie nawija
    > takie transformatory toroidalne, bo chyba nie robią tego emerytki z
    > trzecią grupą inwalidzką z łódeczkami drutu w ręku?

    Zały myk polega na tym, ze drut na kółku które się kręci - jedzie na
    rolkach.

    http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=rRDVhNdvJCY&feat
    ure=endscreen

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 23. Data: 2012-02-21 11:36:27
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 21 Feb 2012 12:22:09 +0100, "Zenek" <e...@r...pl> wrote:

    >zawsze mnie zastanawiało jak się profesjonalnie, czy fabrycznie nawija takie
    >transformatory toroidalne, bo chyba nie robią tego emerytki z trzecią grupą
    >inwalidzką z łódeczkami drutu w ręku?
    Zobacz tu:
    http://www.ruff-worldwide.com/
    w sekcji ,,Toroidal winding''.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 24. Data: 2012-02-21 19:34:27
    Od: WALDEK SRZESZEWSKI <w...@g...com>

    moc jaką się da a napięcie wtórnej strony 14v dodam za transformator
    ma chodzić po pare godzin

  • 25. Data: 2012-02-21 20:06:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 10:22:36 +0100, Ukaniu napisał(a):

> [...]
    > Dziś wiem, że efekty nie rekomensują kosztów w jakikolwiek sposób. Więc
    > szukam rdzenia EI np. 120 z jakichś fajnych blaszek 0.25 Jednak z tym to

    ejze, koledzy - to jest duzy rdzen. Malo zwojow.
    Niewykluczone ze uda sie nawinac szybciej niz bedzie trwalo skladanie tego
    rdzenia EI.

    J.

  • 26. Data: 2012-02-21 20:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2012 09:50:55 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Hello J.F.,
    >
    > Że co? Bo ja zaraz przebiję - moc drzemie w oknie!

    Okno to parametr rdzenia :-)

    > Ale najbardziej w czestotliwości.

    Owszem, ale zalozylem ze kolega jednak na 50Hz nawinach chce :-)

    J.

  • 27. Data: 2012-02-21 20:20:42
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Na rdzeniu toroidalnym?

    Nadal się da. Tylko jest upierdliwe do kwadratu.

    Toroidy nawijają maszyny. A pamięci ferrytowe szyły zakonnice zakonów
    kontemplacyjnych - żeby nie zakonnice to ELWRO tylu komputerów by nie
    mogło wyprodukować...

    --
    Darek

  • 28. Data: 2012-02-21 20:53:51
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 21, 2012, 9:10:37 PM, you wrote:

    > Okno to parametr rdzenia :-)
    > Owszem, ale zalozylem ze kolega jednak na 50Hz nawinach chce :-)

    Bo to wiesz? Akurat na tapecie mam projekt na 250Hz - na zwykłym,
    blaszanym toroidzie...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 29. Data: 2012-02-21 21:32:51
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Jacek Maciejewski pisze:

    > Toroidalny?

    Pytakowi chodzi o obliczenie, a nie nawijanie. Nawijają na wschodzie.'

  • 30. Data: 2012-02-21 21:35:45
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:

    > No dobra a napięcie strony wtórnej i prąd strony wtórnej lub moc to
    > gdzie?

    Akurat moc można oszacować. A napięcie wtórne i prąd to z przekładni
    każdy głupi co znalazł tę grupę to se przeliczy.
    pzdr - bs