-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
ws.dfn.de!newsfeed.straub-nv.de!news.glorb.com!news2.glorb.com!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
1.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Sat, 12 Mar 2011 12:21:15 +0100
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
Thunderbird/3.1.9
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl> <ild7g0$ove$1@inews.gazeta.pl>
<c...@l...institute.com>
<4d7a89af$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
<4...@l...institute.com>
<4d7a94aa$0$2455$65785112@news.neostrada.pl>
<1fepir8p56qsu$.dlg@lepper.institute.com>
<4d7a9d2b$0$2443$65785112@news.neostrada.pl>
<ed3iek692e00$.dlg@lepper.institute.com>
<b...@4...com>
In-Reply-To: <b...@4...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 27
Message-ID: <4d7b572b$0$2460$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.11.78.80
X-Trace: 1299928875 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2460 83.11.78.80:52112
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356235
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-03-12 09:38, J.F. pisze:
> On Fri, 11 Mar 2011 22:15:01 +0000, Waldek Godel wrote:
>> Dnia Fri, 11 Mar 2011 23:07:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Co masz na myśli pisząc "działa"?
>>> To że można zahamować (i to nagle) samochód, tak żeby wewnątrz nie było
>>> przeciążeń?
>>
>> nie, można to przeciążenie zmniejszyć i to sporo. Czasem zmniejszenie o
>> kilka G może życie uratować.
>
> Mozna, o ile bedzie zderzak na metr wystawal. A przy wiekszych
> predkosciach 2m czy wiecej. To samo zapewnia strefa kontrolowanego
> zgniotu, wiec zderzak ratowalby raczej portfel niz zycie ..
No tak, tylko po co montować skomplikowany zderzak, skoro lżejszy,
tańszy i mniej zawodny będzie amortyzator oparty o hydraulikę, albo
sprężystość.
Albo jak nie wielorazowy, to coś takiego, za to taniego.
http://www.metcomb.com/products.html
Jedyna wartość dodana jaką oferuje Łągiewka, to "masa bezinercyjna"
(cyt. z jego prac), a co za tym idzie to brak działających sił przy
działaniu jego mechanizmu.
Czyli możliwość wyhamowania z dowolnie wysokiej prędkości, na dowolnie
krótkiej drodze, bez przeciążeń.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.03.11 12:30 Waldek Godel
- 12.03.11 12:34 Tomasz Pyra
- 12.03.11 12:41 Waldek Godel
- 12.03.11 12:57 Tomasz Pyra
- 12.03.11 14:45 Waldek Godel
- 12.03.11 15:54 J.F.
- 12.03.11 16:00 J.F.
- 12.03.11 16:02 Waldek Godel
- 12.03.11 16:14 J.F.
- 12.03.11 18:43 Tomasz Pyra
- 12.03.11 19:21 Waldek Godel
- 12.03.11 19:33 J.F.
- 12.03.11 19:36 DoQ
- 12.03.11 22:17 jerzu
- 13.03.11 09:52 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=