  • 1. Data: 2011-07-07 09:36:05
    Temat: szukam sprzętu VGA -> LAN
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    Szukam jakiegoś urządzenia, które podłączone do komputera pod wyjście
    monitora, przekształci sygnał tak, że będzie można po IP podpiąć się do
    tego urządzenia i przeglądać przez sieć to co się wyświetla na ekranie
    tego komputera. Chodzi tylko i wyłącznie o podgląd. I nie można na tym
    komputerze zainstalować programu czy czegoś innego do podglądu zdalnego,
    musi to być tak jakby monitor przez sieć TCP/IP. Ewentualnie może być
    podłączany pod USB drugiego komputera zamiast po LAN.

  • 2. Data: 2011-07-07 10:49:32
    Temat: Re: szukam sprzętu VGA -> LAN
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.07.2011 11:36, BQB pisze:
    > Szukam jakiegoś urządzenia, które podłączone do komputera pod wyjście monitora,
    przekształci sygnał tak, że będzie można po IP podpiąć się do tego urządzenia i
    przeglądać przez sieć to co się

    Po prostu KVM IP. Ale szykuj się na niezłe ceny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2011-07-08 16:02:16
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-07-07 11:36, BQB pisze:
> [...]
    > monitora, przekształci sygnał tak, że będzie można po IP podpiąć się do
    > tego urządzenia i przeglądać przez sieć to co się wyświetla na ekranie

    http://monitory.mastiff.pl/podlaczenia-1/transmisja/
    kramer-tp-102hd.html
    http://monitory.mastiff.pl/podlaczenia-1/transmisja/
    kramer-tp-202.html

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 4. Data: 2011-07-10 00:02:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom01" 4e172a08$0$2454$6...@n...neostrada.pl

    > http://monitory.mastiff.pl/podlaczenia-1/transmisja/
    kramer-tp-102hd.html
    > http://monitory.mastiff.pl/podlaczenia-1/transmisja/
    kramer-tp-202.html

    Jemu chyba chodzi nie o przesłanie obrazu poprzez skrętkę UTP,
    lecz o zrutowanie tego rodzaju informacji (jakiegoś strumienia
    video?) do internetowej postaci. Serwer wideo wpinany do sieci
    internetowej -- może tylko jakiejś lokalnej, ale opartej o IP.

    Wywołujesz w sieci jakiś adres typu 192.168.200.200:20000
    i w odpowiedzi masz bezwarunkowo ten strumień...

    -=-

    Skoro cała kamera kosztuje ze 3 stówki (wraz ze zdalnym sterowaniem
    i jakimś mechanizmem obchodzącym NATki -- obraz z takiej kamery jest
    dostępny z całego świata via IP) takie coś musi być raczej tanie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-07-10 03:04:04
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-07-07 11:36, BQB wrote:
> [...]
    > musi to być tak jakby monitor przez sieć TCP/IP. Ewentualnie może być
    > podłączany pod USB drugiego komputera zamiast po LAN.

    Nie wiem na ile dostępne są konwertery tylka dla video, najczęściej taka
    potrzeba istnieje w przypadku zdalnego zarządzania komputerem/serwerem,
    czyli KVM - klawiatura, myszka, video, czasami także audio.

    Np: http://www.kvm.com.pl/katalog/adderlink-ipeps-kvm-ip

    --
    Western Digital Partner - http://luktronik.pl/

  • 6. Data: 2011-07-10 10:07:34
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    > Jemu chyba chodzi nie o przesłanie obrazu poprzez skrętkę UTP,
    > lecz o zrutowanie tego rodzaju informacji (jakiegoś strumienia
    > video?) do internetowej postaci

    Takie urządzenie nazywa się Wulkan Flow i kosztuje koło 1 tys zł. Robi
    strumień video w sieci IP który można odbierać w zasadzie na dowolnym
    urządzeniu.

  • 7. Data: 2011-07-10 10:10:06
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-07-10 12:07, Tom01 pisze:
    > Takie urządzenie nazywa się Wulkan Flow i kosztuje koło 1 tys zł. Robi
    > strumień video w sieci IP który można odbierać w zasadzie na dowolnym
    > urządzeniu.

    Jeszcze jedno. Strumień video i sieci IP to raczej jakośc telewizyjna a
    nie komputerowa. No i trzeba jeszcze konwerter VGA na jakiś sygnał
    telewizyjny. Jakość generalnie będzie słaba. Problemem jest przede
    wszystkim przepustowość sieci.

  • 8. Data: 2011-07-10 14:02:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom01" 4e197a7e$0$2456$6...@n...neostrada.pl

    (na przykład na suszarce do włosów?)

    Kamera kosztuje nieco ponad 2 stówki.

    http://www.flaz.pl/index.php?products=product&prod_i
    d=12

    IMO ma w sobie więcej, niż potrzeba.

> [...]
    > a nie komputerowa. No i trzeba jeszcze konwerter VGA na jakiś sygnał
    > telewizyjny. Jakość generalnie będzie słaba. Problemem jest przede

    Przepustowość sieci? Słabe te wasze sieci. Jakość telewizyjna to jaka?
    50 klatek na sekundę czego? Jak wielkiego obrazu? I jak mocno skompresowanego?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2011-07-11 09:15:29
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    > (na przykład na suszarce do włosów?)

    No, może niekoniecznie, choć niektóre mają ekraniki. :)
    Raczej na komputerze, telefonie, dowolnym odtwarzaczu sieciowym.

    > Przepustowość sieci? Słabe te wasze sieci. Jakość telewizyjna to jaka?
    > 50 klatek na sekundę czego? Jak wielkiego obrazu? I jak mocno
    > skompresowanego?

    Jaka jest realna przepustowość sieci IP? Ile wymaga dobrej jakości
    wygnał telewizyjny? W kontekście potrzeby wątkotówrcy potrzebuje
    prawdopodbnie przynajmniej jakości takiej żeby było widać co na
    monitorze jest napisane. Przykładowo przesłanie obrazu 1920x1200 bez
    zauważalnej utraty jakości nie jest możliwe nawet w sieci gigabitowej.
    Skompresowanego owszem, ale to tymaga dodatkowego osprzętu kosztującego
    coś koło 6 tys ojro. Puszczenie obrazu po "normalnej" 100Mbit to typowa
    jakość youtube a po Wi-Fi dodatkowo ze zacięciami.

  • 10. Data: 2011-07-11 11:24:16
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 11/07/2011 10:15, Tom01 wrote:

> [...]
    > coś koło 6 tys ojro. Puszczenie obrazu po "normalnej" 100Mbit to typowa
    > jakość youtube a po Wi-Fi dodatkowo ze zacięciami.

    6000 euro? Byle karta graficzna za 100zł potrafi dekodować sprzętowo HD,
    nie przesadzaj. Tu gotowiec za znacznie mniej:

    http://www.amazon.co.uk/dp/B003VCBBXO/ref=asc_df_B00
    3VCBBXO3554950?smid=A3P5ROKL5A1OLE&tag=googlecouk06-
    21&linkCode=asn&creative=22206&creativeASIN=B003VCBB
    XO

    Do domowego użytku wystarczy, profesjonalne kamery IP Sanyo czy
    Panasonica kodujące full HD w H.264 kosztują w granicy 1-1.5k euro.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil