  • 11. Data: 2011-03-11 14:19:34
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: "Vlad The Ripper" <os^$_znaki_bez_shift@poczta.wp.pl>

    Użytkownik "drummer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl...
    > http://wiadomosci.onet.pl/nauka/polski-wynalazek-oca
    li-zycie-podczas-wypadkow,1,4207096,wiadomosc.html

    Pierwsze co pomyslałem, widząc ten post to, że to jakaś nowa wersja zderzaka
    Łągiewki. Klikam w link i okazuje się, że mam rację. :D

    Niektórzy to chyba nigdy nie zmądrzeją. Fizyka w LO to w końcu strasznie
    trudny przedmiot.

  • 12. Data: 2011-03-11 14:20:17
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 14:19:34 +0100, Vlad The Ripper napisał(a):

> [...]
    > Łągiewki. Klikam w link i okazuje się, że mam rację. :D
    >
    > Niektórzy to chyba nigdy nie zmądrzeją. Fizyka w LO to w końcu strasznie

    Zderzak Łągiewki akurat fizycznie jest całkiem OK, tylko jakoś nie widzę
    sensu wożenia kilkaset kg masy, żeby zrobić jedno auto bezpieczniejszym, a
    wszystkie inne dookoła bardziej zagrożonymi.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 13. Data: 2011-03-11 14:31:57
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 10/03/2011 20:33, DoQ wrote:
    li-zycie-podczas-wypadkow,1,4207096,wiadomosc.html

    > niby taka nowość a już w muzeum techniki??

    "Twórcami bariery są: Lucjan Łągiewka, Przemysław Łągiewka (...)."

    Kamil

  • 14. Data: 2011-03-11 18:06:18
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2011-03-10 21:38, to pisze:

    >>> http://wiadomosci.onet.pl/nauka/polski-wynalazek-oca
    li-zycie-podczas-
    > wypadkow,1,4207096,wiadomosc.html
    > Ja mam zderzak autorstwa tego Pana w Priusie. ;)

    Ja w mojej pride mam fotel obrotowy z amortyzatorem Łągiewki :)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 15. Data: 2011-03-11 21:07:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-11 00:21, to pisze:
    > begin Tomasz Pyra

    > Chodzi Ci o to, że rzekome ulotnienie się sił bezwładności powoduje tak
    > naprawdę zwykła amortyzacja zderzenia?

    Jeżeli uznać, że zderzak tylko amortyzuje zderzenia, to skomplikowana
    konstrukcja mechaniczna jest bezsensowna - taniej, lepiej, lżej i mniej
    zawodnie użyć chociażby układu hydraulicznego czy opartego na
    odkształceniu metalu - np. ściskanie spienionego metalu w tłoku.
    Pod tym względem bliska doskonałości jest chociażby konstrukcja
    zderzaków stosowanych na kolei między wagonami.

    Natomiast Łągiewka nam tu obiecuje, że przy zderzeniu nawet choinka
    zapachowa na lusterku się nie rozbuja, a pasażerowie niezapięci w pasy
    nie odczują przeciążenia, co już jest bujdą na resorach.
    A jak się poczyta te jego prace "naukowe", to po prostu żal patrzeć co
    tam jest napisane.
    Szkolne błędy na poziomie podstawówki - głównie notoryczne mylenie
    układu inercjalnego i nieinercjalnego, co dla mechaniki jest tym czym w
    matematyce obustronne dzielenie przez zero ;)

    Do tego dochodzą ewidentne kanty, typu demonstracje działania zderzaka
    gdzie maluchem wjeżdża w zderzak - autor twierdzi że samochód jedzie
    60km/h, a prędkość obrotu kół samochodu pokazuje że jedzie 15km/h.
    Inne "ściemy" pokazuje przy jego nowych testach na metalowych wagonikach.
    Jak się popatrzy to to widać, ale trzeba wiedzieć na co patrzeć.

    Wielu ludzi niestety takie rewelacje łyka jak młode pelikany i wierzy że
    gościa blokują koncerny produkujące pasy bezpieczeństwa i poduszki
    powietrzne, bo dla nich ten wynalazek to bezrobocie.

    Ogólnie rzecz biorąc rewelacja taka sama jak magnetyzery.

    > Ja mam w sumie mieszane uczucia,
    > ale nie zgłębiałem tematu zbyt dokładnie.

    No ja dość dokładnie :)
    Można powiedzieć że jestem fanem tego zderzaka i "geniusza z Kowar".

  • 16. Data: 2011-03-11 21:44:31
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-11 14:20, Waldek Godel pisze:

    > Zderzak Łągiewki akurat fizycznie jest całkiem OK

    Fizycznie ok jest to że przy nagłej zmianie prędkości nie wystąpi
    bezwładność i nie będą działać siły?

  • 17. Data: 2011-03-11 22:01:26
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 21:44:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Fizycznie ok jest to że przy nagłej zmianie prędkości nie wystąpi
    > bezwładność i nie będą działać siły?

    to nieistotne, bo i tak go nikt tego nie zastosuje w praktyce w
    samochodach. To musi ważyć, 100 kg na przednim zderzaku, 100 kg na
    tylnym... a co z bokiem? I tak za chwilę podwoisz wagę auta i będziesz
    musiał podwoić wagę wirników - błędne koło.

  • 18. Data: 2011-03-11 22:31:21
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-11 22:01, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > tylnym... a co z bokiem? I tak za chwilę podwoisz wagę auta i będziesz
    > musiał podwoić wagę wirników - błędne koło.

    Gdyby teorie Łągiewki miały być prawdą, to urządzenie wcale nie
    musiałoby być montowane poza samochodem.
    Zresztą Łągiewka również się tym chwalił - swoim bezodrzutowym i
    bezsiłowym pędnikiem/hamulcem (zależy w którą stronę działa).
    Urządzenie działające na zasadzie którą opisuje mogłoby być zamontowane
    choćby w bagażniku.

    Tyle że z przyczyn oczywistych to nie działa.

  • 19. Data: 2011-03-11 22:52:02
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > Urządzenie działające na zasadzie którą opisuje mogłoby być zamontowane
    > choćby w bagażniku.
    >
    > Tyle że z przyczyn oczywistych to nie działa.

    Idą w inną stronę - w TV pokazywali dzisiaj bariery
    działające na podobnej zasadzie.

    Pzdr

    JKK

  • 20. Data: 2011-03-11 22:58:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:31:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > choćby w bagażniku.
    >
    > Tyle że z przyczyn oczywistych to nie działa.

    ależ działa i własnie o montowaniu w samochodzie myślałem. Tyle, że to
    działa tym skuteczniej, im większa masa wirnika. Im większa masa wirnika,
    tym gorzej...