  • 21. Data: 2015-02-08 22:33:39
    Temat: Re: tak pracują chińskie dzieci...
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-08 o 20:33, sundayman pisze:

> [...]
    html

    > no to jest dokładnie to, co na filmie. U nas na Allegro taniej - 19.900
    > brutto, co daje po odliczeniu vat i podatku 13500 zł, czyli 4100$.

    Nie wiem jaki podatek chcesz odliczać. Po odjęciu VAT masz 16382 zł
    czyli 4500$.
    Na aliexpresie możesz kupić za 4618$ czyli prawie to samo.
    http://www.aliexpress.com/item/Pick-and-Place-Machin
    e-TM220A-SMT-Machine-PNP-Machine-Neoden-Tech-Manufac
    turer/1762076362.html
    Oczywiście przy zbliżonych cenach nie ma sensu kupować w Chinach. No
    chyba, że z tą fakturą VAT z allegro coś nie tak. Np jakaś faktura marża
    jak w samochodach.

    > Ale umówmy się - to jest zabawka. Jak na taką zabawkę, trochę za drogo.
    > Gdybym miał miejsce, którego nie mam, kupiłbym to:
    >
    > http://allegro.pl/automat-montazowy-smd-pick-place-s
    mt-i5047617958.html

    Chyba żartujesz. Układa poprawnie 0805. Po co ci coś takiego? Prędkość
    kilka tysięcy na godzinę. Czyli ile? Być może dwa?
    Czemu twoim zdaniem to zabawka która jest za droga? Zabawka bo co? Nie
    da się jej wykorzystać do małej firmy? W której do lutowania używa się
    opiekacza albo zabawki T-962 za 300 dolarów? Podstawowa wada to mało
    podajników, ale w podobnej cenie można dostać CHMT36 mające ich 37.
    A w kwestii, że za droga. Czy takie zabawki są tańsze? Czy może
    niezabawki są w na tyle tanie, że zabawka powinna być tańsza niż 4,6 - 5k$?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2015-02-09 00:10:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie wiem jaki podatek chcesz odliczać. Po odjęciu VAT masz 16382 zł
    > czyli 4500$.

    Normalny. Przecież maszyna w firmie jest kosztem i umożliwia odliczenie
    od dochodu. Czyli 18% albo 19%.

    > Chyba żartujesz. Układa poprawnie 0805. Po co ci coś takiego? Prędkość
    > kilka tysięcy na godzinę. Czyli ile? Być może dwa?

    Nie chodzi o prędkość, tylko o ilość i rodzaj podajników.
    W moim przypadku to bym musiał chyba na 2 albo 3 razy układać dla jednej
    PCB.

> [...]
    > opiekacza albo zabawki T-962 za 300 dolarów? Podstawowa wada to mało
    > podajników, ale w podobnej cenie można dostać CHMT36 mające ich 37.

    no i sam zauważyłeś :)

    > A w kwestii, że za droga. Czy takie zabawki są tańsze? Czy może
    > niezabawki są w na tyle tanie, że zabawka powinna być tańsza niż 4,6 - 5k$?

    Oczywiście, wszystko kwestia gustu i zastosowania.
    Dla mnie - za mało podajników zdecydowanie. Czyli jednak jakaś używka
    poważniejsza by mi pasowała. No ale tu mam z kolei problem z miejscem.
    No i ciężarem. Bo miejsce to może bym i znalazł na tych moich 80m2.
    Ale problem , bo firmę mam na piętrze, bez windy - trochę ciężka sprawa
    to wtargać, poskładać...

    Tak czy siak, ideałem dla mnie chyba byłaby jakaś mechatronika, bo z
    tego co widziałem nie są ogromne, no i podajników też więcej.
    Czy może się mylę ?

  • 23. Data: 2015-02-09 01:35:14
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 00:10, sundayman pisze:

    > Normalny. Przecież maszyna w firmie jest kosztem i umożliwia odliczenie
    > od dochodu. Czyli 18% albo 19%.

    No ale dlaczego od kupionej w Polsce odliczasz podatek dochodowy a od
    tej kupionej za granicą już nie?

    > Nie chodzi o prędkość, tylko o ilość i rodzaj podajników.

    Ale nie przeszkadza ci to, że największa obudowa to 0805 :)

    > W moim przypadku to bym musiał chyba na 2 albo 3 razy układać dla jednej
    > PCB.

    > no i sam zauważyłeś :)

    No ale 37 już może wystarczy.

> [...]
    > No i ciężarem. Bo miejsce to może bym i znalazł na tych moich 80m2.
    > Ale problem , bo firmę mam na piętrze, bez windy - trochę ciężka sprawa

    U siebiee tym bardziej nie miał bym gdzie postawić takiego grzmota.

    > Tak czy siak, ideałem dla mnie chyba byłaby jakaś mechatronika, bo z
    > tego co widziałem nie są ogromne, no i podajników też więcej.
    > Czy może się mylę ?

    Nie wiem. Patrzyłem z ciekawości na SMTbroker. M10 czy M20 były tam po
    jakieś 19 kpln. Ale w tych cenach wszystko jest wyprzedane.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 24. Data: 2015-02-09 02:26:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No ale dlaczego od kupionej w Polsce odliczasz podatek dochodowy a od
    > tej kupionej za granicą już nie?

    No zależy gdzie kupisz :)
    Jak w EU i dostaniesz fakturę, to pewnie.

    > Ale nie przeszkadza ci to, że największa obudowa to 0805 :)

    no przeszkadza zdecydowanie.

    > U siebiee tym bardziej nie miał bym gdzie postawić takiego grzmota.

    no właśnie. To jest ból...

    > Nie wiem. Patrzyłem z ciekawości na SMTbroker. M10 czy M20 były tam po
    > jakieś 19 kpln. Ale w tych cenach wszystko jest wyprzedane.

    No cóż, na razie przy moich ilościach (parędziesiąt szt. na zamówienie),
    daję radę jeszcze z układaniem z użyciem żony :)

    Nie mogę powiedzieć, ma swoje zalety - wbudowany system wizji,
    interaktywne sterowanie głosowe itp. Tempo jak na moje potrzeby do
    przyjęcia - układa jedną płytkę w jakieś 30 minut...
    Zaraz, to będzie jakieś, muszę policzyć... jakieś 300 cph, bo na płytce
    jest 150 elementów w 55 rodzajach.

    Hmmm, to by dawało 12 sek na element... Muszę ją zmotywować, żeby zeszła
    poniżej 10 :D

    No ale żarty żartami, żony też mają swoje prawa, i wykorzystywanie ich
    jako automat pick and place ma swoje granice.

  • 25. Data: 2015-02-09 02:55:47
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 02:26, sundayman pisze:

    > No zależy gdzie kupisz :)
    > Jak w EU i dostaniesz fakturę, to pewnie.

    Jak kupujesz w Chinach czy w USA i dostaniesz invoice to też możesz
    odliczyć.

> [...]
    >
    > No ale żarty żartami, żony też mają swoje prawa, i wykorzystywanie ich
    > jako automat pick and place ma swoje granice.

    Moja się w ogóle nie dała zastosować do pick&place. Ale mimo wszystko
    jest przydatna.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 26. Data: 2015-02-09 09:01:49
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-02-05 o 05:08, sundayman pisze:
    > https://www.youtube.com/watch?v=2hDsy_EeDSA
    >
    > Tylko - co to jest to czerwone, nakładane po paście ? Klej ?
    > To by musiałoby chyba dwustronne PCB - ale czy ten puhuj do reflow
    > polutowałby dwustronne ?

    Hmm
    Do lutowania dwustronnego reflow nie trzeba cudów.
    Ale ten klej to trochę dziwne.
    Nie da się położyć pasty i sitem z tej samej strony kleju.
    Klej się kładzie do lutowania SMD na fali, wtedy gdy mamy SMD z tej
    samej strony co THT i taka technologia wydaje się optymalna.
    --
    Pozdr
    EdiM

  • 27. Data: 2015-02-09 13:15:36
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

    >ale to jest alternatywa - "albo", czy też promocja łączona ?

    Wybierz sobie.

  • 28. Data: 2015-02-09 15:59:56
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie da się położyć pasty i sitem z tej samej strony kleju.

    no fakt, nie pomyślałem o tym.

    > Klej się kładzie do lutowania SMD na fali, wtedy gdy mamy SMD z tej
    > samej strony co THT i taka technologia wydaje się optymalna.

    trzeba napisać do nich i zapytać znaczy :)

  • 29. Data: 2015-02-09 18:35:48
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Zatrudnijcie rodzinę z Chin.
    Chętnie przyjadą.
    Przy okazji zakupów na Aliexpress nie raz byłem proszony o podanie
    prywatnego kontaktu na Skypa.
    Oczywiście w celach biznesowych.

    AZS

  • 30. Data: 2015-02-09 18:37:26
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-02-09 o 18:35, Akond ze Skwak pisze:
    > Zatrudnijcie rodzinę z Chin.

    Nie mam rodziny w Chinach :(

    --
    pozdrawiam