  • 11. Data: 2009-04-30 18:42:34
    Temat: Re: szybkie pytanie: jakie wynagrodzenie dla forografa?
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    > Jak nie wiesz za ile chcesz cos zrobic to powinienes robic za darmo, moze
    > jak porobisz jeden dzien to na nastepny raz przyjdzie ci jakas suma do
    > glowy.

    Takie proste pytanie cię przerosło

    Tomek

  • 12. Data: 2009-04-30 19:55:51
    Od: "Remiczor" <c...@w...pl>

    > Sorry za ot, ale jak widzę dresiarstwo ewaluuje. Strach się bać, co
    > będzie za kilka lat...
    > I tylko mi nie mówcie, że przez najbliższe trzy dni wszyscy będą tym
    > jeździć po zamkniętych torach.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    ..niestety, masz racje:-(
    StaM

    niestety pier...lisz. moim zdaniem chodzi o zdjęcia, które mają być pamiątką
    z imprezy zorganizowanej dla ludzi, którzy notorycznie siedzą za biurkami,
    ujadając się z cyferkami, kolumnami lub innymi przyjemnosciami technologii
    komputerowych. nie każdy ma potem ochotę odbierać zasłuzone laury na sali
    kongresowej, ubrany w gajer lub kreację wieczorową. sądzę też, że
    zleceniodawca nie zamierza zarabiać na zakupionych zdjęciach, więc łaska
    boska, że zleca ich wykonanie komuś za pieniądze, a nie każe pani Agnieszce
    od marketingu zrobić kilka fotek tel. komórkowym.
    osobiście brałem kiedyś udział w takiej imprezie, tylko zamiast quadów były
    kulki z farbą - rozrywka rewelacja, przemyśleń mnóstwo i nauka zyciowa
    ogromna (oczywiście na wypadek konfliktu zbrojnego). a zdjęcia z tej imprezy
    są bardzo miłą pamiątką, wracam do nich co jakiś czas i pomijając wątpliwą
    wartość techniczną (to było kilka lat temu, a aparat nie wyglądał na
    lustrzankę), wartość mentalno-estetyczną mają ogromną.
    niestety autor wątku podał nam zbyt mało szczegółow, żeby racjonalnie ocenić
    sytuację :( co mogę poradzić? jeśli nie mylę się w ocenie sytuacji, to
    powinieneś autorze elekcie przeliczyć pracę na dniówkę ;)

    pzdr. r.

  • 13. Data: 2009-04-30 20:15:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Remiczor pisze:
> [...]

    > za biurkami, ujadając się z cyferkami, kolumnami lub innymi
    > przyjemnosciami technologii komputerowych.

    To niech se pobiegają, a nie przenoszą swych dup najpierw z fotelików w
    boxach w foteliki w samochodach, a potem na foteliki kładów.

    > osobiście brałem kiedyś udział w takiej imprezie, tylko zamiast quadów
    > były kulki z farbą - rozrywka rewelacja, przemyśleń mnóstwo i nauka
    > zyciowa ogromna

    No, to zwłaszcza ostatnie :)
    Ale przynajmniej jest to sport i nie niszczy tak wszystkiego jak
    pierdziawy na czterech kółkach.
    Całe szczęście, że kładowcy z racji swych ograniczeń niszczą wciąż te
    same miejsca ''bo tam się jeździ''. Inaczej nie byłoby już gdzie chodzić
    i co fotografować poza kretowiskami przez nich pozostawionymi tak jak
    ostatnio widziałem przez całe kilometry na Podhalu.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 14. Data: 2009-04-30 20:15:59
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Tomek wrote:

    > Takie proste pytanie cię przerosło

    a ja uważam, że jest to jedna z mądrzejszych odpowiedzi...
    każdy jest w stanie wycenić tylko swój czas...

    --
    pozdrawiam

  • 15. Data: 2009-04-30 20:22:38
    Od: "Remiczor" <c...@w...pl>

    > To niech se pobiegają, a nie przenoszą swych dup najpierw z fotelików w
    > boxach w foteliki w samochodach, a potem na foteliki kładów.

    to inna kwestia. dyskusja jest o wynagrodzeniu dla fotografa, który te dupy
    sfoci ;) żadna różnica dla niego, czy dupy biegają, czy siedzą.

> [...]
    > fotografować poza kretowiskami przez nich pozostawionymi tak jak ostatnio
    > widziałem przez całe kilometry na Podhalu.

    jako codzienny rowerzysta zgadzam się z Tobą w 75% :] [i dodam do quadów
    4x4]
    r.

  • 16. Data: 2009-04-30 20:25:10
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Remiczor pisze:
    > to inna kwestia. dyskusja jest o wynagrodzeniu dla fotografa, który te
    > dupy sfoci ;) żadna różnica dla niego, czy dupy biegają, czy siedzą.

    A to pisałem, że robię ot.
    Co do wynagrodzenia - komercyjnie się należy :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /a patronem mym święty Niedaś i błogosławiona Nieochota.../

  • 17. Data: 2009-04-30 20:31:49
    Od: "Remiczor" <c...@w...pl>

    > A to pisałem, że robię ot.
    > Co do wynagrodzenia - komercyjnie się należy :)

    sorki. mam OE :( ale mi wystarcza :]
    r.

  • 18. Data: 2009-04-30 21:22:01
    Od: p...@a...pl

    On 30 Kwi, 17:39, "jezier" <jezier@@jezier.pl> wrote:

    > zostalem poproszony o zrobienie zdjec podczas imprezy jakiejs firmy.
    > 8 osob jezdzi na quadach i sie bawi, ja mam tam robic zdjecia.
    > jeden dzien. chca fotki tylko w wersji elektronicznej.
    > sam tez dostane quada i mam ich zabawe uwiecznic ;>

    Spotkalem sie ze stawka 200 zl pierwsza godzina, 100-150 nastepne. Na
    reke - czyli netto, umowa o dzielo. Dobry fotograf, stawka za zdjecia
    typu "konferencja", Warszawa.
    Ja, za taki dzien zdjeciowy liczylbym 800-1300 zlotych netto (na
    reke), ale zdarza mi sie niedoszacowywac swoja prace.
    Grupowicze-zawodowcy najwyrazniej patrza na Ciebie z gory, bo nie chca
    udzielic jasnej odpowiedzi. Strzepia tylko klawiatury, szkoda...
    Pewnie sie boja konkurencji ;) bo zdjecia robisz swietne.
    pozdr
    Piotr

  • 19. Data: 2009-04-30 22:20:23
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    p...@a...pl pisze:
    > Pewnie sie boja konkurencji ;) bo zdjecia robisz swietne.

    Gadanie o strachu przed konkurencją, niepierwsze tu zresztą, jest
    wyjątkowo nietrafione. Mianowicie ci, co naprawdę walczą z konkurencją
    nie mają czasu na takie pierdoły jak usenet, a reszta po prostu siedzi w
    układach tak zwanych nie do ruszenia.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co masz zrobić dziś, zrób jutro - będzie koniec świata to narobisz się
    darmo/

  • 20. Data: 2009-05-01 02:57:27
    Od: nb <n...@n...net>

    at Thu 30 of Apr 2009 17:39, jezier wrote:

> [...]
    > 8 osob jezdzi na quadach i sie bawi, ja mam tam robic zdjecia.
    > jeden dzien. chca fotki tylko w wersji elektronicznej.
    > sam tez dostane quada i mam ich zabawe uwiecznic ;>
    >
    > ile sobie za takie cos zyczyc, pomijam koszty paliwa i ewentualnego
    > noclegu, bo to mi na bank zwroca, chodzi ile wziac za cos takiego na
    > reke?
    >
    > doswiadczenie mam w takiej fotografii, bo zajmuje sie glownie
    > reporterka sportowa, ale nie robilem jeszcze zlecen za kase, stad moje
    > pytanie.
    >
    > prosze o szybka odpowiedz gdyz musze jak najszybciej koniecznie odzis

    Nie wiem, czy nie za późno...
    Jeśli fotki będą w drobnej części takie jak na Twojej stronie,
    zażądaj co najmniej 2000 zł.
    Albo 4000 i spuść o połowę - po latach będą się chwalić,
    że to był interes ich życia.

    --
    nb