  • 111. Data: 2016-08-04 18:16:32
    Temat: Re: szukam pracy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 18:14, Marek wrote:
    > swoje
    > Chyba żart. Taki phpowiec to góra 3-4k brutto.

    Nastepny PHPowiec. A gdzie ja o PHPowcach pisze? Oni powinni za miskę
    ryzu pracować. Mówimy o C (embedded dokładniej, żeby było blisko
    elektroniki).

  • 112. Data: 2016-08-04 19:12:46
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Cezar pisze:

    > 1300 to ok 19000 na rok brutto -trochę mało ale za rabianie kabelków to
    > może OK. Może byłeś overqualified. Często na to patrzą.

    Na rozmowie temat kwalifikacji był poruszany i zdawało się, że moje
    argumenty były przekonujące. A czy 19000 na rok to mało... cóż, kasy
    nigdy za wiele, dla mnie mało to 15000 na rok.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 113. Data: 2016-08-04 19:13:07
    Temat: Re: [OT] szukam pracy
    Od: Cezar <c...@B...pl.invalid>

    On 04/08/2016 17:15, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > technologiach i nie masz porównania. Po prostu PHP jest na tyle
    > dziadowski i bylejaki że próg wejścia dla "programatorów" jest niski i
    > stad popularność a Zuckenber podobie jak Gates byli i są *kiepskimi*
    > programistami co nie przeszkodziło im przypadkowo osiągnąć sukces. Z
    > resztą z popularnością PHP jest jak z popularnością w latach 80-tych
    > BASICa. Nijak z tego nie wynika że polecałbym BASICa do *czegokolwiek*
    > ani nie twierdził że Microsoft jest innowacyjny bo klepali gówniane
    > BASICe na 8-bit i nagle kupili za bezcen OSa i ma z tego coś wynikać o

    A widzisz. W tych czasach liczyc się jak szybko możesz coś dostarczyć,
    sprzedać i jaki masz dostęp do programistów.

    > Ty znowuy o serwisach a my tutaj dajemy rady elektronikowi co ma zrobić
    > ze swoim zyciem. Watpie aby sie odnalazł w hałasliej korporacji
    > 18-latków zajmujących się tygodniami zagadninieniami przesuniętej ikonki
    > o jeden pixel w FF i rozwiązując to nastepnym megabajtem JS.

    Ta dyskusja już dawno zeszła z elektroniki. Nie życze nikomu
    przebranżawiania się.

    > Świetnie. Tak trzymaj i tyle.

    Tak jak pisałem - nie mam nic wspólnego z PHP ale nie dyskredytuje. PHP
    ma znaczący (jeśli nie przeważający) udział w rynku aplikacji Web.
    Prosze - nawet znalazłem to:
    http://trends.builtwith.com/framework

    > Myślę że dalej nie rozumiesz: PHP nawet w celu do którego został
    > stworzony jest gówniany i nawet autor tego nie ukrywa. Z powodow tak
    > wielu że aż ciężko znaleźć dominujący. Jesli się w nim odnajdujesz to
    > super. Prosze jednak, swiat jest nasycony programistami PHP, nie
    > potrzebujemy więcej. Potrzebujemy Colojure(Lisp), Prolog, Ada ale
    > dziadowskiego PHP ani troche więcej.

    Wcale nie twierdze że PHP jest ideanly - żaden język nie jest.
    Jeżeli firmy płacą sporo developerom PHP to znaczy że jest popyt.
    Możesz mieć jak najlepze intencję i ideologię ale to rynek kreuje
    zapotrzebowanie na programistów.
    Swego czasu Microsoft dopłacał do kształcenia *inzynierów* od ich
    technologii. Mozna było skończyc roczne kursy prawie za darmo - z
    gwarancją zatrudnienia. Co z tego jak takim specom teraz płacą ~20k

    c.

  • 114. Data: 2016-08-04 20:43:56
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-04 19:13, Cezar wrote:
    > A widzisz. W tych czasach liczyc się jak szybko możesz coś dostarczyć,
    > sprzedać i jaki masz dostęp do programistów.

    Ale ten watek nie jest o tym jak zrobić biznes tylko jak znaleźc pracę.
    Łatwy dostęp do programatorów PHP oznacza kiepski wybór zawodu
    programatora w PHP.

    > Tak jak pisałem - nie mam nic wspólnego z PHP ale nie dyskredytuje. PHP
    > ma znaczący (jeśli nie przeważający) udział w rynku aplikacji Web.

    I to oznacza że jest wlasciwym wyborem jesli chcesz zarobić? Nie, raczej
    powinieneś poszukać np. COBOLA. Ostatni programiści właśnie wymierają
    więc rynek wessa wszystko, niekoniecznie humanoidalne byle by
    refaktorowało 50-letni kod.

    > Wcale nie twierdze że PHP jest ideanly - żaden język nie jest.
    > Jeżeli firmy płacą sporo developerom PHP to znaczy że jest popyt.

    Nie płacą sporo. Znalezienie programatora PHP jest zaganieniem o wiele
    łatwiejszym niż programisty lispa, embedded, signal processing itd. W
    dodatku wiekszośc jest taka sama. Naumieją się jakiś dupereli typu pętla
    i node.js i jazda na produkcję. Internet aż roi się od dziadostwa które
    zawdzięczamy PHP i JS. Jak praca taka płaca.

    > Możesz mieć jak najlepze intencję i ideologię ale to rynek kreuje
    > zapotrzebowanie na programistów.

    Ale ich jest *za* dużo. Potwarzam po raz kolejny: dyskusja o PHP nie ma
    sensu bo po h... przekwalifikować sie elektronikowi w nie dośc że
    odległą branżę to jeszcze w gówniany język ktory nie daje satysfakcji
    ani pieniedzy? Bo łatwy? Sadzenie buraków jest łatwe.

    > Swego czasu Microsoft dopłacał do kształcenia *inzynierów* od ich
    > technologii.

    Microsoft od mniej więcej 1995 roku nie zrobił *NIC* w informatyce co
    miało by jakieś znaczenie historyczne. Kiepski przykład i kiepscy
    inżynierowie.

    > Mozna było skończyc roczne kursy prawie za darmo - z
    > gwarancją zatrudnienia. Co z tego jak takim specom teraz płacą ~20k

    Zapewne te roczne kursy to w PHP albo VBA :D

  • 115. Data: 2016-08-04 21:16:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sebastian Biały uważa, że:

    > Sadzenie buraków jest łatwe.

    Ze wszystkich roślin uprawnych sadzenie buraków jest najtrudniejsze,
    a przy ich uprawie to własnie sadzenie wymaga najwięcej troski.
    (Resztę opinii wycinam, jak młode siewki buraczane, bo wartość mają
    podobną.)

    --
    Jarek

  • 116. Data: 2016-08-04 21:24:42
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 04/08/2016 19:43, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > i node.js i jazda na produkcję. Internet aż roi się od dziadostwa które
    > zawdzięczamy PHP i JS. Jak praca taka płaca.

    Rzeczywiscie ... jaka praca taka płaca.

    Nie porównuj polski do reszty swiata

    programisci PHP

    (pierwsi z brzegu)

    45k
    http://jobview.monster.co.uk/mid-level-php-developer
    -zend-php-css-html-job-london-london-uk-169728828.as
    px?mescoid=1500129001001
    55-65k
    http://jobview.monster.co.uk/senior-tech-lead-php-de
    veloper-oo-php-agile-unit-testing-job-london-london-
    uk-170357836.aspx?mescoid=1100011001001

    40-60k
    http://jobview.monster.co.uk/php-developer-php5-oo-p
    hp-symfony-zf-codeignitor-job-city-of-london-london-
    uk-169682963.aspx?mescoid=1500129001001

    50k

    http://jobview.monster.co.uk/php-symfony-developer-p
    hp-lamp-kingston-%C2%A350k-job-kingston-upon-thames-
    home-counties-uk-170206313.aspx?mescoid=150012900100
    1

    55-75k
    http://jobview.monster.co.uk/senior-full-stack-devel
    oper-php-javascript-frameworks-job-london-london-uk-
    169465543.aspx?mescoid=1500129001001

    Programisci embedded - pierwsi z brzegu:

    40-60k
    http://jobview.monster.co.uk/senior-embedded-softwar
    e-developer-job-london-london-uk-169474441.aspx?mesc
    oid=1500128001001&jobPosition=1

    27-35k
    http://jobview.monster.co.uk/electronic-electrical-e
    ngineer-autocad-pcb-embedded-arm-job-middlesex-londo
    n-uk-169679130.aspx?mescoid=1700169001001

    30k
    http://jobview.monster.co.uk/embedded-c-engineer-job
    -caterham-home-counties-uk-169763521.aspx?mescoid=15
    00128001001

    40-55k

    http://jobview.monster.co.uk/senior-c-engineer-embed
    ded-agile-win32-linux-job-surrey-home-counties-uk-17
    0113500.aspx?mescoid=1500127001001

    28-45k
    http://jobview.monster.co.uk/software-engineer-c-job
    -epsom-surrey-walton-on-thames-london-kingston-home-
    counties-uk-170373424.aspx?mescoid=1500127001001

  • 117. Data: 2016-08-04 22:47:47
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    Tak ale programista a facet ktory mysli ze cos tam umie to duza roznica.
    Polskie szkoly wyzsze produkuja zlotoustych poldebili z dyplomem a
    wsrod nich znalezc rodzynek ktory faktycznie potrafi programowac to jak
    wygrana w totka.
    Zreszta ci dobrzy siedza juz w dolinie krzemowej albo w monachium w
    polsce zostaly nedzne niedoibitki

  • 118. Data: 2016-08-04 23:04:08
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

    > więc nie ustawiaj się w kolejce z baranami pisząc
    > "oczekuje" (bo brzmi jakbyś czegoś wymagał) zamiast promował swoje
    > umiejętności. Każdy ma oczekiwania, nawet w stosunku do żony i
    > dzieci, ale nie formułujemy ich w ten sposób, tym bardziej,
    > odnosząc się do chlebodawcy.

    Toż to był żart. Jestem trolem. Prawie zawsze żartuję.

    > znam wielu ludzi którzy osiągnęli sukces, znam wielu którzy przy
    > minimum pracy osiągnęli swięty spokój

    Ja już mam prawie swięty spokój. No i właśnie takiej wyluzowanej pracy
    szukam ze świętym spokojem (najlepiej za 1000 euro ;) Kierowca
    autobusu, busa, wywrotki. Naprawdę nie potrzeba się w życiu do końca
    skatować jakąs ambitną stresującą pracą naprawianie czegoś,
    programowaniem procesorów. Jak potrzebne pieniądze to owszem ale potem
    to luz blues. Mnóstwo lewusów żyje z lajtowej pracy co im mama
    załatwiła i ma sie całkiem dobrze. Ci co mają kilka mieszkań pod
    wynajem to już w ogóle łapy w kieszeniach, królowie relaksu.

    Nie będę pracował w nocy, na dworze, nie będę latał po 1/4 Polski jako
    serwisant. Nie ma mowy.

    Te "oczekiwania" to jest tylko przysranie polskim pracodawcom, którzy
    pytają elektronika na wstępie czy ma prawo jazdy. Ma się ochotę
    odpowiedzieć wtedy a po ch. elektronikowi prawo jazdy. Ty kołku
    siedzisz w biurze elektronik też siedzi w budynku a nie lata jak pies
    po folwarku. Pytaj się co to jest wolt i amper.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 119. Data: 2016-08-04 23:12:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    AlexY pisze tak:

> [...]
    > mnie bo nie pasowałbym do zespołu, firma typu "pure british &
    > proud". Tak że są dobre stawki za w sumie nic nierobienie ale nie

    13 brutto / 40 godzin to wychodzi 1700 netto i to jest dość dużo.
    Dlatego spytałem czy jesteś pewny takiej stawki.

    a 1300 netto to jest 8 brutto na godzinę także coś pokręciłeś chyba.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 120. Data: 2016-08-04 23:25:56
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    "
> [...]
    > siedzisz w biurze elektronik też siedzi w budynku a nie lata jak pies
    > po folwarku. Pytaj się co to jest wolt i amper.

    To podkul ogon i zapierdalalaj za te 2kzl brutto

    Albo idz sie wyzal mamuni.