  • 1. Data: 2011-07-07 07:19:51
    Temat: Stabilny zestaw: router adsl z wifi n + dysk
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    Szukam stabilnego zestawu do 500zl:
    router z modemem adsl (annex a) i wifi n
    + dysk twardy jako zasob sieciowy (500gb max).
    (+ nieduzy zasilacz ups w granicach 200zl).

    Co lepiej wziac:
    1. czy router z usb + dysk na usb, np.:
    Netgear DGN3500*
    + Transcend StoreJet 25D3 TS500GSJ25D3 500GB (ew. jakis tanszy)
    calosc 330+240zl=570zl
    *DGN3500 a nie DGND3300 - o tym drugim slyszalem zle recenzje co do
    dzialania na liniach netii.

    2. czy jakis tanszy router + dysk z ethernetem, np.:
    TD-W8961ND (ew. TD-W8960N)
    + Seagate BlackArmor NAS 110 1TB (ew. WD My Book Live 1TB)
    koszt: 150+440=590zl, czyli praktycznie tyle samo co w 1.

    Czy moze tp-link + jakis przyzwoity thin client?
    Tylko czy za taka kwote dostane cienkiego z dyskiem i systemem?
    (ew. zawsze mozna linuksa zainstalowac)

    Co do UPS'a to wybralem PowerCom BNT-600AP Home USB -
    - ok 230zl, ma gniazdko telefoniczne i nie trzeba dokupic listwy ups, ale
    czy to dobry wybor? :)

  • 2. Data: 2011-07-09 16:33:43
    Temat: Re: Stabilny zestaw: router adsl z wifi n + dysk
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 2. czy jakis tanszy router + dysk z ethernetem, np.:
    > TD-W8961ND (ew. TD-W8960N)
    > + Seagate BlackArmor NAS 110 1TB (ew. WD My Book Live 1TB)
    > koszt: 150+440=590zl, czyli praktycznie tyle samo co w 1.

    Nie kupuj NAS-ów z dyskami w środku.

  • 3. Data: 2011-07-09 18:27:43
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nie kupuj NAS-ów z dyskami w środku.

    Bo?
    Daja tam kiepskie dyski?
    Lepiej zlozyc samemu?
    Ogladalem ostatnio sprzety na via czy amd geode -
    - podchodza nawet pod 300-400zl a to jeszcze nie atom.

    Dostalbym w tej cenie cos na atomie?
    Czy taki proc. bedzie "na wyrost" do nas'a?

    Jesli ludziom zalezy _tylko_ na zasobie sieciowym
    i w firmie nie ma kabli i nie ma byc "bo szef tak postanowil",
    to lepszym razwiazaniem bedzie router netgeara (n) + dysk na usb
    czy router tplinka (n) + dysk na ethernet?
    Bo taniej wychodzi mi to pierwsze rozwiazanie :|

  • 4. Data: 2011-07-09 18:44:44
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Bo?
    > Daja tam kiepskie dyski?
    > Lepiej zlozyc samemu?

    Trzecia odpowiedź jest poprawna. Do NAS-ów nie są potrzebne specjalnie
    szybkie dyski. Poza tym HDD teraz szybko tanieją, więc osobno jest
    zwyczajnie taniej.

    > Ogladalem ostatnio sprzety na via czy amd geode -
    > - podchodza nawet pod 300-400zl a to jeszcze nie atom.
    >
    > Dostalbym w tej cenie cos na atomie?
    > Czy taki proc. bedzie "na wyrost" do nas'a?

    Będzie. Wyspecjalizowane małe NAS-y są ostatnio robione ma prockach
    Marvella. To taki jednoukładowiec z jądrem ARM.

> [...]
    > czy router tplinka (n) + dysk na ethernet?
    > Bo taniej wychodzi mi to pierwsze rozwiazanie :|
    Moim zdaniem USB jest zawodne go tej roli, bo to interfejs z definicji
    przeznaczony do rozłączania. Ethernet będzie się trzymał połaczenia rękami i
    nogami. No i wydajność. Tutaj bardzo uważaj, bo w niektórych miejscach Wi-Fi
    w paśmie 2,4 GHz jest już bardzo zapchane. Rozwiazaniem jest ucieczka w 5
    GHz.

  • 5. Data: 2011-08-15 00:47:13
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Q wrote in <news:iv3mlo$pv2$1@news.task.gda.pl>
    > Szukam stabilnego zestawu do 500zl:
    > router z modemem adsl (annex a) i wifi n

    ASUS DSL-N13. Wydajnoscia podobno nie grzeszy, za to jest stabilny.
    http://pccentre.pl/article/show/ASUS_DSL_N13/id=1725
    8
    www.cnet.com.au/asus-dsl-n13-339305897.htm
    Radoslaw Ziomber