  • Data: 2012-04-02 18:09:33
    Temat: Re: telekomunistyczne dtmf
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > A jak sie mieszka w Egipcie ? I kupuje kabriolet ?

    Noce na pustyni potrafią być naprawde chłodne.

    > Poza tym ogrzewanie to dzis "wyposazenie standardowe". Wszystkie maja.

    No to tak jak DTMF w centralach.

    > Mysle ze byla, bo inaczej by tak nie kupowali.

    Nie była i nie kupili, bo nikt takiej już nie sprzedawał. Informacja
    o ograniczonych zasobach okazała się plotką -- wkrótce DTMF włączyli
    hurtem wszystkim.

    > Zalezy od czasu, o ile pamietam byl taki ze prawo oferowania central
    > do TP mialy tylko firmy ktore zainwestowaly w zaklady w kraju. Central
    > chyba nie musialy produkowac, ale ludzi zatrudniac musialy.

    Może nawet nie musieli zatrudniać, byle tylko lista płac była.

    > Tym niemniej wsrod klientow byly prawie same tarczowe.

    Nie wiem, nie mam dokładnych statystyk. Ale już pod koniec komuny
    częściej widywałem u znajomych telefony z klawiszami niż z tarczą.

    > Tak czy inaczej - centrale niby nowe, ale najwyrazniej tez byly
    > ciagle elektromechaniczne, skoro o takich ograniczeniach mowa.

    Nie elektromechaniczne, tylko elektroniczne. Taka nieduża szafka
    wciśnięta w kąt pomieszczenia otrzymanego od gminy. Sporo czasu
    musiałem poświęcić na tłumaczenie ludziom o co tak naprawdę chodzi
    tepsiarzom, gdy żądają kilku tysięcy metów działki "pod budowę
    centrali".

    > Uzasadnienie bylo techniczne - cene za "usluge podstawowa" wyznaczala
    > stanowa komisja d/s uslug publicznych.
    > A operator mial interes zgarnac wiecej, ale oczywiscie nie za nic -
    > musial rozszerzyc oferte :-)

    No właśnie: rozszerzyć. Podejrzewam, że w swoim czasie sporo było
    w USA miejsc, gdzie elektromechaniczne centrale bez DTMF od lat
    zaspakajały wszystkie potrzeby.

    > Niewykluczone ze w pewnym momencie faktycznie nie mogl juz nie
    > oferowac DTMF, bo po prostu centrala obslugiwala na wszystkich
    > portach.

    Bo przecież taniej wychodzi wymienić całą starą centralę na nową,
    niż dorabiać DTMF do jakichś zabytków.

    > Tato uzywal takiego jeszcze rok temu - mimo ze mu "nowoczesny" dalem
    > pare lat wczesniej, ale nie chcial zmienic, az sie w koncu stary
    > zepsul :-)

    U znajomych wisi na ścianie telefon, co to być może pamięta jeszcze
    cesarza Franciszka Józefa. Sprawny, podłączony do linii. Ale służy
    chyba tylko do odbierania.

    Jarek

    PS
    Poczciarze działkę dostali. Najpierw marudzili, że mała, więc dano im
    podwójną. Teraz na połowie stoi poczta, a druga część jest ogrodzona
    i ładnie wysypana żwirkiem, żeby chwasty nie rosły.