    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] szukam pracy
    Date: Thu, 4 Aug 2016 15:22:42 +0200

    On 2016-08-04 14:47, Cezar wrote:
    > Oczywiście że można ciekawie. Można od podstawy napisać wszystko w C lub
    > Javie ale ile to zajmie czasu?

    Oczywiście mozna wziąć problem z okolicy RT i napisać w PHP ale ile to
    zajmie czasu? I czy będzie bardziej interesujące niż milionowa instalka
    wordpressa? Jest wielu ktorzy się zawahają przed odpowiedzią.

    > I na prawdę nie trzba trzymać widoków w DB. To że ktoś tak robi to nie
    > jest wina PHP.

    Tu nie chodzi o *widoki* na db tylko o to że 99% zastosowań PHP to
    generowanie htmla który pokazuje jakies fancy widok (tabelki graficzne)
    na db. Sorry ale to jest język stworzony do konwersji db na html. I
    nawet tego nie robi dobrze (serializacja kazdej sesji, gówniana
    skladnia, absurdalne błedy itd).

    > Napisz to Markowi Zuckenbergowi. Cały front-end Facebooka jest zrobiony
    > w PHP. Co prawda kompilują to przez HipHop ale to dalej PHP.

    Przecięz Facobook to widok na db. Czego się spodziewałes, że napiszą to
    w lispie? Facebook jest dokładnie przykładem tego gdzie PHP został
    wybrany bo jechali po kosztach, przynajmniej na początku. Jednak
    zapewniam, że w tle chodza usługi które napisano w jezykach wydajnych.

    > Ja nie mówie o robieniu aparatury medycznej czy wojskowej. 99.999999%
    > stron internetowych nie jest do celów medycznych czy wojskowych.

    Czyli właśnie - nuda. Jak znasz PHP to możesz robic strony, czasem
    strony i ewentualnie strony. I zawsze możesz powiedzieć że gdzieś tam za
    oceanem zrobili na tym facebooka tylko że to to samo [1].

    > Jak by dobrych PHP-owców było jak mrówków to by zarabiali ?15-20k

    Yyyy zaraz moment, chcesz mi powiedzieć że Ł30k/r to jakaś sensowna
    kwota dla programisty? Ej, bez przesady.

    > Niech każdy używa do czego uważa za stosowne. Jeżeli spełnia wymagania
    > to w czym problem? Nie jestem adwokatem PHP ale uważam że jest dobry
    > język do celów jakich został stworzony.

    Nie, nawet do tych celów jest popsuty. Albo inaczej: nie istnieje cel w
    którym wady PHP (projektowe) były by zaletami. Natomaist środowisko
    PHPowóców zazwyczaj uważa inaczej do czego ma pełne prawo.

    [1] Tak, na pewno gdzieś tam w backgrundzie w Facebooku wytapiają dwulit
    w hucie napedzanej PHP.