  • Data: 2014-08-05 09:11:29
    Temat: Re: szybki logarytm
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-05 08:38, slawek pisze:
    > zależy
    >
    > Oblicz 1.000000001 do potęgi 100000 przez kolejne mnożenia i wzorem.
    > Oczywiście przez mnożeniem będzie szybciej jeżeli masz stabilicować
    > wartości dla wykładników od 1 do 100000. Ale w pesymistycznym przypadku
    > mnożenie zje ci pięć cyfr znaczących. Teraz wystarczy że od obu wyników
    > odejmiesz 1.0001 i zostaną ci tylko okruszki.

    wypowiadałem się tylko co do samych mnożeń - odejmowanie i dodawanie
    wprowadzają duże zniekształcenia - ze względu na sprowadzanie danych do
    wspólnego wykładnika. Druga rzecz, to zaokrąglenia, jeśli skończy się
    zakres, ale tego nie przeskoczy się również w intach :) Jak napisałem -
    zależy do czego się potrzebuje wyników, taka metoda będzie najlepsza.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl