eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyto ocali zycie a nie radary › Re: to ocali zycie a nie radary
  • Data: 2011-03-13 22:26:08
    Temat: Re: to ocali zycie a nie radary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-03-13 21:38, Waldek Godel pisze:
    > Dnia Sun, 13 Mar 2011 21:30:04 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Bo Łągiewka twierdzi, że w samochodzie ze zderzakiem nie ma sensu
    >> stosowanie pasów bezpieczeństwa i poduszek powietrznych z powodu braku
    >> sił i przeciążeń przy zatrzymywaniu.
    >> Twierdzi że zatrzymując jego zderzakiem samochód ze 100km/h,
    >> przeciążenia w środku są takie jak gdyby zatrzymać go klasyczną techniką
    >> z 15km/h.
    >
    > czy to, że on czasami mówi dyrdymały (lub ktoś mu je wkłada w usta - nie
    > wnikam) oznacza, że coś nagle zaczyna lub przestaje działać?

    Tyle że w przypadku zderzaka Łągiewki, "bezinercyjność" zatrzymania jest
    jedyną potencjalnie godną uwagi właściwością urządzenia.

    Bo to, że dołożenie kilkuset kilogramów _czegokolwiek_ (zwłaszcza z
    przodu) do samochodu wpłynie jakoś tam na skutki wypadku, to jest oczywiste.

    To jest tak jak z magnetyzerem paliwa - też można uznać że magnetyzer
    działa, bo np. przyciąga metalowe gwoździe.
    Ale miał zmniejszać zużycie paliwa, a nie przyciągać gwoździe.


    Tak samo zderzak Łągiewki ma bezsiłowo przekazywać energię i to jest
    jedyne jego działanie. Jeżeli tego nie robi, to znaczy że nie działa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: