  • 101. Data: 2016-08-04 13:24:20
    Temat: Re: szukam pracy
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w
    wiadomości news:57a2379b$0$12539$65785112@news.neostrada.pl...
    > On 2016-08-03 15:00, HF5BS wrote:
    > (ciap)
    >>

    > Znacznie poważniejszą sprawą jest to że prezesa ot tak można zmienić, a
    > ustawy o działalnosci gospodarczej już nie (mimo teoretyvznych mozliwości,
    > większość itp.).

    Dlatego rozumiem (i chyba nawet trochę popieram) niejakiego Brunona
    Kwietnia. Wiadomo, co chciał zrobić...

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski

  • 102. Data: 2016-08-04 13:24:27
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 03/08/2016 18:47, Sebastian Biały wrote:

    > Może warto sie przekwalifikować na programistę? Pi x drzwi po 5 latach
    > doswiadczenia masz te 10 brutto w wiekszym mieście. Elektronika fajna
    > jest ale my jednak żyjemy w kraju sadzenia buraków niż projektowania
    > satelitów.
    >
    > PS. Oczywiście nie w PHP bo takich na pęczki :D

    Wysyłam jeszcze raz bo poszło na priv :D

    Nie zgodził bym się. Znam kilku ludzi grzebiących w PHP i radzą sobie
    świetnie. Obecnie prawie każda nowo powstająca strona - wizytówka
    siedzi na Wordpress i trzeba ludzi do zarządzania tym.

    ps. (Tak PHP jest językiem trywialnym ale używany dobrze - dla ludzi
    czytających dokumentację daje dobre rezulaty.

    ps2. Zawodowo nie uzywam ale lubie sobie czasami coś grzebnąć bo
    zamjume mało czasu, jest ultra-przenośny jest praktycznie wszędzie.

    ps3. zarobki PHP-owców w UK to ?30-60k/y

    c.

  • 103. Data: 2016-08-04 14:02:54
    Temat: Re: [OT] szukam pracy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 13:24, Cezar wrote:
    > Nie zgodził bym się. Znam kilku ludzi grzebiących w PHP i radzą sobie
    > świetnie.

    Bo to trywialne środowisko i absurdalnie prostacki uzywany do
    prostackich zastosowań język gdzie kazdy z ulicy jest w stanie pracować.
    Nie ma się co dziwić że duża "konkurencja" i kazdy daje radę ściągając
    płace pod muł.

    > Obecnie prawie każda nowo powstająca strona - wizytówka
    > siedzi na Wordpress i trzeba ludzi do zarządzania tym.

    Tak, ale to *NUDNE*. Zaznaczam że w PL sa firmy które dłubią
    zdecydowanie ciekawsze rzeczy (i co wazne bez baz danych) więc
    ambitniejsi programiści mają co robić. Problem programisty PHP jest taki
    że jest na samym dnie drabiny zawodowej. Byc może kilku z nich zarabia
    sensowne pieniądze, ale gdzie jest fun i rozwój kiedy obrabia sie
    następny gowniany widok na bazę danych? I następny? I nastepny?
    Zwariować można.

    > ps. (Tak PHP jest językiem trywialnym ale używany dobrze - dla ludzi
    > czytających dokumentację daje dobre rezulaty.

    Podobnie jak brainfuck. PHP ma fundamentalne błędy projektowe. Używanie
    go do czegokolwiek poza nastepnym widokiem na db jest niemożliwe z
    powodu niemozności utrzymania jakości.

    > ps2. Zawodowo nie uzywam ale lubie sobie czasami coś grzebnąć bo
    > zamjume mało czasu, jest ultra-przenośny jest praktycznie wszędzie.

    Nie spotkałem sie jeszcze z aparatura medyczną sterowaną skryptami w
    PHP, podobnie nie widuje symulatorów lotu napędzanych tym silnikiem, nie
    miałem okazji oglądać satelit programowalnych w PHP. Czyli co, znowu
    widok na db i kolejne ramki do tabelek?

    > ps3. zarobki PHP-owców w UK to ?30-60k/y

    PHPowców jak mrówków. Wszedzie. I kazdy potrafi zrobić pętlę for więc
    już może robić widoki na db.

    PS. Tak tak, za chwile objawi sie jakiś *wyjątek* który uzywa PHP do
    sterowania hutą dwulitu. Pewno. Reszta robi db view. Miliardowy.

  • 104. Data: 2016-08-04 14:20:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > satelitów.
    >
    > PS. Oczywiście nie w PHP bo takich na pęczki :D

    5 brutto, 10 brutto ?

    Chyba nie piszecie o złotówkach?

    Jeżeli faktycznie złotówki to chyba do tego jeszcze jakaś wysoka premia?

    Jakoś sobie nie potrafię wyobrazić takich zarobków wśród pracowników
    takich stanowisk, których kwalifikacje muszą być znacznie wyższe niż
    wymagane na stanowisku kasjerki czy sprzątaczki.

  • 105. Data: 2016-08-04 14:47:13
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 04/08/2016 13:02, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > sensowne pieniądze, ale gdzie jest fun i rozwój kiedy obrabia sie
    > następny gowniany widok na bazę danych? I następny? I nastepny?

    Oczywiście że można ciekawie. Można od podstawy napisać wszystko w C lub
    Javie ale ile to zajmie czasu?

    I na prawdę nie trzba trzymać widoków w DB. To że ktoś tak robi to nie
    jest wina PHP.

    > Podobnie jak brainfuck. PHP ma fundamentalne błędy projektowe. Używanie
    > go do czegokolwiek poza nastepnym widokiem na db jest niemożliwe z
    > powodu niemozności utrzymania jakości.

    Napisz to Markowi Zuckenbergowi. Cały front-end Facebooka jest zrobiony
    w PHP. Co prawda kompilują to przez HipHop ale to dalej PHP.

> [...]
    > PHP, podobnie nie widuje symulatorów lotu napędzanych tym silnikiem, nie
    > miałem okazji oglądać satelit programowalnych w PHP. Czyli co, znowu

    Ja nie mówie o robieniu aparatury medycznej czy wojskowej. 99.999999%
    stron internetowych nie jest do celów medycznych czy wojskowych.

    > PHPowców jak mrówków. Wszedzie. I kazdy potrafi zrobić pętlę for więc
    > już może robić widoki na db.

    Jak by dobrych PHP-owców było jak mrówków to by zarabiali ?15-20k

    > PS. Tak tak, za chwile objawi sie jakiś *wyjątek* który uzywa PHP do
    > sterowania hutą dwulitu. Pewno. Reszta robi db view. Miliardowy.

    Niech każdy używa do czego uważa za stosowne. Jeżeli spełnia wymagania
    to w czym problem? Nie jestem adwokatem PHP ale uważam że jest dobry
    język do celów jakich został stworzony.

    c.

  • 106. Data: 2016-08-04 15:22:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 14:47, Cezar wrote:
    > Oczywiście że można ciekawie. Można od podstawy napisać wszystko w C lub
    > Javie ale ile to zajmie czasu?

    Oczywiście mozna wziąć problem z okolicy RT i napisać w PHP ale ile to
    zajmie czasu? I czy będzie bardziej interesujące niż milionowa instalka
    wordpressa? Jest wielu ktorzy się zawahają przed odpowiedzią.

    > I na prawdę nie trzba trzymać widoków w DB. To że ktoś tak robi to nie
    > jest wina PHP.

    Tu nie chodzi o *widoki* na db tylko o to że 99% zastosowań PHP to
    generowanie htmla który pokazuje jakies fancy widok (tabelki graficzne)
    na db. Sorry ale to jest język stworzony do konwersji db na html. I
    nawet tego nie robi dobrze (serializacja kazdej sesji, gówniana
    skladnia, absurdalne błedy itd).

    > Napisz to Markowi Zuckenbergowi. Cały front-end Facebooka jest zrobiony
    > w PHP. Co prawda kompilują to przez HipHop ale to dalej PHP.

    Przecięz Facobook to widok na db. Czego się spodziewałes, że napiszą to
    w lispie? Facebook jest dokładnie przykładem tego gdzie PHP został
    wybrany bo jechali po kosztach, przynajmniej na początku. Jednak
    zapewniam, że w tle chodza usługi które napisano w jezykach wydajnych.

    > Ja nie mówie o robieniu aparatury medycznej czy wojskowej. 99.999999%
    > stron internetowych nie jest do celów medycznych czy wojskowych.

    Czyli właśnie - nuda. Jak znasz PHP to możesz robic strony, czasem
    strony i ewentualnie strony. I zawsze możesz powiedzieć że gdzieś tam za
    oceanem zrobili na tym facebooka tylko że to to samo [1].

    > Jak by dobrych PHP-owców było jak mrówków to by zarabiali ?15-20k

    Yyyy zaraz moment, chcesz mi powiedzieć że Ł30k/r to jakaś sensowna
    kwota dla programisty? Ej, bez przesady.

    > Niech każdy używa do czego uważa za stosowne. Jeżeli spełnia wymagania
    > to w czym problem? Nie jestem adwokatem PHP ale uważam że jest dobry
    > język do celów jakich został stworzony.

    Nie, nawet do tych celów jest popsuty. Albo inaczej: nie istnieje cel w
    którym wady PHP (projektowe) były by zaletami. Natomaist środowisko
    PHPowóców zazwyczaj uważa inaczej do czego ma pełne prawo.

    [1] Tak, na pewno gdzieś tam w backgrundzie w Facebooku wytapiają dwulit
    w hucie napedzanej PHP.

  • 107. Data: 2016-08-04 15:23:19
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 14:20, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > takich stanowisk, których kwalifikacje muszą być znacznie wyższe niż
    > wymagane na stanowisku kasjerki czy sprzątaczki.

    Mówimy o osobie która *przekwalifikowała* się na programistę a nie
    urodziła się programistą. Róznica jest dośc znacząca i widuje ją bardzo
    często w postaci jakości, entuzjazmu, abstrakcji itd.

    W PL. 10kzł brutto to dośc typowa pensja programisty ktory klepie swoje
    bez wiekszej inwencji twórczej poza ładniejszymi nazwami metod. Znajomy
    (elektryk) klepie za 8kE w Niemczech. Ani go to bawi ani ma ochotę.
    Płaca adekwatna.

  • 108. Data: 2016-08-04 16:29:25
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 04/08/2016 14:22, Sebastian Biały wrote:

    > Oczywiście mozna wziąć problem z okolicy RT i napisać w PHP ale ile to
    > zajmie czasu? I czy będzie bardziej interesujące niż milionowa instalka
    > wordpressa? Jest wielu ktorzy się zawahają przed odpowiedzią.

    Nigdy nie napisałem że PHP nadaje się do rozwiązynia problemów RT

> [...]
    > na db. Sorry ale to jest język stworzony do konwersji db na html. I
    > nawet tego nie robi dobrze (serializacja kazdej sesji, gówniana

    Dokładnie o to chodzi w robieniu stronek - *Generowanie widoków HTML* -
    przeglądarki nic innego nie rozumieją.

> [...]
    > wybrany bo jechali po kosztach, przynajmniej na początku. Jednak
    > zapewniam, że w tle chodza usługi które napisano w jezykach wydajnych.

    Czyli zgodzisz się z tym że zrobienie FB w PHP było najlepszą decyzją
    pod względem ekonomicznym. Oczywiście PHP nie jest rozwiązaniem na
    wszystko ... Kazdy serwis korzysta z jakiegoś backendu - choćby bazy danych.

    > Czyli właśnie - nuda. Jak znasz PHP to możesz robic strony, czasem
    > strony i ewentualnie strony. I zawsze możesz powiedzieć że gdzieś tam za
    > oceanem zrobili na tym facebooka tylko że to to samo [1].

    Dla Ciebie nuda - dla innych życiowa pasja :-)

    > Yyyy zaraz moment, chcesz mi powiedzieć że Ł30k/r to jakaś sensowna
    > kwota dla programisty? Ej, bez przesady.

    IMHO ?30k/y to dobra stawka dla juniora.

    > Nie, nawet do tych celów jest popsuty. Albo inaczej: nie istnieje cel w
    > którym wady PHP (projektowe) były by zaletami. Natomaist środowisko
    > PHPowóców zazwyczaj uważa inaczej do czego ma pełne prawo.

    Każdy język jest popsuty jeśli próbujesz go użyć do celu, do którego nie
    został stworzony :-)

  • 109. Data: 2016-08-04 18:14:53
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Aug 2016 15:23:19 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > W PL. 10kzł brutto to dośc typowa pensja programisty ktory klepie
    swoje
    > bez wiekszej inwencji twórczej poza ładniejszymi nazwami metod.

    Chyba żart. Taki phpowiec to góra 3-4k brutto. Jeśli gdzieś płacą
    więcej to sorry ale ktoś upadł na głowę.
    Do php zatrudnia się głównie pryszczersów bo godzą się na um-zlec.
    Jak ktoś płaci phpowcowi 10k brutto
    to sobie i temu zatrudnionemu robi jedynie krzywdę.

    --
    Marek

  • 110. Data: 2016-08-04 18:15:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 16:29, Cezar wrote:
    > Nigdy nie napisałem że PHP nadaje się do rozwiązynia problemów RT

    A ja sugeruje naukę programowania i pracę w tym zawodzie dla
    *elektronika*. Bez dwóch zdań zagadnienia embedded i RT są bliższe
    elektronice niż trywialne zagadnienia w których PHP jest popularny.

    > Dokładnie o to chodzi w robieniu stronek - *Generowanie widoków HTML* -
    > przeglądarki nic innego nie rozumieją.

    No widzisz. Tutaj nie tłumaczę dlaczego PHP jest gorszy/lepszy w
    robieniu stron. Tutaj tłumacze że PHP znajduje się w mało użytecznej
    częsci zbioru interesujących zagadnień dla elektronika. To po prostu
    gowniane bazy danych, "SELECT * FROM faktury"->html i w kółko to samo.
    To gorsze niż zbieranie truskawek bo wypala zawodowo jeśli bezustannie
    zajmujesz się trywializmami z gatunku literowka w zapytaniu.

    > Czyli zgodzisz się z tym że zrobienie FB w PHP było najlepszą decyzją
    > pod względem ekonomicznym.

    Nie. Ponieważ nie znasz innych facebooków napisanych w innych
    technologiach i nie masz porównania. Po prostu PHP jest na tyle
    dziadowski i bylejaki że próg wejścia dla "programatorów" jest niski i
    stad popularność a Zuckenber podobie jak Gates byli i są *kiepskimi*
    programistami co nie przeszkodziło im przypadkowo osiągnąć sukces. Z
    resztą z popularnością PHP jest jak z popularnością w latach 80-tych
    BASICa. Nijak z tego nie wynika że polecałbym BASICa do *czegokolwiek*
    ani nie twierdził że Microsoft jest innowacyjny bo klepali gówniane
    BASICe na 8-bit i nagle kupili za bezcen OSa i ma z tego coś wynikać o
    lepszości BASICa.

    > Oczywiście PHP nie jest rozwiązaniem na
    > wszystko ... Kazdy serwis korzysta z jakiegoś backendu - choćby bazy
    > danych.

    Ty znowuy o serwisach a my tutaj dajemy rady elektronikowi co ma zrobić
    ze swoim zyciem. Watpie aby sie odnalazł w hałasliej korporacji
    18-latków zajmujących się tygodniami zagadninieniami przesuniętej ikonki
    o jeden pixel w FF i rozwiązując to nastepnym megabajtem JS.

    > Dla Ciebie nuda - dla innych życiowa pasja :-)

    Świetnie. Tak trzymaj i tyle.

    > Każdy język jest popsuty jeśli próbujesz go użyć do celu, do którego nie
    > został stworzony :-)

    Myślę że dalej nie rozumiesz: PHP nawet w celu do którego został
    stworzony jest gówniany i nawet autor tego nie ukrywa. Z powodow tak
    wielu że aż ciężko znaleźć dominujący. Jesli się w nim odnajdujesz to
    super. Prosze jednak, swiat jest nasycony programistami PHP, nie
    potrzebujemy więcej. Potrzebujemy Colojure(Lisp), Prolog, Ada ale
    dziadowskiego PHP ani troche więcej.