eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Data: 2012-06-14 12:21:56
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 14.06.2012 11:08, Iguan_007 pisze:
    > Z roku na rok zmienia sie tyle czynnikow wplywajacych na liczbe wypadkow ze mozna
    sie klocic do konca swiata.
    > Inna ilosc pojazdow, nowe drogi, nowsze samochody, inna pogoda, inna ilosc pijanych
    kierowcow itp. itd. Kazda ze stron moze odpowiednio dobrac statystyki zeby udowodnic
    swoja "prawde".

    Ilości wypadków, że w uproszczeniu posłużę się tylko tą wielkością, w
    ujęciu całego kraju i roku to matematyka wielkich liczb. To nie jest
    tak, że Zdzisiek i Rysiek upiją się, wsiądą do auta, rozwalą się i
    znacząco podniosą statystykę wypadków spowodowanych przez pijanych
    kierowców w swojej wsi. Mamy do czynienia z milionami. Jeśli w jakimś
    roku w widoczny sposób zmienia się bezpieczeństwo to musi być tego
    przyczyna. Silna, bo pijani Rysiek i Zdzisiek "znikną" w ogólnych liczbach.

    Kwestia wybierania liczb z raportów Policji może być i jest popoularną
    metodą na bronienie swoich tez. Dlatego najbardziej rzetelnie jest po
    prostu podać po prostu bezdyskusyjna liczbę wypadków, bez żadnych
    obostrzeń i spróbować się zastanowić skąd się wzięły skoki. Wnioski mogą
    być ciekawe. Nie tylko w związku ze światłami.

    Zmanipulowanych "opracowań" jest kilka, w tym przoduje ITS. Koleś który
    to policzył uczciwie już w ITS nie pracuje. Ja również mogę wyprowadzić
    dowód, że po wprowadzeniu obowiązku jazdy w zielonym swetrze zmniejszy
    się ilość najechań w godzinach 10:45-13:12 Fordów na Skody z urwaną
    tylną wycieraczką.

    Oczywiście przejaskrawiam, ale mam na myśli podawanie w takich
    "raportach" tylko wygodnych danych na poparcie z góry założonej teorii.

    Wszędzie gdzie propaguje się ideę jazdy w dzień na światłach przedstawia
    się pobożne życzenie w postaci minimum 20% zmniejszenia ilości wypadków.
    Jako że jej nie widać nigdzie, zaczyna się tworzyć dziwne teorie, że
    ilość wypadków zmniejszyła się, ale tylko zderzeń czołowych i tylko w
    dzień i przedstawia się, że to było głównym założeniem. Ciekawe że nikt
    nigdy wcześniej o tym nie wspomniał. Dlaczego? Ano dlatego że ten akurat
    parametr pasuje do założeń, analogicznie jak owe Fordy i Skody. A że
    drastycznie zwiększyła się ilość wypadków z udziałem nieoświetlonych
    uczestników ruchu i trąbią o tym wszyscy którzy przeprowadzili na ten
    temat badania to rybka. Olać!

    > Ciach (kilka akapitow bezsensownej paplaniny o niczym)

    Dowód w postaci cytatu z naukowego opracowania problemu jest paplaniną o
    niczym? To co jest dowodem? Własne przekonanie i doświadczenie? Pan
    wybaczy, ale wartość dowodowa jest zerowa. Można sprawić, że uwierzy Pan
    w cokolwiek. To tylko kwestia ilości zer włożonych w reklamę.

    > Uwazam tez ze nie da sie jednoznacznie udowodnic czy poprawia to bezpieczenstwo czy
    nie. Wiec MZ dyskusja na ten temat jest bezcelowa I nie zamierzam sie w nia wdawac.

    Ależ to co Pan prywatnie uważa nie ma żadnego znaczenia. Liczą się
    fakty. Wprowadzono przepis. Miała być poprawa bezpieczeństwa. Była? No
    nie było i tyle w temacie.

    --
    Tom01

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: