  • Data: 2012-06-14 10:32:53
    Temat: Re: tepe chuje na
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 14.06.2012 09:01, Iguan_007 pisze:
    > Uwazam tez ze nie da sie jednoznacznie udowodnic czy poprawia to bezpieczenstwo czy
    nie.

    Ależ da się. Ideą, przynajmniej teoretycznie, wprowadzenia nakazu jest
    zwiększenie bezpieczeństwa. Wzrosło? Przecież nie. Skoro nie wzrosło to
    nie poprawia. Logiczne.

    > A moja "prawda" jest prosta: "lepiej widze samochod z wlaczonymi swiatlami niz
    bez". I tyle.

    Tyle że to nie ma kompletnie nic wspólnego z poprawą bezpieczeństwa. A
    nawet więcej, może je pogarszać.

    Komisja Europejska jakiś czas temu rekomendowała krajom członkowskim
    wprowadzanie regulacji nakazującej używanie światłeł w dzień. Zasięgnęła
    na szczęście przy tym opinii fachowców:

    Wycinek z odpowiedzi do KE od prof. dr Peter'a Heilig'a z Medizinische
    UniversitäWien
    Universitäklinik füenheilkunde und Optometrie

    "Ustawodawca wyszedł z następującego założenia, że stosowanie świateł w
    ciągu dnia (DRL), zwiększa widoczność wskutek sygnalizacyjny (polepszona
    staje się widoczność i w ten sposób zwiększa się bezpieczeństwo pojazdów
    z załączonymi światłami). Nie uwzględniono jednak przy tym faktu, że w
    wyniku tego zabiegu, pogorszona zostaje widoczność, a co za tym idzie
    bezpieczeństwo wszystkich innych nieoświetlonych obiektów, będących
    równolegle w ruchu drogowym. Ze względu na takie wymuszenie (nakaz),
    poprzez stosowanie świateł w ciągu dnia (DRL), nie następuje polepszenie
    bezpieczeństwa całego ruchu drogowego..."

    --
    Tom01