  • 11. Data: 2011-07-11 11:25:19
    Temat: Re: szukam sprzętu VGA -> LAN
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 11/07/2011 12:24, kamil wrote:

    > 6000 euro? Byle karta graficzna za 100zł potrafi dekodować sprzętowo HD,
    > nie przesadzaj. Tu gotowiec za znacznie mniej:
    >
    > http://www.amazon.co.uk/dp/B003VCBBXO/ref=asc_df_B00
    3VCBBXO3554950?smid=A3P5ROKL5A1OLE&tag=googlecouk06-
    21&linkCode=asn&creative=22206&creativeASIN=B003VCBB
    XO

    > Do domowego użytku wystarczy, profesjonalne kamery IP Sanyo czy
    > Panasonica kodujące full HD w H.264 kosztują w granicy 1-1.5k euro.

    Nawet mniej:

    http://www.lambda-tek.com/componentshop/index.pl?ori
    gin=gbase9.5&prodID=B539240

    http://www.iviewcameras.co.uk/Geovision_3MP_H.264_D-
    N_Box_Camera_30fps_HD_with_3.1-8mm_GV-BX320D/version
    .asp?refsource=IVfroogle

    http://www.welshit.co.uk/sanyo-vcc-hd2300p-4mp-hd-h-
    264-jpeg-12vdc-24vac_25416.html

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 12. Data: 2011-07-11 12:19:41
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    W dniu 11-07-11 13:24, kamil pisze:
    > nie przesadzaj.

    No to powodzenia. :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 13. Data: 2011-07-11 12:29:25
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 11/07/2011 13:19, Tom01 wrote:

    > No to powodzenia. :)

    Podałem linki do gotowych produktów za 10x mniej niż 6000 ojro, co
    oczywiście nie zabrania Ci polemizować z ich producentami. ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 14. Data: 2011-07-11 14:01:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tom01" 4e1abf31$0$2496$6...@n...neostrada.pl

    > No, może niekoniecznie, choć niektóre mają ekraniki. :)
    > Raczej na komputerze, telefonie, dowolnym odtwarzaczu sieciowym.

    Moja nie ma... Pewnie za stara...

    > Jaka jest realna przepustowość sieci IP?

    Mojego fragmentu międzybudynkowego?
    Około 20 Mb/s niezależnie od warunków pogodowych. :)
    Wewnątrz mieszkań jest różnie. Szybkość tu zależy
    od odległości i przeszkód -- liczby oraz rodzaju.

    > Ile wymaga dobrej jakości wygnał telewizyjny?

    20 razy mniej. :) 1 Mb/s wystarczy.

    Polecam kinoplex, iplex itp.

    http://vod.onet.pl/bitwa-o-moskwe,bitwa-o-moskwe,119
    29,0,11931,odcinek.html

    Powyżej mordowana przeze mnie bitwa o Moskwę, :) ale są i inne filmy,
    w tym całkiem wysokiej jakości. :) Właśnie w necie są filmy jakości
    FullHD i lepsze, których żadna TV nie śle... Szczytem TV jest HD, czyli
    połowa rozdzielczości FullHD. Rozdzielczość ,,zwykłej'' TV jest niższa
    od HD, ale i tak wysoka względem taśmowego zapisu VHS, który cieszył
    się długimi latami powodzeniem...

    > W kontekście potrzeby wątkotówrcy potrzebuje prawdopodbnie przynajmniej jakości
    takiej żeby było widać co na monitorze jest
    > napisane.

    To chyba i na modemie telefonicznym idzie bez trudu. :)

    Zapewne wiele zależy od szybkości zmieniania treści napisów. :)
    Statyczną tablicę 10 tysięcy pikseli na 10 tysięcy pikseli bez
    trudu prześlesz łączem o przepustowości 1 bita na jedną dobę. ;)

    > Przykładowo przesłanie obrazu 1920x1200 bez zauważalnej utraty jakości nie jest
    możliwe nawet w sieci gigabitowej.

    Bez kompresji? 2 megapiksele, 50 klatek na sekundę

    To 100 megapikseli na sekundę. Ile ma jeden piksel? 3 subpiksele?
    A każdy z nich ile ma? 2 bajty? 600 megabajtów na sekundę. Trudna
    sprawa... 6 Gb/s to sporo... Ale człowiek nie widzi obrazów 16bitowych.
    Można więc to solidnie skompresować. :) Do ilu? Nie wiem, ale bez trudu
    można to podzielić przez co najmniej 12. :) Mamy więc 500 Mb/s? Nadal
    dużo. TV Panasonica daje 600 klatek na sekundę... Jak? Trudno zgadnąć.

    > Skompresowanego owszem, ale to tymaga dodatkowego osprzętu kosztującego coś koło 6
    tys ojro.

    6 tys ojro za co? Za jedną klatkę? Czy za technologię produkcji komputerów? :)
    Kosztuje więcej, ale koszt rozkłada się na miliardy użytkowników. :)

    > Puszczenie obrazu po "normalnej" 100Mbit to typowa jakość youtube a po Wi-Fi
    dodatkowo ze zacięciami.

    Więc youtube ma całkiem niezłą jakość. :) Lepszą niż zwykła telewizja. :)
    Są sieci WiFi szybsze niż 100 Mb/s -- ponoć nawet bez trudu chodzą na 700 Mb/s.
    Kiedyś (kilkanaście lat temu) tę szybkość miały szybkie radiolinie spinające
    duże miasta. (na przykład Poznań miał taką radiolinię łączącą go z innym
    miastem -- nie pamiętam, z jakim)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'