  • Data: 2016-04-13 10:14:41
    Temat: Re: taśma LED 12v na 230 - pierwsze próby
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale na taśmie pozostały rezystory. 16 sztuk, ze spadkiem napięcia ponad
    > 3wolty, daje blisko 1 wat. czyli połowa mocy jest marnowana? Wywalić je
    > (dokładając diód) czy jest jakiś realny powód aby pozostały?
    Jesli to pytanie to nie prowokacja to uprzejmie odpowiadam, ze te
    oporniki maja za zadanie ograniczyc prad plynacy przez diody. Bez nich
    bedzie duzo swiatla ale krotko. W zasadzie przy polaczeniu szeregowym
    powinien byc 1 rezystor ale jesli to dziala to niech tak zostanie.
    Czy mogę
    > wygładzić wyprostowanego sinusa kondensatorem na prąd stały 47 mikro 400
    > wolt, czy 400 to za niskie napięcie? (nie wiem dlaczego miernik za
    > mostkiem pokazuje 450v (bez obciążenia))

    Jesli łypie to warto dac kondensator z tym, ze 47 uF moze byc malo. A
    napiecie to lepiej zeby byl na 630V.
    Nie wiem jak miezysz to napiecie za mostkiem, normalnie powinno byc 230
    *1.4 = 326 V