  • 31. Data: 2015-02-09 22:04:23
    Temat: Re: tak pracują chińskie dzieci...
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 09.02.2015 o 02:26, sundayman pisze:

    > No cóż, na razie przy moich ilościach (parędziesiąt szt. na zamówienie),
    > daję radę jeszcze z układaniem z użyciem żony :)

    A widziałeś taki "półautomat" do ręcznego montażu sterowany komputerem?
    Program pokazuje laserem z którego pojemnika wyjąć i gdzie posadzić.
    Montaż ułatwia wózek x/y z chwytakiem podciśnieniowym.
    Podobno kobiety lubią na tym układać i robią to bardzo szybko.
    Faceci wolniej, bo w międzyczasie niepotrzebnie myślą jak to ulepszyć ;)

    --
    Mirek.

  • 32. Data: 2015-02-09 22:11:38
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Nie mam rodziny w Chinach :(

    Nie marudź - co czwarty człowiek na świecie, to Chińczyk. Kolejno odlicz
    i do roboty :-). Gra w Chińczyka w pracy nie będzie zabawna :-) Z
    ryżem nie będzie problemu ale o juany musisz pytać w lokalnym kantorze :-)
    Nie mogłem się powstrzymać.

  • 33. Data: 2015-02-10 10:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    >Ciekawsza od chińskich dzieci jest szybkość tych automatów
    >pick&place. Skoro nawet Chińczyk sobie może pozwolić, by mu
    >te "drukarki" pierdziały pół godziny nad jedną płytką, to to
    >musi być jakaś manufaktura do produkcji małoskalowej.

    Owszem. Chyba ze ... kooperant, a tych kooperantow masz 10 tys.
    W czym problem, w Shenzen 10 mln ludzi mieszka, a Foxconn 400 tys
    zatrudnia ...

    J.

  • 34. Data: 2015-02-12 01:09:27
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Podobno kobiety lubią na tym układać i robią to bardzo szybko.
    > Faceci wolniej, bo w międzyczasie niepotrzebnie myślą jak to ulepszyć ;)

    Myślałem o tym, a właściwie połowie tego - znaczy tym laserowym
    pokazywaniu. Samo to już by było sporym ułatwienie.
    No niby wystarczyłby laser, z jakimiś lustrami x-y, coś jak dyskotekowe
    "projektory".
    Tyle, że trzeba by jeszcze jakiś soft napisać, no i w ogóle - niby nic
    wielkiego, ale zrobić się samo nie zrobi.
    A tu zawsze czasu brak...

    Najprościej , to by było rzucić jakimś porządnym projektorem po prostu
    przygotowane wcześniej obrazki, np. zrzuty z Altiuma czy coś.

    I właściwie to już by sprawę załatwiło, tylko obawiam się że światło by
    się mogło odbijać od błyszczących pól miedzi, i dawać po oczach (chociaż
    to niby kwestia tego, CO byłoby wyświetlane).

    No i sprawa dokładnej kalibracji, znaczy powtarzalnego mocowania PCB,
    ale to już niby detal - jakieś kołki w stole czy coś.

  • 35. Data: 2015-02-12 18:33:13
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 12.02.2015 o 01:09, sundayman pisze:

    > Najprościej , to by było rzucić jakimś porządnym projektorem po prostu
    > przygotowane wcześniej obrazki, np. zrzuty z Altiuma czy coś.

    Hmm... to może jeszcze inaczej: nad stołem roboczym umieszczamy monitor
    - ekranem do dołu - będzie przy okazji oświetleniem. Na wózku x/y, obok
    chwytaka umieszczamy niewielką szybkę - poziomo, w połowie wysokości.
    Odbicie ekranu w szybce będzie dawało obraz pozorny na powierzchni
    płytki... trzeba by to wypróbować. Można by też bez wózka: monitor
    powiedzmy gdzieś 0,5m nad stołem, w połowie szyba, ale tak umieszczona
    żeby się wygodnie pracowało pod nią i wygodnie można było przez nią
    zaglądnąć.

    --
    Mirek.

  • 36. Data: 2015-02-13 15:42:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Owszem. Chyba ze ... kooperant, a tych kooperantow masz 10 tys.
    > W czym problem, w Shenzen 10 mln ludzi mieszka, a Foxconn 400 tys
    > zatrudnia ...

    Problem w tym, że ekonomia działa nawet w Chinach i przy produkcji
    wielkoskalowej znacznie tańszy będzie automat o dużej wydajności
    zamiast farmy pierdziawek.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 37. Data: 2015-02-13 15:46:36
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Akond ze Skwak wrote:

    > Strasznie błogosławiony ten wyświetlacz pieśni.
    >
    > http://allegro.pl/wyswietlacz-numerow-piesni-3cyfry-
    zwrotka-125mm-i5047617537.html

    > 4 cyfry za 875 zł.
    >
    > Jakaś kosmiczna technologia ?

    Bogaty klient. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2015-02-13 19:09:41
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Odbicie ekranu w szybce będzie dawało obraz pozorny na powierzchni
    > płytki... trzeba by to wypróbować. Można by też bez wózka: monitor

    e nie, obraz będzie się przesuwał z każdym ruchem osoby. Zero
    synchronizacji z PCB.

  • 39. Data: 2015-02-13 19:47:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Problem w tym, że ekonomia działa nawet w Chinach i przy produkcji
    >wielkoskalowej znacznie tańszy będzie automat o dużej wydajności
    >zamiast farmy pierdziawek.

    Mowisz ?
    Bedzie wielokrotnie drozszy ... ale czy tak bardziej wielokrotnie
    szybszy ?

    No ale powierzchnia budynku moze byc w Shenzen droga :-)

    Bo pierdziawka wbrew pozorom wcale taka wolna nie jest ... da sie
    przyspieszyc np 10 x ?
    No dobra, da sie ... podziwiam.
    https://www.youtube.com/watch?v=ylk6VMBLrvM#t=220

    P.S. Ciekawe ile ten wytrzymuje do remontu
    https://www.youtube.com/watch?v=v9oeOYMRvuQ

    Bo te to jakies szybkie nie sa
    https://www.youtube.com/watch?v=nkLd45Ftfhc

    J.

  • 40. Data: 2015-03-13 21:12:30
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 13.02.2015 o 19:09, sundayman pisze:

    > e nie, obraz będzie się przesuwał z każdym ruchem osoby. Zero
    > synchronizacji z PCB.

    I wszyscy uwierzyli.

    --
    Mirek.