    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tak pracują chińskie dzieci...
    Date: Sun, 08 Feb 2015 22:33:39 +0100

    W dniu 2015-02-08 o 20:33, sundayman pisze:

> [...]
    html

    > no to jest dokładnie to, co na filmie. U nas na Allegro taniej - 19.900
    > brutto, co daje po odliczeniu vat i podatku 13500 zł, czyli 4100$.

    Nie wiem jaki podatek chcesz odliczać. Po odjęciu VAT masz 16382 zł
    czyli 4500$.
    Na aliexpresie możesz kupić za 4618$ czyli prawie to samo.
    http://www.aliexpress.com/item/Pick-and-Place-Machin
    e-TM220A-SMT-Machine-PNP-Machine-Neoden-Tech-Manufac
    turer/1762076362.html
    Oczywiście przy zbliżonych cenach nie ma sensu kupować w Chinach. No
    chyba, że z tą fakturą VAT z allegro coś nie tak. Np jakaś faktura marża
    jak w samochodach.

    > Ale umówmy się - to jest zabawka. Jak na taką zabawkę, trochę za drogo.
    > Gdybym miał miejsce, którego nie mam, kupiłbym to:
    >
    > http://allegro.pl/automat-montazowy-smd-pick-place-s
    mt-i5047617958.html

    Chyba żartujesz. Układa poprawnie 0805. Po co ci coś takiego? Prędkość
    kilka tysięcy na godzinę. Czyli ile? Być może dwa?
    Czemu twoim zdaniem to zabawka która jest za droga? Zabawka bo co? Nie
    da się jej wykorzystać do małej firmy? W której do lutowania używa się
    opiekacza albo zabawki T-962 za 300 dolarów? Podstawowa wada to mało
    podajników, ale w podobnej cenie można dostać CHMT36 mające ich 37.
    A w kwestii, że za droga. Czy takie zabawki są tańsze? Czy może
    niezabawki są w na tyle tanie, że zabawka powinna być tańsza niż 4,6 - 5k$?

    --
    pozdrawiam
    MD