    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] szukam pracy
    Date: Thu, 4 Aug 2016 14:02:54 +0200

    On 2016-08-04 13:24, Cezar wrote:
    > Nie zgodził bym się. Znam kilku ludzi grzebiących w PHP i radzą sobie
    > świetnie.

    Bo to trywialne środowisko i absurdalnie prostacki uzywany do
    prostackich zastosowań język gdzie kazdy z ulicy jest w stanie pracować.
    Nie ma się co dziwić że duża "konkurencja" i kazdy daje radę ściągając
    płace pod muł.

    > Obecnie prawie każda nowo powstająca strona - wizytówka
    > siedzi na Wordpress i trzeba ludzi do zarządzania tym.

    Tak, ale to *NUDNE*. Zaznaczam że w PL sa firmy które dłubią
    zdecydowanie ciekawsze rzeczy (i co wazne bez baz danych) więc
    ambitniejsi programiści mają co robić. Problem programisty PHP jest taki
    że jest na samym dnie drabiny zawodowej. Byc może kilku z nich zarabia
    sensowne pieniądze, ale gdzie jest fun i rozwój kiedy obrabia sie
    następny gowniany widok na bazę danych? I następny? I nastepny?
    Zwariować można.

    > ps. (Tak PHP jest językiem trywialnym ale używany dobrze - dla ludzi
    > czytających dokumentację daje dobre rezulaty.

    Podobnie jak brainfuck. PHP ma fundamentalne błędy projektowe. Używanie
    go do czegokolwiek poza nastepnym widokiem na db jest niemożliwe z
    powodu niemozności utrzymania jakości.

    > ps2. Zawodowo nie uzywam ale lubie sobie czasami coś grzebnąć bo
    > zamjume mało czasu, jest ultra-przenośny jest praktycznie wszędzie.

    Nie spotkałem sie jeszcze z aparatura medyczną sterowaną skryptami w
    PHP, podobnie nie widuje symulatorów lotu napędzanych tym silnikiem, nie
    miałem okazji oglądać satelit programowalnych w PHP. Czyli co, znowu
    widok na db i kolejne ramki do tabelek?

    > ps3. zarobki PHP-owców w UK to ?30-60k/y

    PHPowców jak mrówków. Wszedzie. I kazdy potrafi zrobić pętlę for więc
    już może robić widoki na db.

    PS. Tak tak, za chwile objawi sie jakiś *wyjątek* który uzywa PHP do
    sterowania hutą dwulitu. Pewno. Reszta robi db view. Miliardowy.