    From: Cezar <c...@B...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] szukam pracy
    Date: Thu, 4 Aug 2016 13:47:13 +0100

    On 04/08/2016 13:02, Sebastian Biały wrote:

> [...]
    > prostackich zastosowań język gdzie kazdy z ulicy jest w stanie pracować.
    > Nie ma się co dziwić że duża "konkurencja" i kazdy daje radę ściągając
    > płace pod muł.

    > Tak, ale to *NUDNE*. Zaznaczam że w PL sa firmy które dłubią
    > zdecydowanie ciekawsze rzeczy (i co wazne bez baz danych) więc
    > ambitniejsi programiści mają co robić. Problem programisty PHP jest taki
    > że jest na samym dnie drabiny zawodowej. Byc może kilku z nich zarabia
    > sensowne pieniądze, ale gdzie jest fun i rozwój kiedy obrabia sie
    > następny gowniany widok na bazę danych? I następny? I nastepny?

    Oczywiście że można ciekawie. Można od podstawy napisać wszystko w C lub
    Javie ale ile to zajmie czasu?

    I na prawdę nie trzba trzymać widoków w DB. To że ktoś tak robi to nie
    jest wina PHP.

    > Podobnie jak brainfuck. PHP ma fundamentalne błędy projektowe. Używanie
    > go do czegokolwiek poza nastepnym widokiem na db jest niemożliwe z
    > powodu niemozności utrzymania jakości.

    Napisz to Markowi Zuckenbergowi. Cały front-end Facebooka jest zrobiony
    w PHP. Co prawda kompilują to przez HipHop ale to dalej PHP.

    > Nie spotkałem sie jeszcze z aparatura medyczną sterowaną skryptami w
    > PHP, podobnie nie widuje symulatorów lotu napędzanych tym silnikiem, nie
    > miałem okazji oglądać satelit programowalnych w PHP. Czyli co, znowu
    > widok na db i kolejne ramki do tabelek?

    Ja nie mówie o robieniu aparatury medycznej czy wojskowej. 99.999999%
    stron internetowych nie jest do celów medycznych czy wojskowych.

    > PHPowców jak mrówków. Wszedzie. I kazdy potrafi zrobić pętlę for więc
    > już może robić widoki na db.

    Jak by dobrych PHP-owców było jak mrówków to by zarabiali ?15-20k

    > PS. Tak tak, za chwile objawi sie jakiś *wyjątek* który uzywa PHP do
    > sterowania hutą dwulitu. Pewno. Reszta robi db view. Miliardowy.

    Niech każdy używa do czego uważa za stosowne. Jeżeli spełnia wymagania
    to w czym problem? Nie jestem adwokatem PHP ale uważam że jest dobry
    język do celów jakich został stworzony.

    c.