-
21. Data: 2011-03-11 23:07:39
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-11 22:58, Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:31:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Gdyby teorie Łągiewki miały być prawdą, to urządzenie wcale nie
>> musiałoby być montowane poza samochodem.
>> Zresztą Łągiewka również się tym chwalił - swoim bezodrzutowym i
>> bezsiłowym pędnikiem/hamulcem (zależy w którą stronę działa).
>> Urządzenie działające na zasadzie którą opisuje mogłoby być zamontowane
>> choćby w bagażniku.
>>
>> Tyle że z przyczyn oczywistych to nie działa.
>
> ależ działa
Co masz na myśli pisząc "działa"?
To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
przeciążeń?
-
22. Data: 2011-03-11 23:15:01
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Co masz na myśli pisząc "działa"?
> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
> przeciążeń?
nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
kilka G może życie uratować.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
23. Data: 2011-03-11 23:21:26
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-11 23:15, Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Co masz na myśli pisząc "działa"?
>> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
>> przeciążeń?
>
> nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo.
Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
I żadna magia tego nie przeskoczy.
-
24. Data: 2011-03-11 23:34:34
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:21:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
> zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
> 10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
>
> I żadna magia tego nie przeskoczy.
A kto mówił o zmiejszaniu drogi hamowania?
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
25. Data: 2011-03-12 02:27:10
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: to <t...@a...xyz>
begin DoQ
> Ja w mojej pride mam fotel obrotowy z amortyzatorem Łągiewki :)
A jak kierujesz gdy się kręcisz?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
26. Data: 2011-03-12 09:38:33
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 11 Mar 2011 22:15:01 +0000, Waldek Godel wrote:
>Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Co masz na myśli pisząc "działa"?
>> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
>> przeciążeń?
>
>nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
>kilka G może życie uratować.
Mozna, o ile bedzie zderzak na metr wystawal. A przy wiekszych
predkosciach 2m czy wiecej. To samo zapewnia strefa kontrolowanego
zgniotu, wiec zderzak ratowalby raczej portfel niz zycie ..
Umieszczenie w barierce ma wiekszy sens, ale bedzie za drogie, wiec
ich tam nie bedzie. To moze byc dobre rozwiazanie dla kolei, dla
portow, czy innych miejsc narazonych na kolizje - taki odbojnik
wielorazowego uzytku. Moze i nawet dla barierki .. ale na wiaduktach.
Lepiej zeby sie bariera ugiela niz mial beton polamac.
J.
-
27. Data: 2011-03-12 11:56:52
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-11 23:34, Waldek Godel pisze:
> Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:21:26 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>
>> Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
>> zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
>> 10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
>>
>> I żadna magia tego nie przeskoczy.
>
> A kto mówił o zmiejszaniu drogi hamowania?
Jesteś pierwszy który o tym wspomina.
-
28. Data: 2011-03-12 12:13:19
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:56:52 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Jeżeli samochód jedzie 10m/s, a droga hamowania wynosi 1m, to czas
>>> zderzenia przy liniowym opóźnieniu wyniesie 1/10s, różnica prędkości
>>> 10m/s, a przeciążenie 100m/s^2.
>>>
>>> I żadna magia tego nie przeskoczy.
>>
>> A kto mówił o zmiejszaniu drogi hamowania?
>
> Jesteś pierwszy który o tym wspomina.
Ciekawe, bo jeszcze wciąż w cytacie jest twój post, ze wspomnianą drogą
hamowania. Widocznie odpisałem na twój post zanim go napisałem, dobrze
wiedzieć, że zaginam czasoprzestrzeń.
Tu chodzi o przetworzenie części energii zderzenia, która inaczej poszłaby
na zniszczenie samochodu, czyli niejako "wydłużenie" strefy bezpieczeństwa
samochodu.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
29. Data: 2011-03-12 12:21:15
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
W dniu 2011-03-12 09:38, J.F. pisze:
> On Fri, 11 Mar 2011 22:15:01 +0000, Waldek Godel wrote:
>> Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Co masz na myśli pisząc "działa"?
>>> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
>>> przeciążeń?
>>
>> nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
>> kilka G może życie uratować.
>
> Mozna, o ile bedzie zderzak na metr wystawal. A przy wiekszych
> predkosciach 2m czy wiecej. To samo zapewnia strefa kontrolowanego
> zgniotu, wiec zderzak ratowalby raczej portfel niz zycie ..
No tak, tylko po co montować skomplikowany zderzak, skoro lżejszy,
tańszy i mniej zawodny będzie amortyzator oparty o hydraulikę, albo
sprężystość.
Albo jak nie wielorazowy, to coś takiego, za to taniego.
http://www.metcomb.com/products.html
Jedyna wartość dodana jaką oferuje Łągiewka, to "masa bezinercyjna"
(cyt. z jego prac), a co za tym idzie to brak działających sił przy
działaniu jego mechanizmu.
Czyli możliwość wyhamowania z dowolnie wysokiej prędkości, na dowolnie
krótkiej drodze, bez przeciążeń.
-
30. Data: 2011-03-12 12:30:46
Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Sat, 12 Mar 2011 12:21:15 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> Czyli możliwość wyhamowania z dowolnie wysokiej prędkości, na dowolnie
> krótkiej drodze, bez przeciążeń.
gdzie ty się tych bredni naczytałeś? W Bravo Girl! ??
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.