  • Data: 2012-04-02 14:46:55
    Temat: Re: telekomunistyczne dtmf
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:
    >Głupotą jest kupować samochód bez ogrzewania, "bo ja zimą nie
    >jeżdżę".

    A jak sie mieszka w Egipcie ? I kupuje kabriolet ?

    Poza tym ogrzewanie to dzis "wyposazenie standardowe". Wszystkie maja.
    Ale klimatyzacje, elektryczne szybki, elektryczne fotele, ogrzewana
    szybe przednia, boczne poduszki, automatyczna skrzynie - za to juz
    trzeba doplacic.

    >Nowa tentrala bez DTMF nie jest tańsza. I wtedy też nie była.

    Mysle ze byla, bo inaczej by tak nie kupowali.

    >Te centrale, to chyba też nie w kraju robili. To było już po upadku

    Zalezy od czasu, o ile pamietam byl taki ze prawo oferowania central
    do TP mialy tylko firmy ktore zainwestowaly w zaklady w kraju. Central
    chyba nie musialy produkowac, ale ludzi zatrudniac musialy.

    >komuny, akurat w czasie, kiedy starych radomskich telefonów już nie
    >było na rynku, a nowa polska produkcja jeszcze nie ruszyła.

    Tym niemniej wsrod klientow byly prawie same tarczowe.

    Tak czy inaczej - centrale niby nowe, ale najwyrazniej tez byly ciagle
    elektromechaniczne, skoro o takich ograniczeniach mowa.

    >To dawno było. Nie wykluczam, że w mogło mieć techniczne
    >uzasadnienie.

    Uzasadnienie bylo techniczne - cene za "usluge podstawowa" wyznaczala
    stanowa komisja d/s uslug publicznych.
    A operator mial interes zgarnac wiecej, ale oczywiscie nie za nic -
    musial rozszerzyc oferte :-)

    Niewykluczone ze w pewnym momencie faktycznie nie mogl juz nie
    oferowac DTMF, bo po prostu centrala obslugiwala na wszystkich
    portach.

    >W zeszłym tygodniu syn namierzył taki u swojego kolegi. Był pod
    >wrażeniem,
    >gdy pierwszy raz w życiu wykręcał numer.

    Tato uzywal takiego jeszcze rok temu - mimo ze mu "nowoczesny" dalem
    pare lat wczesniej, ale nie chcial zmienic, az sie w koncu stary
    zepsul :-)

    J.