  • 1. Data: 2009-10-12 19:58:40
    Temat: testy m42
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Wczoraj popróbowałem sił z Pentaconem 50mm 1,8 przyczepionym do 350D
    przez adapter z potwierdzeniem ostrości.
    Była to pierwsza próba po której sobie trochę obiecywałem, ale praktyka
    - jak zwykle - okazała się trudniejsza niż myślałem.
    Ostrość się potwierdza ładnie, jak jest obiekt dobrze oświetlony, przy
    ciemniejszych motywach można sobie kręcić. Zauważyłem też, że chyba
    układ adapter - body się zawiesza, po wyłączeniu i włączeniu body
    pojawia się sygnał potwierdzenia ostrości, po jakimś czasie znowu
    zaczyna milczeć.
    Do tego wszech obecny w zbliżeniach front fokus, na deser.
    Jakość zdjęć porównywalna z EF 50mm 1,8, na korzyść Pentacona.
    Zrobię jeszcze parę prób, na ostateczne wnioski jeszcze za wcześnie, ale
    czuję, że to chyba nie będzie moje hobby?

    Pozdrawiam,
    Jan

  • 2. Data: 2009-10-12 22:20:39
    Temat: Re: testy m42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "J-L-F" napisał
> [...]
    > Zrobię jeszcze parę prób, na ostateczne wnioski jeszcze za wcześnie, ale
    > czuję, że to chyba nie będzie moje hobby?

    Nie przejmuj się, to zabawa dla masochistów ; )

    adam

  • 3. Data: 2009-10-12 22:47:44
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze adam:

    > Nie przejmuj się, to zabawa dla masochistów ; )

    Jeśli się szuka najtańszego 50mm zamiast dać 300 zł na AF to faktycznie jest
    to daremna zabawa.
    Ale już kupno Tessara z jego bokehem albo jakiegoś miłego Takumara 135/3.5
    ma jak najbardziej sens :>

  • 4. Data: 2009-10-13 01:14:20
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

> [...]
    > to daremna zabawa.
    > Ale już kupno Tessara z jego bokehem albo jakiegoś miłego Takumara 135/3.5

    No, to też prawda.
    Ale w 350D to rówież będzie ciężkie wyzwanie.

    adam

  • 5. Data: 2009-10-13 09:54:52
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Miałem parę różnych manualnych szkieł i tylko 1 było lepsze od moich
    amatorskich obiektywów AF (kit 18-55, Sigma APO 70-300, Sigma 17-70).
    Był to Pentacon 200/4. Był bardzo ostry i miał ładne rozmycie tła.
    Niestety przysłona padła. Naprawiać się nie opłaca, a kupować drugiego
    nie mam ochoty.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Minister Zdrowia przypomina: zjedzenie cyjanku potasu w młodości
    zmniejsza ryzyko chorób serca w podeszłym wieku.

  • 6. Data: 2009-10-14 18:22:05
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    adam pisze:
    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał

    > No, to też prawda.
    > Ale w 350D to rówież będzie ciężkie wyzwanie.

    Dzięki, ale dlaczego, nie wystarczająca rozdzielczość?

  • 7. Data: 2009-10-14 18:27:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze J-L-F:

    > Dzięki, ale dlaczego, nie wystarczająca rozdzielczość?

    Denny wizjer.

  • 8. Data: 2009-10-14 18:56:25
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze J-L-F:

    > Denny wizjer.

    Sorry, ale adapter potwierdza ostrość - pomijam fakt, że robi to dobrze
    przy dobrym oświetleniu.
    Więc, ten argument odpada. Coś obiło mi się o uszy, ale w 350D dosyć
    łatwo da się zamontować soczewkę fresnela?

  • 9. Data: 2009-10-14 19:07:40
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze J-L-F:

    > Sorry, ale adapter potwierdza ostrość

    Jak masz taki adapter.

  • 10. Data: 2009-10-14 19:29:16
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze J-L-F:

    > Jak masz taki adapter.

    Już chciałem pisać, ale wolałbym na tym forum nie wymieniać nazwy
    producenta. Sądzę, że wszystkie działają podobnie, więcej zależy od body
    (czujniki ostrości, dokładność af) niż od adaptera (zakładając, że nie
    trafił się wadliwy egzemplarz). W każdym razie, jest światło, to jest i
    sygnał dźwiękowy przy kręceniu pierścieniem ostrości w obiektywie.