  • Data: 2011-10-21 13:12:19
    Temat: Re: tajemniczy znak w ascii
    Od: " " <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Czy Ty byłeś kiedyś w szkole? Uczyli Cię co to jest zdanie? Umiesz coś
    > takiego napisać? Wątpię. Widze u Ciebie potok myśli, bez żadnego ładu i
    > sensu. Słyszałeś może o wielkich literach i interpunkcji? Pytasz o DEL a
    nie
    > masz pojęcia do czego służy kropka i przecinek. Pomijam już kwestię stylu
    > wypowiedzi.
    >
    > Ale odpowiem Ci, bo pytanie (o ile dobrze zrozumiałem z tego bełkotu) jest
    > ciekawe. Otóż del ma wartość 1111111B, ponieważ kiedyś dane były
    dziurkowane
> [...]
    czyli robi/robił takie wyiksowanie,

    del jest tajemniczym znakiem ze wzgledu na swoje polozenie ni z gruszki
    niz pietruszki jako jedyny w bloku znakow graficznych,

    1) czy mniej typowe znaki z ascii glownie ~ i ` mozna traktowac jako
    znaki bezpieczne, tj praktycznie wszystko co przetwarza tekst bedzie
    je poprawnie przetwarzac (np gdyby ktos chcial dodac nowe operatory
    do jezyka proramowania to te znaki jako strict-ascii i nieuzywane wydaja
    sie do wykorzystania)

    2) da sie obecnie uzywac znakow sterujacych a ascii do czegos ciekawego?