    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] szukam pracy
    Date: Thu, 4 Aug 2016 18:15:20 +0200

    On 2016-08-04 16:29, Cezar wrote:
    > Nigdy nie napisałem że PHP nadaje się do rozwiązynia problemów RT

    A ja sugeruje naukę programowania i pracę w tym zawodzie dla
    *elektronika*. Bez dwóch zdań zagadnienia embedded i RT są bliższe
    elektronice niż trywialne zagadnienia w których PHP jest popularny.

    > Dokładnie o to chodzi w robieniu stronek - *Generowanie widoków HTML* -
    > przeglądarki nic innego nie rozumieją.

    No widzisz. Tutaj nie tłumaczę dlaczego PHP jest gorszy/lepszy w
    robieniu stron. Tutaj tłumacze że PHP znajduje się w mało użytecznej
    częsci zbioru interesujących zagadnień dla elektronika. To po prostu
    gowniane bazy danych, "SELECT * FROM faktury"->html i w kółko to samo.
    To gorsze niż zbieranie truskawek bo wypala zawodowo jeśli bezustannie
    zajmujesz się trywializmami z gatunku literowka w zapytaniu.

    > Czyli zgodzisz się z tym że zrobienie FB w PHP było najlepszą decyzją
    > pod względem ekonomicznym.

    Nie. Ponieważ nie znasz innych facebooków napisanych w innych
    technologiach i nie masz porównania. Po prostu PHP jest na tyle
    dziadowski i bylejaki że próg wejścia dla "programatorów" jest niski i
    stad popularność a Zuckenber podobie jak Gates byli i są *kiepskimi*
    programistami co nie przeszkodziło im przypadkowo osiągnąć sukces. Z
    resztą z popularnością PHP jest jak z popularnością w latach 80-tych
    BASICa. Nijak z tego nie wynika że polecałbym BASICa do *czegokolwiek*
    ani nie twierdził że Microsoft jest innowacyjny bo klepali gówniane
    BASICe na 8-bit i nagle kupili za bezcen OSa i ma z tego coś wynikać o
    lepszości BASICa.

    > Oczywiście PHP nie jest rozwiązaniem na
    > wszystko ... Kazdy serwis korzysta z jakiegoś backendu - choćby bazy
    > danych.

    Ty znowuy o serwisach a my tutaj dajemy rady elektronikowi co ma zrobić
    ze swoim zyciem. Watpie aby sie odnalazł w hałasliej korporacji
    18-latków zajmujących się tygodniami zagadninieniami przesuniętej ikonki
    o jeden pixel w FF i rozwiązując to nastepnym megabajtem JS.

    > Dla Ciebie nuda - dla innych życiowa pasja :-)

    Świetnie. Tak trzymaj i tyle.

    > Każdy język jest popsuty jeśli próbujesz go użyć do celu, do którego nie
    > został stworzony :-)

    Myślę że dalej nie rozumiesz: PHP nawet w celu do którego został
    stworzony jest gówniany i nawet autor tego nie ukrywa. Z powodow tak
    wielu że aż ciężko znaleźć dominujący. Jesli się w nim odnajdujesz to
    super. Prosze jednak, swiat jest nasycony programistami PHP, nie
    potrzebujemy więcej. Potrzebujemy Colojure(Lisp), Prolog, Ada ale
    dziadowskiego PHP ani troche więcej.