  • 31. Data: 2013-04-03 00:10:32
    Temat: Re: [tania] alternatywa dla starego dysku ATA
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:1w7wt9txiq6jk.dlg@badworm.pl...
    > To albo z tą grą było coś nie tak albo z DOS Boxem. Duuużo nowszy Blood

    Raczej DosBox. To jedyne środowisko, które nie radziło sobie wydajnościowo.
    Gra uruchomiona bezpośrednio w systemowej emulacji DOS, nawet potrafi
    coś-tam brzęczeć, kaprawo, ale nie jest bezgłośna. I chodzi megapłynnie.

    > odpalony na Core 2 Duo 3GHz chodzi bez najmniejszego zająknięcia, choć
    > na poprzednim komputerze (Athlon 1700+) zamulał. Przez chwilę miałem
    > pomysł, by do starych gier poskładać jakiegoś peceta (fajna płyta z
    > P233MMX się w piwnicy kurzy) ale skoro teraz gry ze schyłkowego okresu
    > DOSa chodzą mi na DOS Boxie to dałem sobie z tym spokój.

    Pograłbym i dzisiaj, ale z powodu błędu własnego, dane poszły się jechać.
    Czasem coś z netu ściągnę. Ale małe to bywa i ginie czasem pośród znacznie
    większych plików, umiejących 10-100 razy mniej :P :)

  • 32. Data: 2013-04-03 03:24:09
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 02.04.2013 03:36, astro wrote:
    > Tomasz Wójtowicz wrote in<news:kiqfkn$lvk$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    >
    > Lub kontroler SATA na PCI.
    > Swoja droga ilosc cykli zapisu w dyskach SSD zostala zwiekszona o rzedy
    > wielkosci w porownaniu do zwyklych pamieci flash (kart SD/CF czy
    > Pendrive'ow). Dlatego tez moga byc one stosowane jako dyski systemowe.

    Możesz powiedzieć coś więcej? Bo układy w środku są takie same...
    Kwestia kontrolera?

    Michoo

  • 33. Data: 2013-04-04 23:55:51
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-02 03:36, astro pisze:

    > Swoja droga ilosc cykli zapisu w dyskach SSD zostala zwiekszona o rzedy
    > wielkosci w porownaniu do zwyklych pamieci flash (kart SD/CF czy
    > Pendrive'ow). Dlatego tez moga byc one stosowane jako dyski systemowe.

    Co nie zmienia faktu, że karty SD/CF także bardzo często są
    wykorzystywane w roli dysków systemowych, chociażby w takim Raspberry
    Pi. Zresztą już dawno temu na rozmaitych PDA/handheldach odpalało się
    rozmaite Linuksy zainstalowane na karcie pamięci.

    A komputer o którym mówię jest odpalany sporadycznie...

  • 34. Data: 2013-04-05 09:39:56
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Atlantis napisał:

> [...]
    > Pi. Zresztą już dawno temu na rozmaitych PDA/handheldach odpalało się
    > rozmaite Linuksy zainstalowane na karcie pamięci.

    No, chyba kiedyś wspominałem że katalog /var/logs/ zajechał mi kartę SD
    w miesiąc. System trzeba zoptymalizować pod kątem redukcji zapisów.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 35. Data: 2013-04-05 18:31:29
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-05 09:39, AlexY pisze:

    > No, chyba kiedyś wspominałem że katalog /var/logs/ zajechał mi kartę SD
    > w miesiąc. System trzeba zoptymalizować pod kątem redukcji zapisów.

    Tak swoją drogą mogę liczyć na to, że Linux pod Raspberry Pi już jest
    odpowiednio zoptymalizowany? ;)

  • 36. Data: 2013-04-08 12:21:17
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 31/03/2013 23:40, badworm wrote:

    > Aczkolwiek chyba nie wszystkie karty działają w takich przejściówkach
    > bądź nie ze wszystkich da się zabootować system.

    karty CF majá dwa tryby pracy:

    CF mode i ATA mode. Jedyny CF z jakim sie spotkalem ktory nie obsluguje
    tryby ATA to byl jakis CF Microdrive wsadzony do MP3 playera od
    Creative... ale to bylo wieki temu.
    W tej chwili swiat juz odchodzi od CF wiec juz pewnie nic nowego nie
    wymysla jezeli chodzi o ten system.

    c.

  • 37. Data: 2013-04-11 19:36:16
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-08 12:21, Cezar pisze:

    > CF mode i ATA mode. Jedyny CF z jakim sie spotkalem ktory nie obsluguje
    > tryby ATA to byl jakis CF Microdrive wsadzony do MP3 playera od
    > Creative... ale to bylo wieki temu.

    W każdym razie kupiłem przejściówkę CF2IDE (z możliwością zainstalowania
    dwóch kart jednocześnie) i jakąś niedrogą, 4GB kartę Kingstona. Po
    podzieleniu jej na partycje i zainstalowaniu Windowsa 98SE mogę
    powiedzieć jedno - ten komputer jeszcze nigdy nie działał tak szybko. ;)

  • 38. Data: 2013-04-11 20:01:38
    Od: "Artur Miller" <a...@i...pl>

> [...]
    > podzieleniu jej na partycje i zainstalowaniu Windowsa 98SE mogę
    > powiedzieć jedno - ten komputer jeszcze nigdy nie działał tak szybko. ;)

    stawiam na to ze po dwóch tygodniach działania kompa karte trafi szlag.
    Flash ma ograniczoną liczbę zapisów, a W98 korzysta ze swap file'a i mnóstwa
    tymczasowych plików

    @

  • 39. Data: 2013-04-11 20:22:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2013-04-11 20:01, Artur Miller pisze:

    > stawiam na to ze po dw?ch tygodniach dzia?ania kompa karte trafi szlag.
    > Flash ma ograniczon? liczb? zapis?w, a W98 korzysta ze swap file'a i mn?stwa
    > tymczasowych plik?w

    Może by i tak było gdyby nie fakt, że komputer jest odpalany raz na
    kilka miesięcy celem pogrania w stare (głównie DOS-owe) gierki. Nie
    wszystkie tytuły udało mi się odpalić na DOSBox-ie, poza tym oryginalny
    komputer lepiej oddaje tamten klimat.
    Internetu oczywiście na nim nie przeglądam. Office'a nie odpalam.
    Grafiki nie obrabiam. Ma te swoje 64MB RAM-u i chyba zbyt często do
    swapa nie musi się odwoływać.

  • 40. Data: 2013-04-11 20:59:26
    Od: butek <e...@i...invalid>

    W dniu 03.04.2013 03:24, Michoo pisze:

    > Możesz powiedzieć coś więcej? Bo układy w środku są takie same...
    > Kwestia kontrolera?

    Hint: wear leveling

    Generalnie chodzi o to, że kontroler zawarty w obudowie dysku nie
    dopuszcza do sytuacji, żeby te same fizyczne obszary pamięci były
    zapisywane ciągle, a inne leżały odłogiem. Metod implementacji jest kilka.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate