eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radaryRe: to ocali zycie a nie radary
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news-2.dfn.de!news.dfn.de!feed
    er.erje.net!newsfeed.kamp.net!newsfeed.kamp.net!nx01.iad01.newshosting.com!news
    hosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 13 Mar 2011 22:26:08 +0100
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.15) Gecko/20110303
    Thunderbird/3.1.9
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: to ocali zycie a nie radary
    References: <ilb87b$apb$1@node2.news.atman.pl>
    <4d795c39$0$2459$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d795cde$0$2485$65785112@news.neostrada.pl>
    <4d7a80ec$0$2484$65785112@news.neostrada.pl> <ilildp$u22$1@news.onet.pl>
    <4d7d294c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl>
    <1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
    In-Reply-To: <1fzsm3yq9deb2$.dlg@lepper.institute.com>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 27
    Message-ID: <4d7d3670$0$2442$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.25.253.105
    X-Trace: 1300051568 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2442 83.25.253.105:10949
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2356466
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2011-03-13 21:38, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:30:04 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Bo Łągiewka twierdzi, że w samochodzie ze zderzakiem nie ma sensu
    >> stosowanie pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych z powodu braku
    >> sił i przeciążeń przy zatrzymywaniu.
    >> Twierdzi że zatrzymując jego zderzakiem samochód ze 100km/h,
    >> przeciążenia w środku są takie jak gdyby zatrzymać go klasyczną techniką
    >> z 15km/h.
    >
    > czy to, że on czasami mówi dyrdymały (lub ktoś mu je wkłada w usta - nie
    > wnikam) oznacza, że coś nagle zaczyna lub przestaje działać?

    Tyle że w przypadku zderzaka Łągiewki, "bezinercyjność" zatrzymania jest
    jedyną potencjalnie godną uwagi właściwością urządzenia.

    Bo to, że dołożenie kilkuset kilogramów _czegokolwiek_ (zwłaszcza z
    przodu) do samochodu wpłynie jakoś tam na skutki wypadku, to jest oczywiste.

    To jest tak jak z magnetyzerem paliwa - też można uznać że magnetyzer
    działa, bo np. przyciąga metalowe gwoździe.
    Ale miał zmniejszać zużycie paliwa, a nie przyciągać gwoździe.


    Tak samo zderzak Łągiewki ma bezsiłowo przekazywać energię i to jest
    jedyne jego działanie. Jeżeli tego nie robi, to znaczy że nie działa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: