  • Data: 2012-04-02 14:13:38
    Temat: Re: telekomunistyczne dtmf
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > A jak kupujesz samochod to idziesz do mercedesa i prosisz najlepszy
    > model, bo glupota jest kupowac niekompletny samochod ?

    Głupotą jest kupować samochód bez ogrzewania, "bo ja zimą nie jeżdżę".

    > A jak komputer to tez najdrozszy ?

    Kiedyś kupiłem komputery z kartą LPT + 2 RS232, ale z wlutowanym
    jednym UART i podstawką pod drugi. Było taniej. Ale to dawno było.
    Nowa tentrala bez DTMF nie jest tańsza. I wtedy też nie była.

    > Po co ci DTMF, jesli w kraju nie robia telefonow z klawiszami ?

    Te centrale, to chyba też nie w kraju robili. To było już po upadku
    komuny, akurat w czasie, kiedy starych radomskich telefonów już nie
    było na rynku, a nowa polska produkcja jeszcze nie ruszyła. To co się
    kupowało, jak najbardziej miało DTMF. Ale pamiętam też taki telefon,
    sama słuchawka z kabelkiem, masowo skądeś przywożony w latach 80,
    co to miał klawisze, ale wybierał wyłącznie impulsowo.

    > Dla rownowagi - w USA "usluga podstawowa" tez nie obejmowala DTMF.
    > Ponoc gdzieniegdzie byla to "opcja obowiazkowa", oczywiscie dodatkowo
    > platna :-)

    To dawno było. Nie wykluczam, że w mogło mieć techniczne uzasadnienie.

    > Tamte centrale sie zezlomowaly ... a ktos ma jakis szacunek ile jest
    > jeszcze telefonow na tarcze wsrod obywateli ?

    W zeszłym tygodniu syn namierzył taki u swojego kolegi. Był pod wrażeniem,
    gdy pierwszy raz w życiu wykręcał numer.

    > Nawiasem mowiac to kiedys trafilem na odwrotny problem - cos nie
    > potrafilo juz pulsowo, tylko nie pamietam - centralka, bramka, a moze
    > telefon ?

    Już tu wyliczano. Na przykład terminale VoIP operatorów kablowych, starsze
    miały wybieranie impulsowe, nowsze już nie. A nawet takie, które przy
    niezmienionym hardware, utraciły zdolnośc wybierania po aktualizacji
    oprogramowania. Telefonów, co mają tylko DTMF, też jest sporo.

    --
    Jarek