    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: tajemniczy znak w ascii
    Date: Fri, 21 Oct 2011 14:48:17 +0200

    fir <f...@g...pl> napisał(a):
    > [oryginalnie napisalem posta dla grupy pl.comp.lang.c
    > (bo programuje zasadniczo tylko w c) ale poniewaz mam
    > swiadomosc ze nie wszyscy pisza w c i tam zagladaja
    > a temat moze ew zaciekawic (dla mnie jest ciekawy)
    > i programujacych w innych jezykach zamieszczam tu tez
    > posta]
    > zagadka dodatkowa, niech ktoś zgadnie który znak w ascii
    > uznaje za tajemniczy ?
    > podpowiedz:
    > http://ascii-table.com/img/ascii-table.gif
    > za tajemniczy uznaje znak del,
    > gdyby nie to mozna by powiedziec ze w ascii sa 32
> [...]

    Czy Ty byłeś kiedyś w szkole? Uczyli Cię co to jest zdanie? Umiesz coś
    takiego napisać? Wątpię. Widze u Ciebie potok myśli, bez żadnego ładu i
    sensu. Słyszałeś może o wielkich literach i interpunkcji? Pytasz o DEL a nie
    masz pojęcia do czego służy kropka i przecinek. Pomijam już kwestię stylu
    wypowiedzi.

    Ale odpowiem Ci, bo pytanie (o ile dobrze zrozumiałem z tego bełkotu) jest
    ciekawe. Otóż del ma wartość 1111111B, ponieważ kiedyś dane były dziurkowane
    na taśmach. Jak był błąd, to można było takim DELem skasować błędny znak,
    ponieważ DEL robił dziurki we wszystkich 7 miejscach (ASCII oryginalnie było
    7-bitowe).

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/