eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 116

  • 21. Data: 2011-03-11 23:07:39
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-11 22:58, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:31:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Gdyby teorie Łągiewki miały być prawdą, to urządzenie wcale nie
    >> musiałoby być montowane poza samochodem.
    >> Zresztą Łągiewka również się tym chwalił - swoim bezodrzutowym i
    >> bezsiłowym pędnikiem/hamulcem (zależy w którą stronę działa).
    >> Urządzenie działające na zasadzie którą opisuje mogłoby być zamontowane
    >> choćby w bagażniku.
    >>
    >> Tyle że z przyczyn oczywistych to nie działa.
    >
    > ależ działa

    Co masz na myśli pisząc "działa"?
    To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
    przeciążeń?


  • 22. Data: 2011-03-11 23:15:01
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Co masz na myśli pisząc "działa"?
    > To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
    > przeciążeń?

    nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
    kilka G może życie uratować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 23. Data: 2011-03-11 23:21:26
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-11 23:15, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Co masz na myśli pisząc "działa"?
    >> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
    >> przeciążeń?
    >
    > nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo.

    Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
    zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
    10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.

    I żadna magia tego nie przeskoczy.


  • 24. Data: 2011-03-11 23:34:34
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:21:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
    > zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
    > 10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
    >
    > I żadna magia tego nie przeskoczy.

    A kto mówił o zmiejszaniu drogi hamowania?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 25. Data: 2011-03-12 02:27:10
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin DoQ

    > Ja w mojej pride mam fotel obrotowy z amortyzatorem Łągiewki :)

    A jak kierujesz gdy się kręcisz?

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 26. Data: 2011-03-12 09:38:33
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Mar 2011 22:15:01 +0000, Waldek Godel wrote:
    >Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >> Co masz na myśli pisząc "działa"?
    >> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
    >> przeciążeń?
    >
    >nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
    >kilka G może życie uratować.

    Mozna, o ile bedzie zderzak na metr wystawal. A przy wiekszych
    predkosciach 2m czy wiecej. To samo zapewnia strefa kontrolowanego
    zgniotu, wiec zderzak ratowalby raczej portfel niz zycie ..

    Umieszczenie w barierce ma wiekszy sens, ale bedzie za drogie, wiec
    ich tam nie bedzie. To moze byc dobre rozwiazanie dla kolei, dla
    portow, czy innych miejsc narazonych na kolizje - taki odbojnik
    wielorazowego uzytku. Moze i nawet dla barierki .. ale na wiaduktach.
    Lepiej zeby sie bariera ugiela niz mial beton polamac.

    J.


  • 27. Data: 2011-03-12 11:56:52
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-11 23:34, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:21:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
    >> zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
    >> 10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
    >>
    >> I żadna magia tego nie przeskoczy.
    >
    > A kto mówił o zmiejszaniu drogi hamowania?

    Jesteś pierwszy który o tym wspomina.


  • 28. Data: 2011-03-12 12:13:19
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:56:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >>> Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
    >>> zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
    >>> 10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
    >>>
    >>> I żadna magia tego nie przeskoczy.
    >>
    >> A kto mówił o zmiejszaniu drogi hamowania?
    >
    > Jesteś pierwszy który o tym wspomina.

    Ciekawe, bo jeszcze wciąż w cytacie jest twój post, ze wspomnianą drogą
    hamowania. Widocznie odpisałem na twój post zanim go napisałem, dobrze
    wiedzieć, że zaginam czasoprzestrzeń.
    Tu chodzi o przetworzenie części energii zderzenia, która inaczej poszłaby
    na zniszczenie samochodu, czyli niejako "wydłużenie" strefy bezpieczeństwa
    samochodu.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 29. Data: 2011-03-12 12:21:15
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-12 09:38, J.F. pisze:
    > On Fri, 11 Mar 2011 22:15:01 +0000, Waldek Godel wrote:
    >> Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >>> Co masz na myśli pisząc "działa"?
    >>> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
    >>> przeciążeń?
    >>
    >> nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
    >> kilka G może życie uratować.
    >
    > Mozna, o ile bedzie zderzak na metr wystawal. A przy wiekszych
    > predkosciach 2m czy wiecej. To samo zapewnia strefa kontrolowanego
    > zgniotu, wiec zderzak ratowalby raczej portfel niz zycie ..

    No tak, tylko po co montować skomplikowany zderzak, skoro lżejszy,
    tańszy i mniej zawodny będzie amortyzator oparty o hydraulikę, albo
    sprężystość.

    Albo jak nie wielorazowy, to coś takiego, za to taniego.
    http://www.metcomb.com/products.html


    Jedyna wartość dodana jaką oferuje Łągiewka, to "masa bezinercyjna"
    (cyt. z jego prac), a co za tym idzie to brak działających sił przy
    działaniu jego mechanizmu.
    Czyli możliwość wyhamowania z dowolnie wysokiej prędkości, na dowolnie
    krótkiej drodze, bez przeciążeń.


  • 30. Data: 2011-03-12 12:30:46
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 12:21:15 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Czyli możliwość wyhamowania z dowolnie wysokiej prędkości, na dowolnie
    > krótkiej drodze, bez przeciążeń.

    gdzie ty się tych bredni naczytałeś? W Bravo Girl! ??

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: