  • 61. Data: 2009-05-05 15:28:53
    Temat: Re: szybkie pytanie: jakie wynagrodzenie dla forografa?
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 05 May 2009 14:20:33 +0200, luxcamera napisał(a):

    > Czyli, że im zbyt drogo było - niech sobie sami robią - prawnik bierze
    > za poradę, lekarz za wizytę, dentysta z plombę, taksówkarz za kurs, a
    > fotograf za zdjęcia - jak się komuś nie podoba, to niech będzie
    > samowystarczalny i na wszystkim się zna.

    Jak do firmy przyjadą goście i trzeba im zrobić herbatę i kawę to też
    trzeba wynająć kucharza (właściwie do kawy to baristę, a do herbaty to
    można kogoś kto skończył technikum gastronomiczne) ;-)

    Są zdjęcia i zdjęcia. Do pamiątkowych pstryków fotograf nie
    jest potrzebny - i dobrze, po co mu głowę zawracać taką
    chałturą. Jakby potrzebowali zdjęć do folderów i zrezygnowali
    - to wtedy możemy się zastanowić czy dobrze zrobili... Bo to
    też takie oczywiste nie będzie.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    Fotografia czarno-biała: http://www.korex.net.pl/forum/

  • 62. Data: 2009-05-05 19:00:13
    Od: p...@a...pl

    On 5 Maj, 14:20, luxcamera <r...@g...pl> wrote:

    > Poza tematem (choć nie do końca) wyznam tylko, że ja płacę podatki i
    > otwarcie przyznaję się do wrogich uczuć wobec przedstawicieli szarej strefy.
    Szara strefa w fotografii dla firm? Nie spotkalem sie. Umowa o dzielo
    albo f vat.
    Co innego fotografia slubna.
    pozdr
    Piotr

  • 63. Data: 2009-05-05 20:18:12
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    p...@a...pl wrote:
    > On 5 Maj, 14:20, luxcamera<r...@g...pl> wrote:

    > Szara strefa w fotografii dla firm? Nie spotkalem sie. Umowa o dzielo
    > albo f vat.
    > Co innego fotografia slubna.

    A ja się spotkałem - kalkulacja jest prosta - jeśli "zyski" wynikające z
    wrzucenia w koszty nie "rekompensują" ceny proponowanej prze firmę, to
    pada magiczne pytanie: "A bez faktury to ile będzie?"
    I mój upór do fakturowania bywa czasem "niekonkurencyjny" :-)
    Są firmy i firemki, choć magiczne pytania zadawali nie tylko ci malutcy...

    Ra-V
    www.luxcamera.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.

  • 64. Data: 2009-05-05 20:23:35
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    Henry(k) wrote:
    > Jak do firmy przyjadą goście i trzeba im zrobić herbatę i kawę to też
    > trzeba wynająć kucharza (właściwie do kawy to baristę, a do herbaty to
    > można kogoś kto skończył technikum gastronomiczne) ;-)

    No może niekoniecznie, ale sekretarkę by się zdało mieć, która coś
    niecoś potrafi i rozumie nie tylko po polsku ;-)

> [...]
    > chałturą. Jakby potrzebowali zdjęć do folderów i zrezygnowali
    > - to wtedy możemy się zastanowić czy dobrze zrobili... Bo to

    A pewnie, że są różne zdjęcia...
    Być może się mylę, że chodziło o cenę...

  • 65. Data: 2009-05-06 19:08:19
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 05 of May 2009 17:28, Henry(k) wrote:

    > Jak do firmy przyjadą goście i trzeba im zrobić herbatę i kawę to też
    > trzeba wynająć kucharza (właściwie do kawy to baristę, a do herbaty to
    > można kogoś kto skończył technikum gastronomiczne) ;-)

    To już taki kryzys, że firm nie stać na sprowadzenie
    gejszy z Japonii?

    --
    nb

  • 66. Data: 2009-05-07 12:17:21
    Od: "jezier" <jezier@@jezier.pl>

    Użytkownik "luxcamera" napisał:

> [...]
    > zdjęcia - jak się komuś nie podoba, to niech będzie samowystarczalny i na

    sprawa jest troche bardziej skomplikowana, gdyz do mnie odezwal sie czlowiek,
    ktory organizuje imprezy takiego typu. ja z firmą nie rozmawialem.
    on sobie podyktuje firmie jakas stawke, a mnie pyta ile ja sobie zycze, wiec ja
    z firma nie jestem powiazany bezposrednio.

    --
    pozdrawiam,
    jezier.

  • 67. Data: 2009-05-07 20:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 3 May 2009, d...@v...pl wrote:

    > W tym wypadku "rowerzysta" to nie to samo co "użytkownik roweru"
    > No ale jak raz i drugi idąc chodnikiem dostajesz po zebrach
    > kierownicą ,
    > to chyba można się wkurzyć ?

    Zdecydowanie.
    Jeśli rowerzysta z jakiegoś powodu jedzie chodnikiem
    to ustępuje wszystkim pieszym - nie z łaski, tylko metodą
    "na świętą krowę". Mam na myśli zarówno przypadki
    "prawne" (np. z dziećmi) jak i bezprawne (z przyczyn różnych).
    Albo "prać" :>

    > Zwłaszcza gdy obok jest śliczna nowa
    > ścieżka rowerowa
    > zajmująca spory kawałek deficytowej w śródmieściu jezdni.

    Jeśli jest *w jezdni* to masz rację (we wszystkim).
    Jeśli jest poza jezdnią, to średnia z tego co widuję tak sobie
    "służy rowerzystom", w szczególności do jazdy (takiej normalnej,
    w celach użytkowych, też polecam flejma z .rowery o nauce
    jazdy na śmieszkach ;))

    > No ale NTG

    Prawda.

    > Pozd4o Marcin

    Wzajem, Gotfryd

  • 68. Data: 2009-05-08 08:03:55
    Od: luxcamera <r...@g...pl>

    jezier wrote:
> [...]
    > on sobie podyktuje firmie jakas stawke, a mnie pyta ile ja sobie zycze,
    > wiec ja z firma nie jestem powiazany bezposrednio.

    Może nie do końca w temacie, ale to jest właśnie dobry powód, dla
    którego nie warto nabierać się na teksty:
    - wie pan, to tak po kosztach, po znajomości...
    - nie mamy dużego budżetu, a dla pana byłby to świetny start w branży...
    - my dużo nie zapłacimy, ale pan będzie miał coś do portfolio...
    - itp., etc.

    A dlaczego nie warto? Dlatego, że my zrobimy i się narobimy, a potem
    ktoś, kto nas ściemnił, to sprzeda za dużo więcej i się wypasie na
    naszej naiwności :-)

    Pewnie ktoś zaraz powie, że mamy wolny rynek i jak ktoś umie kupić za
    złotówkę, a potem sprzedać za 10 złotych, to nic w tym nie ma złego -
    o.k. - nic złego nie ma, tylko chyba każdy z nas woli być tym co
    zarabia, niż "chińczykiem", który wytwarza za miseczkę ryżu ;-)