  • 11. Data: 2010-02-05 21:14:18
    Temat: Re: tania manualna optyka ;)
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Norbert" <...@h...spam> napisał w wiadomości
    news:hkhrfr$hu7$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
    t_carl_zeiss_pancolar_1_8_80mm.html

    > Koles ma ceny zaporowe, jego aukcje z gory unikam.

    Zgadzam sie, znany jest ten gosc z akcji pt. skupowanie sprzetu z gield i
    tym podobnych, potem mala kosmetyka i wio na aukcje hehe...... ceny zawsze
    mial kosmiczne i czesto nieadekwatne do szkla/korpusu lub/i jego stanu.

    Za identyczny stan swoich Takumarow Pentaxa, kupionych oczywiscie na
    aukcjach, wydawalem srednio 2x mniej w stosunku do cen tego goscia.... no
    ale, ceni sie i tyle :)

  • 12. Data: 2010-02-05 22:04:57
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    <b...@n...pl> napisał:

    > Nikon 18-105 np jest niezły.

    1. Czy 18-105 jest obiektywem kitowym?
    2. Cichybartko napisał jednoznacznie, ze obiektywy kitowe do niektórych
    systemów daja ajkosć optyczną lepszą niż Pentax SMC-FA35f2. Proszę więc o
    przykład takiego kitowego obiektywu - nie NIEZŁEGO (kit Pentaxa DA18-55II
    też jest calkiem niezły), a LEPSZEGO optycznie od 35f2.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2010-02-05 22:08:59
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 5 Feb 2010 23:04:57 +0100, Marek Wyszomirski napisał(a):

    > 1. Czy 18-105 jest obiektywem kitowym?

    DO D90 jak najbardziej. Do D5000 i D3000 może być kitowym.

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 14. Data: 2010-02-05 22:33:47
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "cichybartko" <c...@g...com> napisał:

    > Kit do Panasonica G1 ma naprawdę wyżyłowane MTF, szczególnie jak na moje
    > potrzeby. Całą resztę jak beczki, winiety, aberracje chromatyczną
    > pomijam, jest to do skorygowania.
    >[...]

    Nie dostrzegasz różnicy między 'ma wyżyłowany MTF' a 'jest lepszy
    optycznie'?
    Poza tym - sprawdźmy. Chodzi Ci o Vario Elmara 14-50f3.8-5.6?
    Można porównać wyniki testów -

    Pentax FA35f2:
    http://www.photozone.de/pentax/123-pentax-smc-fa-35m
    m-f2-al-photozone-review--test-report?start=1
    Vario Elmar 14-50:
    http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-te
    sts/376-leica_1450_3856?start=1

    I jakoś nie widać specjalnej przewagi Vario-Elmara w testach MTF. Przy
    pzrysłonie 4 35f2 osiąga rozdzielczosć w centrum nieosiagalna dla
    Vari-Elmara dla zadnej kombinacji przyslona/ogniskowa, zaś lepszą niż Pentax
    przy pzrysłonie 4 rozdzielczość przy brzegu Vario Elmar jest w stanie
    osiągnać jedynie pzry ogniskowej 50mm i jasnosci 5.6.
    Ten Vario-Elmar ma faktycznie bardzo ładną ostrość rysowania (dla dłuższych
    ogniskowych jest najostzrejszy pzry pełnym otworze przysłony co dobrze
    świadczy o klasie tego obiektywu), ale jednak pzry porównywalnym kącie
    widzenia Pentaxowi 35f2 również i pod względem ostrosci rysowania ustępuje.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2010-02-05 22:58:53
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-02-05 23:33, Marek Wyszomirski pisze:
    > Nie dostrzegasz różnicy między 'ma wyżyłowany MTF' a 'jest lepszy
    > optycznie'?
    > Poza tym - sprawdźmy. Chodzi Ci o Vario Elmara 14-50f3.8-5.6?

    Nie. Piszę o Panasonic Lumix 14-45mm f/3.5-5.6 OIS.
    http://www.photozone.de/olympus--four-thirds-lens-te
    sts/414-pana_1445_3556?start=1
    Nie chcę się upierać że jest to szkło idealne, ale nie można zapominać
    że jest to bardzo lekka i z racji zooma bardzo wygodna konstrukcja. Żeby
    pokryć ten zakres potrzebowałbym co najmniej dwóch szkieł stało
    ogniskowych, w przypadku manuali im szerzej tym gorzej, dochodzą
    problemy z wagą i wymianą szkieł (można stracić jakieś ważne ujęcie).
    Faktycznie być może zbyt autorytatywnie wyraziłem swoje zdanie, ale
    zawsze trzeba iść na kompromisy, i tu konstrukcja Panasonica jest
    naprawdę ciekawą alternatywą. Szczególnie biorąc pod uwagę takie
    czynniki jak cena, gabaryty, waga.

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.

  • 16. Data: 2010-02-06 01:09:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik l...@l...localdomain napisał:
    > Analogiczny do tanich obiektywów m42:
    > http://www.allegro.pl/item907786154_klasyczny_portre
    t_carl_zeiss_pancolar_1_8_80mm.html

    A nieee. To nie jest dobry przykład. Ten gość jest znanym handełesem
    allegrowym i on zawsze winduje ceny do niebotycznych rozmiarów. Zresztą
    nikt mu tego nie kupił. Pewnie zastosuje starą sztuczkę z wystawieniem
    drugiego o nieco niższej cenie i ta już (jako niższa) przyciagnie uwagę
    kupujących.
    Za to Twój drugi przykład, to jest w miarę normalna (w sensie typowa)
    cena - tyle zwykle trzeba dać za ten obiektyw.
    Maciek

  • 17. Data: 2010-02-06 07:44:58
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hki4mn$2in$1@news.onet.pl>,
    Marek Wyszomirski nabazgrał:
> [...]
    > przykład takiego kitowego obiektywu - nie NIEZŁEGO (kit Pentaxa DA18-55II
    > też jest calkiem niezły), a LEPSZEGO optycznie od 35f2.

    A do nowej Leiki co dają? ;)

    --
    Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    Styczeń plecień bo przeplata...

  • 18. Data: 2010-02-06 08:36:51
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Maciek wrote:
    > A nieee. To nie jest dobry przykład. Ten gość jest znanym handełesem
    > allegrowym i on zawsze winduje ceny do niebotycznych rozmiarów. Zresztą
    > nikt mu tego nie kupił.

    Raz kupilem od niego Heliosa IV z bagnetem Pentaksa. Tyle, ze kosztowal 70
    zl i chyba fatycznie byl nowy, wiec warunki transakcji do zaakceptowania.
    :)

    --
    KILu

  • 19. Data: 2010-02-06 09:10:54
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Za tę cenę można mieć walizkę MF nikkorów z Ebaya...

  • 20. Data: 2010-02-06 10:50:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    > Często pada argument dotyczący Pentaxa i jego świetnej współpracy z
    > "tanią" manualną optyką. Tytułem wyjaśnienia tej taniości link do allegro:
    > I ktoś narzekał na cenę naleśnika Olympusa do m4/3 ;).

    Ale jeszcze niedawno była rzeczywiście tania. Sam kupiłem cztery szkła,
    optycznie naprawde dobre a nawet świetne za łaczną kwote <800 zeta -
    wszystko w latach 2004-2006.
    Popyt kształtuje ceny - pentaks robi dobre aparaty, znajdują nabywców, stare
    szkła również, ceny niestety rosną ;-(
    Mogę potraktować moje obiektywy jak inwestycję i teraz je wystawić na
    allegro, zwrócą się z zyskiem rzędu 300%
    --
    Yogi(n)