  • 11. Data: 2013-03-12 23:51:26
    Temat: Re: tani komp - dobry wybor?
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Zdaje się, że była jakaś seria Delli z puchnącymi kondensatorami i
    > trafiły na Allegro po naprawie albo niestabilnie działające ale taka
    > wpadka może zdarzyć się każdej firmie, ponieważ gustuję w komputerach

    D280 o ile pamiętam, w obudowie mini desktop. Jakiś debil zaprojektował
    rozmieszczenie elementów tak, ze kondziory były pomiędzy dwoma
    radiatorami. Smażyły się jak frytki.
    Przem

  • 12. Data: 2013-03-12 23:56:46
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-03-12 23:51, Przemek pisze:

    > D280 o ile pamiętam, w obudowie mini desktop. Jakiś debil zaprojektował
    > rozmieszczenie elementów tak, ze kondziory były pomiędzy dwoma
    > radiatorami. Smażyły się jak frytki.
    > Przem
    Myślę, że to bardziej sprawka księgowego, zaoszczędzili 10c na
    kondensatorach które by tam wytrzymały bez problemów.

  • 13. Data: 2013-03-13 11:18:32
    Od: Maurycy <m...@o...com>

    Spokojnie, jeśli nie myślisz o giercowaniu :)
    Ja w pracy do dzisiaj używam Dell-a GX620 - na starym Pentium IV. Obudowa
    jest przemyślana, przewiewna, wentylatory nie wyją, a to w pracy ma
    znaczenie. Łatwo można coś wymienić - karty i dyski nie wymagają śrubek.
    W Twoim zestawie najbardziej niepokojąca jest naklejka z Windows Vista -
    jeśli masz siódemkę to nawet nie zastanawiaj się, instaluj od razu. Na
    moim staruszku hula Ubuntu i daje radę :) Zestaw zawsze można przyspieszyć
    dokupując dodatkowy RAM (tego nigdy za wiele), tanią używaną kartę
    graficzną - głównie ze względu na "uwolnienie" RAM-u i wyjście DVI. A za
    jakiś czas będą tańsze dyski SSD, taki 60GB na system i aplikacje
    spokojnie wystarczy, a da niezłego kopa.
    Co do kondensatorów na płycie - owszem, zdarzają się, ale dotyczny to
    również innych modeli Della (i nie tylko), wymiana jest dość prosta i
    skuteczna.
    Gorzej z wymianą płyty głównej i zasilacza - tu jest wszystko odwrotnie wg
    standardu Dell-a, więc w razie awarii trzeba będzie szukać komponentów
    Dell-a lub w przypadku zasilacza troszkę pokombinować, aby podłączyć
    standardowy ATX

  • 14. Data: 2013-03-13 11:54:31
    Od: "Kamil" <n...@g...com>

    Użytkownik "Maurycy" napisał:

    > będą tańsze dyski SSD, taki 60GB na system i aplikacje
    > spokojnie wystarczy, a da niezłego kopa.

    Jasne. Pod warunkiem zastosowania złoconych wtyków. Kopa by trzeba dać
    głupcom wypisującym takie androny. Od dysku zależy może 1% wydajności. Ech.

    Pzdr

  • 15. Data: 2013-03-13 15:36:40
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 13 marca 2013 (11:54:31) napisano:

    > Jasne. Pod warunkiem zastosowania złoconych wtyków. Kopa by trzeba dać
    > głupcom wypisującym takie androny. Od dysku zależy może 1% wydajności. Ech.

    Zależy, co rozumiemy przez "wydajność".

    Dysk SSD nie jest panaceum na wszystkie problemy świata, ale jeżeli
    chodzi o czas uruchamiania systemu, i ogólną "responsywność" - to
    różnica jest kolosalna.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 16. Data: 2013-03-13 15:38:54
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 12 marca 2013 (20:10:32) napisano:

    > witam,
    > Jakis czas temu pytalem o taniego kompa. Zostalo mi polecone zeby kupic
    > gotowy ale markowy.
    > Moj wybor padl na:
    > http://allegro.pl/komputer-dell-330-c2d-e4400-2x-2-2
    gb-160-dvd-tower-i3070095193.html
    > Czy to dobry wybor? Nie jest ten model jakos wysoko awaryjny? (kondensatory
    > itd?)
    > Dzieki, pozdrawiam

    Bendziepanzadowolony.

    Chociaż ja bym raczej wolał dołożyć ~50-100zł i kupić coś w
    małej obudowie typu SFF.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 17. Data: 2013-03-13 16:57:57
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Myślę, że to bardziej sprawka księgowego, zaoszczędzili 10c na
    > kondensatorach które by tam wytrzymały bez problemów.

    No dobra, też :)
    Przem

  • 18. Data: 2013-03-13 16:59:41
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    > Ja w pracy do dzisiaj używam Dell-a GX620 - na starym Pentium IV. Obudowa

    To ten z prawą/lewą płytą? Znaczy lustrzanie montowaną do standardu?
    Ja chyba bym go nie chciał :/
    Przem

  • 19. Data: 2013-03-13 19:30:56
    Od: Kosu <K...@n...com>

    On 2013-03-13, Yakhub <y...@g...pl> wrote:
    > Zależy, co rozumiemy przez "wydajność".

    Zapewne szybkość wykonywania jakieś "przeciętnej czynności" na kompie.

    > Dysk SSD nie jest panaceum na wszystkie problemy świata, ale jeżeli
    > chodzi o czas uruchamiania systemu, i ogólną "responsywność" - to
    > różnica jest kolosalna.

    A skrócenie kabla od myszki i ręki daje kolosalną różnicę w opóźnieniu
    kursora.

    Temat wałkowaty wielokrotnie. Dyski SSD zwiększają komfort w pewnych
    sytuacjach. Istotność tych sytuacji w całym sposobie używania komputera
    to osobista kwestia i po prostu nie należy każdemu na starcie wmawiać,
    że SSD są fantastyczne i zmienią jego życie.

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 20. Data: 2013-03-13 19:33:07
    Temat: [OT] Re: tani komp - dobry wybor?
    Od: z <z...@u...pl>

    W kwestii formalnej. :-)
    Ładnych parę lat nie składałem już blaszaków a i z firmowymi mało miałem
    do czynienia.
    Dlaczego mi się wydaje że zdjęcia są w odbiciu lustrzanym? :-)
    Chociaż napisy temu przeczą :-)