  • 1. Data: 2009-12-03 11:24:27
    Temat: telefon odłączony windykacyjnie
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    Właśnie wczoraj wpłaciłem zaległe faktury (przelew elektroniczny), gdy dziś
    nagle odłączono mi rozmowy wychodzące z obu linii TP.
    Nic w tym dziwnego i nie mam pretensji. Mam nadzieję, że szybko włączą.
    Ale zauważyłem ciekawostkę.
    Nie można sterować żadnymi uslugami (nawet włączonymi) poza usługą
    odrzucania połączeń anonimowych (włączenie *15#, wyłączenie #15#).
    Reszta usług zgłasza tak jak próba wybrania numeru "połączenie nie może być
    zrealizowane".
    Ciekawe czemu tę usługę potraktowano inaczej ?
    Bo co komu by przeszkadzało włączenie np połączenia oczekującego ? Przecież
    to korzystne dla operatora bo abonent odbierze dwa połączenia (interconnect
    !) a nie jedno a drugi dostanie zajętość.
    Działają numery alarmowe (co nie zawsze bywało regułą) i działają numery
    darmowe 800.
    Tak więc w zasadzie profesjonalnie, tylko intryguje mnie ten wyjątek dla
    jednej usługi.
    Jakieś regulacje nakazują to zostawić czy po prostu przypadek w konfiguracji
    ?
    Centrala 5ESS.
    vari

  • 2. Data: 2009-12-03 12:03:08
    Temat: Re: telefon odłączony windykacyjnie
    Od: " phungus" <p...@W...gazeta.pl>

    vari <v...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Ciekawe czemu tę usługę potraktowano inaczej ?
    > Jakieś regulacje nakazują to zostawić czy po prostu przypadek w
    konfiguracji

    Rozumiem, ze bylo to wylaczenie jednostronne, rozmow przychodzacych Ci nie
    zablokowano? A wiec Operator chce abys mial nadal mozliwosc sterowania nimi.
    Czy sa jakies regulacje, tego nie wiem.

    Pozdrawiam,
    ph.

  • 3. Data: 2009-12-03 13:12:33
    Od: "vari" <v...@p...onet.pl>

    > A wiec Operator chce abys mial nadal mozliwosc sterowania nimi.
    > Czy sa jakies regulacje, tego nie wiem.

    Ale WYŁĄCZYĆ usługi "odrzucania połączeń anonimowych" nie moglem (też
    dotyczy tylko połączeń przychodzących).
    To samo z połączeniem oczekującym (przychodzącym). Nie mogłem go włączyć.
    Czyli nie wszystkie uslugi dotyczące tylko połączeń przychodzących działały
    (dawało się nimi sterować).
    vari

  • 4. Data: 2009-12-03 13:46:46
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    vari napisał:

> [...]
    > Czyli nie wszystkie uslugi dotyczące tylko połączeń przychodzących działały

    W tym wyłączaniu żadnej logiki nie należy się spodziewać. Jak mi kilka
    lat temu też wykręcili numer z wyłączaniem windykacyjnym, to każdy kto
    chciał się do mnie dodzwonić, słyszał komunikat "numer nieosiągalny
    z tej lokalizacji" czy coś podobnego. W każdym razie jak wtedy guglałem
    ten komunikat, to wszystko wskazywało na to, że zrobile ze mnie straż
    pożarną, do której dzwini ktoś z poza rewiru. Oczywiście wyłącznie miało
    być w założeniu jednostronne.

    Za ten numerek musieli mi póżniej zapłacić ekstra coś koło ośmiuset
    złotych odszkodowania. Nie po dobroci oczywiście. A na zatrudnienie
    kogoś, kto zna się na programowaniu central, to kasy nie mają. (To
    było oczywiście u wiodącego operatora, jakby się ktoś nie domyślał.)

    --
    Jarek