    From: "[MF] PL" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: telewizja 3D - jak to jest zrobione?
    Date: Sat, 01 Jan 2011 23:48:09 +0100

    2011-01-01 23:11, ToMasz napisal (a):

    > rozumiem wywód kolegi na temat tworzenia obrazu 3d. NIe jest to dlamnie
    > logiczne, ale twórcy mieli pewno jakiś powód zeby komplikować sobie
    > życie. zacząłęm wątek od tego ze ostatnio widziałem taki tv 3d lcd i
    > wrażenia z 3d oczeniam jako 3+ albo 4-, ale sama przyjemnośc odbioru
    > 3na szynach. tzn ten obraz był jak w pierwszych monitorach
    > komputerowych, wyraźnie drżał. obawiam sie ze to ograniczenie matrycy
    > LCD. Niemnie jednak sprzedają sie miliony takich TV, na grupiekoledzy
    > mają i nikt nie narzeka. 60Hz - widać. tzn da sie rozpoznać zmiane z
> [...]

    Do oglądania obrazu 2d na tv lcd wystarczy 50Hz ponieważ obraz
    wyświetlany jest progresywnie i nie ma efektu migotania. Do wyświetlenia
    obrazu 3d potrzebne jest wyświetlanie x2. TV wyświetla obraz
    naprzemiennie dla lewego i prawego oka sterując jednocześnie aktywnymi
    okularami zamykającymi/otwierającymi się naprzemiennie. To, że obraz
    oglądany w markecie był do dupy to pewnie wina złej jakości
    wyświetlanego sygnału.
    Póki co nie ma za bardzo co oglądać w 3d. Kilka filmów na Blu-ray i
    kilka transmisji w miesiącu w TV. Co do transmisji realizowanych w TV to
    wygląda to tak, że nadawany jest obraz "side by side". Połowa obrazu dla
    lewego - połowa dla drugiego oka. Odbiornik TV potrafi to odpowiednio
    przeskalować i wyświetlić naprzemiennie. Transmisje są robione w
    rozdzielczości 1080x1920i co w rezultacie daje obraz w 3d rozdzielczości
    1080x960i.