  • Data: 2012-04-03 14:29:35
    Temat: Re: telekomunistyczne dtmf
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:
    >Nie była i nie kupili, bo nikt takiej już nie sprzedawał. Informacja
    >o ograniczonych zasobach okazała się plotką -- wkrótce DTMF włączyli
    >hurtem wszystkim.

    Glowy nie dam, ale czy to sie nie wiazalo z "cyfryzacja" i wymiana
    central ?

    >Może nawet nie musieli zatrudniać, byle tylko lista płac była.

    A to tak - kolega trafil w tym okresie do Elwro i sobie bardzo
    chwalil - aby nie robic zwolnien grupowych przestawili zaloge na
    "postojowe". Placili drobne pieniadze, ale stawiac nalezalo sie tylko
    w dniu wyplaty.
    Jemu akurat bardzo odpowiadalo, bo mlody na stazu to co najwyzej
    minimalna pensje mogl dostac, czyli niewiele wiecej :-)

    >Nie elektromechaniczne, tylko elektroniczne. Taka nieduża szafka
    >wciśnięta w kąt pomieszczenia otrzymanego od gminy. Sporo czasu
    >musiałem poświęcić na tłumaczenie ludziom o co tak naprawdę chodzi
    >tepsiarzom, gdy żądają kilku tysięcy metów działki "pod budowę
    >centrali".

    Ale mowimy np o jakims systemie Kapsch z roku 1990, i to raczej
    schylkowym niz wschodzacym, bo do tego sie Elwro przymierzalo.

    I nie o "koncentratorze wyniesionym", tylko np centrali na
    20-tysiecznym osiedlu ..

    >No właśnie: rozszerzyć. Podejrzewam, że w swoim czasie sporo było
    >w USA miejsc, gdzie elektromechaniczne centrale bez DTMF od lat
    >zaspakajały wszystkie potrzeby.

    Niekoniecznie, bo elektromechaniczne sie psuja, elektronika tanieje a
    konserwator drozeje .. wiec bym sie nie zdziwil gdyby wymienili, a
    potem czas zwiekszyc zarobki :-)

    >Bo przecież taniej wychodzi wymienić całą starą centralę na nową,
    >niż dorabiać DTMF do jakichś zabytków.

    Z tym ze moglo byc nieco inaczej - wymienili bo juz przyszedl starej
    czas, a nowej wylaczyc sie nie da :-)

    J.