eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[press]toyota po raz kolejnyRe: toyota po raz kolejny
  • Data: 2010-03-12 18:54:04
    Temat: Re: toyota po raz kolejny
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    pawka pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    > news:hnbga4$bl2$4@nemesis.news.neostrada.pl...
    >>> Co za bzdury wypisujesz....
    >>> Jakim cudem zablokowane tylne kola moga chciec wyprzedzic przod?
    >> Ano takie cuda - wbrew temu co mogłoby się wydawać jednoczesne stałe
    >> napędzanie przodu i hamowanie tyłu zamiast stabilizować pojazd, spowoduje
    >> utratę kontroli praktycznie nie do opanowania.
    >
    >
    > To może powinienem zastanowić się czy sprzedawać swój samochód (taki chitry
    > plan miałem na ten rok) skoro jak mi na śliskim zaczyna dupę wozić to
    > starczy lekko załapać ręcznym i musnąć gaz a auto staje w linii?

    Nie jest tak jak piszesz. Użycie w poślizgu tylnej osi hamulca ręcznego
    działającego na tylne koła, w żadnej sytuacji nie ma właściwości
    stabilizujących, a jedynie zmniejszy siłę prostopadłą do osi pojazdu i
    pogłębi poślizg tyłu.

    Hamulca ręcznego używa się właśnie po to żeby stracić tyłem przyczepność.
    Żeby ustabilizować samochód i odzyskać przyczepność tyłu używa się gazu
    i kontry kierownicą żeby wygasić naturalną oscylację tyłu.

    Dlatego też elektroniczna regulacja siły hamowania działa tak, że na
    zakręcie tylna oś nie jest hamowana - bo hamowanie tylną osią w zakręcie
    to dobry sposób na to żeby tył wyprzedził przód.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: