    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: tak pracują chińskie dzieci...
    Date: Mon, 09 Feb 2015 00:10:55 +0100

    > Nie wiem jaki podatek chcesz odliczać. Po odjęciu VAT masz 16382 zł
    > czyli 4500$.

    Normalny. Przecież maszyna w firmie jest kosztem i umożliwia odliczenie
    od dochodu. Czyli 18% albo 19%.

    > Chyba żartujesz. Układa poprawnie 0805. Po co ci coś takiego? Prędkość
    > kilka tysięcy na godzinę. Czyli ile? Być może dwa?

    Nie chodzi o prędkość, tylko o ilość i rodzaj podajników.
    W moim przypadku to bym musiał chyba na 2 albo 3 razy układać dla jednej
    PCB.

    > Czemu twoim zdaniem to zabawka która jest za droga? Zabawka bo co? Nie
    > da się jej wykorzystać do małej firmy? W której do lutowania używa się
    > opiekacza albo zabawki T-962 za 300 dolarów? Podstawowa wada to mało
    > podajników, ale w podobnej cenie można dostać CHMT36 mające ich 37.

    no i sam zauważyłeś :)

    > A w kwestii, że za droga. Czy takie zabawki są tańsze? Czy może
    > niezabawki są w na tyle tanie, że zabawka powinna być tańsza niż 4,6 - 5k$?

    Oczywiście, wszystko kwestia gustu i zastosowania.
    Dla mnie - za mało podajników zdecydowanie. Czyli jednak jakaś używka
    poważniejsza by mi pasowała. No ale tu mam z kolei problem z miejscem.
    No i ciężarem. Bo miejsce to może bym i znalazł na tych moich 80m2.
    Ale problem , bo firmę mam na piętrze, bez windy - trochę ciężka sprawa
    to wtargać, poskładać...

    Tak czy siak, ideałem dla mnie chyba byłaby jakaś mechatronika, bo z
    tego co widziałem nie są ogromne, no i podajników też więcej.
    Czy może się mylę ?