-
81. Data: 2010-01-04 10:15:18
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hhs8pk$ho2$1@inews.gazeta.pl...
> Jurand wydusił z siebie te słowy:
>
>> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
>> news:hhqnrc$1j7$1@inews.gazeta.pl...
>>> Jurand wydusił z siebie te słowy:
>>>
>>>
>>>> 1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnąć Opla Corsę a potem Opla
>>>> Vectrę. Przy którym się bardziej zmęczysz? Przy większym.
>>>
>>> a jaki to ma związek z pojemnoscią skokową silnika?
>>
>> Że może zrozumiesz, jakie znaczenie w spalaniu miejskim ma masa
>> samochodu.
>
> Ale porównuj ta same samochody z innymi silnikami
> Jaka jest różnica w masie Mondeo 1,8 i Mondeo 2,5V6 i jaki to jest precent
> ogolnej masy?
Jak chcesz.
Bierzemy dane katalogowe:
- Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
spalanie miejskie: 11.3 / 100
- Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 / 100,
spalanie miejskie: 14.2 / 100.
- Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h - 7.9
/ 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
Jurand.
>
> A jest różnica w porównaniu Mondeo do Mondeo i Corsy do Vectry - prawda?
> Odrzuć więc różnice wynikające z innych czynników, bo te nas nie
> interesują w rozmowie o pojemności jako takiej.
> Z braku argumentów szukasz dziury w całym, jakis mas auta, wielkości,
> oporów powietrza itd. a ja mówie o czystej pojemności i mocy.
> Te z większymi silnikami wypadają zupelnie porównywalnie z tymi z
> mniejszymi silnikami
> WIększe różnice niż w spalaniu mogą pojawić sie np podaczas serwisu ale to
> jeszcze inna kwestia.
>
>
> --
> Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
> Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
> Omega B X25XE
>
>
>
>
>
>
>
-
82. Data: 2010-01-04 10:19:18
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhs84n$2oag$1@news.mm.pl...
> DoQ pisze:
>> Karolek pisze:
>>
>>> Z ignorancja.
>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
>>> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
>>> powoluje.
>>> To jest smieszne :/
>>
>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
>
> To ja sie pytam z czego.
Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.
> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale jak
> pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
idzie - np. większe komory spalania, a musisz je wypełnić paliwem i
powietrzem w dokładnie takich samych proporcjach, jak w prawie każdym innym
silniku benzynowym. Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz
układu przeniesienia napędu. Trzy - masz większą masę pojazdu, która
powoduje większe spalanie. 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży
1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy
zachowaniu tej samej techniki jazdy.
> Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
> wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
> Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
> prostu czegos nie wie?
> A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
> liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).
Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na pewno
uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci się uda
wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze opłacanym
kierowcą fabrycznym.
Jurand.
-
83. Data: 2010-01-04 10:20:50
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhsa1v$ken$1@news.mm.pl...
> Jurand pisze:
>> Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
>> news:hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl...
>>> Karolek pisze:
>>>
>>>> Z ignorancja.
>>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
>>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
>>>> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na
>>>> to sie powoluje.
>>>> To jest smieszne :/
>>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
>>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
>>
>> Z tego, że producenci kierują się logiką prostaków. ;)
>>
>
> Chyba tylko producenci samochodow ktorymi Ty jezdzisz.
> Osobiscie mam auto z silnikiem 2.5l i 3l i ten 3l pali zdecydowanie mniej
> niz ten 2.5l (a masa samego samochodu z 3l jest tez wieksza niz tego z
> 2.5l).
> Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?
Zadam Ci kilka prostych pytań:
1. Czy te samochody mają identyczne skrzynie biegów?
2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?
3. Czy tymi samochodami jeździsz dokładnie tak samo?
4. Czy te samochody jeżdżą na paliwie, do jakiego zostały dostosowane przez
producenta?
Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.
Jurand.
-
84. Data: 2010-01-04 10:32:49
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Karolek <d...@o...pl>
Jurand pisze:
>> Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?
>
> Zadam Ci kilka prostych pytań:
> 1. Czy te samochody mają identyczne skrzynie biegów?
W zasadzie tak, oba maja ASB.
> 2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?
Co to znaczy w identycznej technologii.
Oba to diesle.
> 3. Czy tymi samochodami jeździsz dokładnie tak samo?
Nie, tym 3.0 jezdze szybciej z uwagi na to, ze jest mocniejszy.
Jednak sam styl taki sam jest.
> 4. Czy te samochody jeżdżą na paliwie, do jakiego zostały dostosowane przez
> producenta?
O ile to na stacji trzyma normy to tak.
>
> Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.
>
Mamy jeszcze wolnosc slowa.
--
Karolek
-
85. Data: 2010-01-04 10:51:11
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: Karolek <d...@o...pl>
Jurand pisze:
> Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> news:hhs84n$2oag$1@news.mm.pl...
>> DoQ pisze:
>>> Karolek pisze:
>>>
>>>> Z ignorancja.
>>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
>>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
>>>> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
>>>> powoluje.
>>>> To jest smieszne :/
>>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
>>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
>> To ja sie pytam z czego.
>
> Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.
Co tlumaczono?
Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
nie widze.
Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
"Jakie to sa wielkosci?
Moze wiesz?
Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
>
>> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale jak
>> pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
>
> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
> idzie - np. większe komory spalania,
Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?
> a musisz je wypełnić paliwem i
> powietrzem w dokładnie takich samych proporcjach, jak w prawie każdym innym
> silniku benzynowym.
Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz
> układu przeniesienia napędu.
Ile wieksze?
Wiesz jakie to sa wielkosci?
>Trzy - masz większą masę pojazdu, która
> powoduje większe spalanie. 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży
> 1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy
> zachowaniu tej samej techniki jazdy.
Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
>
>> Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
>> wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
>> Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
>> prostu czegos nie wie?
>> A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
>> liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).
>
> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na pewno
> uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci się uda
> wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze opłacanym
> kierowcą fabrycznym.
O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.
--
Karolek
-
86. Data: 2010-01-04 11:27:54
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Jurand wydusił z siebie te słowy:
> Jak chcesz.
> Bierzemy dane katalogowe:
> - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
> spalanie miejskie: 11.3 / 100
> - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 /
> 100, spalanie miejskie: 14.2 / 100.
> - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h
> - 7.9 / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
>
> Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
> technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
> Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
>
a Ty ciągke swoje.
Przed chwilą mówiles głównie o masie, ze większa to musi wiecej palic.
Teraz piszesz o samej pojęmności.
Problem w tym, ze nie dostrzegasz sedna dyskusji.
Ja nigdy nie twierdzilem, ze mniejszym silnikiem nie da sie spalić mniej, bo
to oczywiste.
Powiedzialem jedno proste zdanie - tym samym autem z większym i mocniejszym
silnikiem poruszając sie na podobnym poziomie dynamiki jazdy spalimy ilość
paliwa pozostającą na tym samym poziomie.
Łopatologicznie tłumacze ostatni raz.
Ten sam samochód, ta sama masa, ale różna pojemnosć i moc. Jeżdząc
normalnie, w normalnym ruchu spalimy bardzo zbliżoną ilość paliwa, bo w
jednym wykorzystasz większy a w drugim mniejszy procent mozliwości silnika,
innymi słowy w słabszym będziesz musiał bardziej otwierać przepustnice, zeby
utrzymac dynamike na tym samym poziomie co w mocniejszym i na odwrót - w
mocniejszym będziesz mniej naciskał na gaz, zeby jechac za słabszym.
Dane podawane przez producentów to generalnie marketingowe dane, ktore z
rzeczywistoscią mają często mało wspólnego.
I teraz kolejne oczywiste oczywistości, na ktorych opierasz całe swoje
wywody w tym wątku:
- mniejszym silnikiem da sie spalić mniej
- większym da sie spalić więcej
- większym czesto jeździ sie dynamiczniej, a tym samym spali więcej
- większy jest cięższy
Jesli jednak weźmiesz pdo uwage różne aspekty zagadnienia .. to wychodzi, ze
bardzo często większy samochód, z większym silnikiem w podobnych warunkach
nadal spali zbliżoną ilość paliwa, a przy tym jest wygodniejszy,
przyjemniejszy w prowadzeniu itd. Oczywiście nie każdy samochód da sie
porównać z każdym i nie każdy styl jazdy potwierdzi takie stwierdzenia,
tyle, ze nie w tym rzecz, zeby czepiać sie skrajności.
Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i obalic.
Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem 650cc i masie
poniżej 1000kg
Powiedzmy Corsa (dowolna, moze być i najcięższa C) z silnikiem 1,2 albo 1,4
czyli dwa razy większym, o ilości cylindrów większej o 1 lub 2 - pali tyle
samo lub mniej - chyba nie zaprzeczysz...
Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od spalania
jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim twierdzeniom przeczyc
Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z silnikiem
1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień unowoczesnienia jednostki
Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza ze ma mniejszą pojemność.
No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17 litrów
i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0 spali sporo
mniej.
Wyjdzmy z zakamarków skrajności i przykladów od czapy a zastanówmy sie nad
samą pojemnością, ktora jako taka ma dość mało istotny wpływ na spalanie.
Na spalanie ma wpływ technika jazdy, masa auta, rodzaj napędu, rodzaj
skrzyni, technologia użyta w samym silniku i ... jego stan techniczny.
ps. co do techniki jazdy - oczywiście, ze mocniejszym i większym trzeba
jechać oszczędniej, zeby uzyskac podobny wynik spalania mniejszego tylko weź
pod uwage główne założenie - czyli podobny styl jazdy. Podobny patrząc z
zewnętrznego ukladu odniesienia - z lotu Błękitnego 24, a nie z kabiny
samochodu. Jesli z góry oba będą poruszać sie z podobną dynamiką to w srodku
w jednym będzie dynamicznie, a w drugim powoli. Co nie zmienia faktu, ze w
tym mniejszym już zapasu na nic nie masz, a w większym jeszcze czasem nawet
spory.
Teraz pewnie padnie sakramentalne - po co większy silnik, skoro ma sie nim
jeździć tak jak mniejszym i tu już wkraczamy w gusta ludzi. Ja jeżdze raczej
spokojnie, ale lubie duze i przecietnie mocne auta. Daje mi to mozliwość
wybboru stylu jazdy w zależności od zachcianki. Moge jechcac na przyzwoitym
poziomie ekonomiczności, ale mkoge jechać szybciej niż inni i nadal nie
używać 100% mozliwości auta.
Jaśniej?
--
Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
Omega B X25XE
-
87. Data: 2010-01-04 14:48:02
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hhsfrd$geg$1@inews.gazeta.pl...
>> Jak chcesz.
>> Bierzemy dane katalogowe:
>> - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
>> spalanie miejskie: 11.3 / 100
>> - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 /
>> 100, spalanie miejskie: 14.2 / 100.
>> - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h
>> - 7.9 / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
>>
>> Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
>> technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
>> Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
>>
>
> a Ty ciągke swoje.
>
> Przed chwilą mówiles głównie o masie, ze większa to musi wiecej palic.
> Teraz piszesz o samej pojęmności.
Pojemność to jedno, masa to drugie. Przy czym wyższa masa często wynika z
wyższej pojemności. Drugim aspektem, na który Ci zwracamy uwagę, są większe
opory pracy całego układu napędowego. I niech te opory są o 10% większe. I
niech masa jest o 5% większa. I już masz 15% różnicy, które przy spalaniu
miejskim rzędu 10 l/100 daje Ci extra 1.5l/100.
> Problem w tym, ze nie dostrzegasz sedna dyskusji.
> Ja nigdy nie twierdzilem, ze mniejszym silnikiem nie da sie spalić mniej,
> bo to oczywiste.
> Powiedzialem jedno proste zdanie - tym samym autem z większym i
> mocniejszym silnikiem poruszając sie na podobnym poziomie dynamiki jazdy
> spalimy ilość paliwa pozostającą na tym samym poziomie.
I to jest bzdura na kołach - co szczególnie uwidacznia się w warunkach
miejskich, co nie tylko ja usiłuję Ci wytłumaczyć.
> Łopatologicznie tłumacze ostatni raz.
> Ten sam samochód, ta sama masa, ale różna pojemnosć i moc. Jeżdząc
> normalnie, w normalnym ruchu spalimy bardzo zbliżoną ilość paliwa, bo w
> jednym wykorzystasz większy a w drugim mniejszy procent mozliwości
> silnika, innymi słowy w słabszym będziesz musiał bardziej otwierać
> przepustnice, zeby utrzymac dynamike na tym samym poziomie co w
> mocniejszym i na odwrót - w mocniejszym będziesz mniej naciskał na gaz,
> zeby jechac za słabszym.
To teraz skoro to jest takie proste - to dlaczego producenci samochodów
podają praktycznie zawsze dużo większe spalanie w trybie miejskim dla
samochodów o wyższej pojemności? Zmówili się, czy jak?
> Dane podawane przez producentów to generalnie marketingowe dane, ktore z
> rzeczywistoscią mają często mało wspólnego.
> I teraz kolejne oczywiste oczywistości, na ktorych opierasz całe swoje
> wywody w tym wątku:
> - mniejszym silnikiem da sie spalić mniej
> - większym da sie spalić więcej
> - większym czesto jeździ sie dynamiczniej, a tym samym spali więcej
> - większy jest cięższy
Super - w końcu zaczynasz coś pojmować.
> Jesli jednak weźmiesz pdo uwage różne aspekty zagadnienia .. to wychodzi,
> ze bardzo często większy samochód, z większym silnikiem w podobnych
> warunkach nadal spali zbliżoną ilość paliwa, a przy tym jest wygodniejszy,
> przyjemniejszy w prowadzeniu itd. Oczywiście nie każdy samochód da sie
> porównać z każdym i nie każdy styl jazdy potwierdzi takie stwierdzenia,
> tyle, ze nie w tym rzecz, zeby czepiać sie skrajności.
Gdyby to było takie piękne, jak piszesz, NIKT nie bawiłby się w zmniejszanie
pojemności silników i dokładanie różnych elementów, zwiększających sprawność
tych silników - wtrysk bezpośredni, turbospreżarka, kompresor, itp.
> Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i obalic.
> Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem 650cc i masie
> poniżej 1000kg
Maluch to nie jest samochód do jakichkolwiek porównań. Sprawność silnika
malucha pozostaje daleko w tyle za sprawnością silników np. ówczesnych
kosiarek do trawy.
> Powiedzmy Corsa (dowolna, moze być i najcięższa C) z silnikiem 1,2 albo
> 1,4 czyli dwa razy większym, o ilości cylindrów większej o 1 lub 2 - pali
> tyle samo lub mniej - chyba nie zaprzeczysz...
Podobnież możesz wziąć do porównania Poloneza 1.6...
Celowo pisałem, że należy porównywać SILNIKI WYKONANE W PODOBNEJ
TECHNOLOGII.
> Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od
> spalania jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim twierdzeniom
> przeczyc
> Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z
> silnikiem 1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień unowoczesnienia
> jednostki Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza ze ma mniejszą
> pojemność.
No i bije na łeb.
> No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17
> litrów i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0 spali
> sporo mniej.
Dlaczego? ;
> Wyjdzmy z zakamarków skrajności i przykladów od czapy a zastanówmy sie nad
> samą pojemnością, ktora jako taka ma dość mało istotny wpływ na spalanie.
> Na spalanie ma wpływ technika jazdy, masa auta, rodzaj napędu, rodzaj
> skrzyni, technologia użyta w samym silniku i ... jego stan techniczny.
Oczywiście. To ma największy wpływ. Co więcej - powiem, że nawet miejsce
zamieszkania ma bardzo istotny wpływ na spalanie, dużo większy niż pojemność
silnika. Ale to nie było przedmiotem dyskusji.
> ps. co do techniki jazdy - oczywiście, ze mocniejszym i większym trzeba
> jechać oszczędniej, zeby uzyskac podobny wynik spalania mniejszego tylko
> weź pod uwage główne założenie - czyli podobny styl jazdy. Podobny patrząc
> z zewnętrznego ukladu odniesienia - z lotu Błękitnego 24, a nie z kabiny
> samochodu. Jesli z góry oba będą poruszać sie z podobną dynamiką to w
> srodku w jednym będzie dynamicznie, a w drugim powoli. Co nie zmienia
> faktu, ze w tym mniejszym już zapasu na nic nie masz, a w większym jeszcze
> czasem nawet spory.
A to już jest dyskusja zupełnie na inny temat ;)
Proponuję tak - nie zaczynaj rozmowy na tematy, o których raczej pojęcia nie
masz, bo się wykładasz co bądź w szukaniu argumentów na udowodnienie prostej
tezy. Szukasz ich nawet w takich miejscach, do których absolutnie nie
powinieneś sięgać ;)
> Teraz pewnie padnie sakramentalne - po co większy silnik, skoro ma sie nim
> jeździć tak jak mniejszym i tu już wkraczamy w gusta ludzi. Ja jeżdze
> raczej spokojnie, ale lubie duze i przecietnie mocne auta. Daje mi to
> mozliwość wybboru stylu jazdy w zależności od zachcianki. Moge jechcac na
> przyzwoitym poziomie ekonomiczności, ale mkoge jechać szybciej niż inni i
> nadal nie używać 100% mozliwości auta.
Powiem Ci tak - ta Twoja Omega 2.5 V6 z LPG to żaden demon mocy nie jest. Do
tego ma napęd tylny, co również niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa.
Równie sprawnie będziesz się przemieszczał samochodem przednionapędowym, z
silnikiem turbodiesla i z mocą 75% mocy Twojej Omegi. Paląc przy tym połowę
tego paliwa, które zużywa Omega. Więc to "lubienie dużych i przeciętnie
mocnych aut" to jest Twój gust i nic mi do tego - ale na Boga nie rób z tego
religii, w którą wszyscy musimy tutaj wierzyć!
Jurand.
-
88. Data: 2010-01-04 14:58:06
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl...
>>>>> Z ignorancja.
>>>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
>>>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
>>>>> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co
>>>>> na to sie powoluje.
>>>>> To jest smieszne :/
>>>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
>>>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
>>> To ja sie pytam z czego.
>>
>> Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.
>
> Co tlumaczono?
> Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
> nie widze.
> Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
> "Jakie to sa wielkosci?
> Moze wiesz?
> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
ale mi się po prostu nie chce ;)
Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
odgrywają drugorzędną rolę.
>>> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale
>>> jak pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
>>
>> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
>> idzie - np. większe komory spalania,
>
> Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?
Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.
>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
>
> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
>> przeniesienia napędu.
>
> Ile wieksze?
> Wiesz jakie to sa wielkosci?
W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.
>>Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
>>wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
>>10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
>>jazdy.
>
> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
Podaj jakie auta.
>> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
>> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na
>> pewno uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci
>> się uda wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze
>> opłacanym kierowcą fabrycznym.
>
> O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.
Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?
Jurand.
-
89. Data: 2010-01-04 14:58:54
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hhscn7$24bs$1@news.mm.pl...
> Jurand pisze:
>>> Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?
>>
>> Zadam Ci kilka prostych pytań:
>> 1. Czy te samochody mają identyczne skrzynie biegów?
>
> W zasadzie tak, oba maja ASB.
>
>> 2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?
>
> Co to znaczy w identycznej technologii.
> Oba to diesle.
Podaj modele.
>> 3. Czy tymi samochodami jeździsz dokładnie tak samo?
>
> Nie, tym 3.0 jezdze szybciej z uwagi na to, ze jest mocniejszy.
> Jednak sam styl taki sam jest.
>
>> 4. Czy te samochody jeżdżą na paliwie, do jakiego zostały dostosowane
>> przez producenta?
>
> O ile to na stacji trzyma normy to tak.
>
>>
>> Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.
>>
>
> Mamy jeszcze wolnosc slowa.
Oczywiście, kulturę osobistą również.
Jurand.
-
90. Data: 2010-01-04 15:01:09
Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Od: "peter" <a...@F...pl>
jak juz tak tlumaczysz bezmogom to co oczywiste, to jeszcze moze dolaczysz
sie do tego pierdolenia o abs kilka watkow wczesniej, bo tam jesczez lepsze
bajeczki wymyslala fahofcy :D