eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 113

  • 81. Data: 2010-01-04 10:15:18
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhs8pk$ho2$1@inews.gazeta.pl...
    > Jurand wydusił z siebie te słowy:
    >
    >> Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    >> news:hhqnrc$1j7$1@inews.gazeta.pl...
    >>> Jurand wydusił z siebie te słowy:
    >>>
    >>>
    >>>> 1.2t. Nie wierzysz - spróbuj popchnąć Opla Corsę a potem Opla
    >>>> Vectrę. Przy którym się bardziej zmęczysz? Przy większym.
    >>>
    >>> a jaki to ma związek z pojemnoscią skokową silnika?
    >>
    >> Że może zrozumiesz, jakie znaczenie w spalaniu miejskim ma masa
    >> samochodu.
    >
    > Ale porównuj ta same samochody z innymi silnikami
    > Jaka jest różnica w masie Mondeo 1,8 i Mondeo 2,5V6 i jaki to jest precent
    > ogolnej masy?

    Jak chcesz.
    Bierzemy dane katalogowe:
    - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
    spalanie miejskie: 11.3 / 100
    - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 / 100,
    spalanie miejskie: 14.2 / 100.
    - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h - 7.9
    / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.

    Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
    technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
    Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.

    Jurand.












    >
    > A jest różnica w porównaniu Mondeo do Mondeo i Corsy do Vectry - prawda?
    > Odrzuć więc różnice wynikające z innych czynników, bo te nas nie
    > interesują w rozmowie o pojemności jako takiej.
    > Z braku argumentów szukasz dziury w całym, jakis mas auta, wielkości,
    > oporów powietrza itd. a ja mówie o czystej pojemności i mocy.
    > Te z większymi silnikami wypadają zupelnie porównywalnie z tymi z
    > mniejszymi silnikami
    > WIększe różnice niż w spalaniu mogą pojawić sie np podaczas serwisu ale to
    > jeszcze inna kwestia.
    >
    >
    > --
    > Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    > Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    > Omega B X25XE
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >



  • 82. Data: 2010-01-04 10:19:18
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhs84n$2oag$1@news.mm.pl...
    > DoQ pisze:
    >> Karolek pisze:
    >>
    >>> Z ignorancja.
    >>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
    >>> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
    >>> powoluje.
    >>> To jest smieszne :/
    >>
    >> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    >> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >
    > To ja sie pytam z czego.

    Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.

    > Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale jak
    > pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.

    Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    idzie - np. większe komory spalania, a musisz je wypełnić paliwem i
    powietrzem w dokładnie takich samych proporcjach, jak w prawie każdym innym
    silniku benzynowym. Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz
    układu przeniesienia napędu. Trzy - masz większą masę pojazdu, która
    powoduje większe spalanie. 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży
    1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy
    zachowaniu tej samej techniki jazdy.

    > Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
    > wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
    > Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
    > prostu czegos nie wie?
    > A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
    > liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).

    Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na pewno
    uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci się uda
    wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze opłacanym
    kierowcą fabrycznym.

    Jurand.



  • 83. Data: 2010-01-04 10:20:50
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsa1v$ken$1@news.mm.pl...
    > Jurand pisze:
    >> Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    >> news:hhs7lq$itn$1@mx1.internetia.pl...
    >>> Karolek pisze:
    >>>
    >>>> Z ignorancja.
    >>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
    >>>> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na
    >>>> to sie powoluje.
    >>>> To jest smieszne :/
    >>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    >>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >>
    >> Z tego, że producenci kierują się logiką prostaków. ;)
    >>
    >
    > Chyba tylko producenci samochodow ktorymi Ty jezdzisz.
    > Osobiscie mam auto z silnikiem 2.5l i 3l i ten 3l pali zdecydowanie mniej
    > niz ten 2.5l (a masa samego samochodu z 3l jest tez wieksza niz tego z
    > 2.5l).
    > Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?

    Zadam Ci kilka prostych pytań:
    1. Czy te samochody mają identyczne skrzynie biegów?
    2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?
    3. Czy tymi samochodami jeździsz dokładnie tak samo?
    4. Czy te samochody jeżdżą na paliwie, do jakiego zostały dostosowane przez
    producenta?

    Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.

    Jurand.



  • 84. Data: 2010-01-04 10:32:49
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:
    >> Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?
    >
    > Zadam Ci kilka prostych pytań:
    > 1. Czy te samochody mają identyczne skrzynie biegów?

    W zasadzie tak, oba maja ASB.

    > 2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?

    Co to znaczy w identycznej technologii.
    Oba to diesle.

    > 3. Czy tymi samochodami jeździsz dokładnie tak samo?

    Nie, tym 3.0 jezdze szybciej z uwagi na to, ze jest mocniejszy.
    Jednak sam styl taki sam jest.

    > 4. Czy te samochody jeżdżą na paliwie, do jakiego zostały dostosowane przez
    > producenta?

    O ile to na stacji trzyma normy to tak.

    >
    > Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.
    >

    Mamy jeszcze wolnosc slowa.

    --
    Karolek


  • 85. Data: 2010-01-04 10:51:11
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:
    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > news:hhs84n$2oag$1@news.mm.pl...
    >> DoQ pisze:
    >>> Karolek pisze:
    >>>
    >>>> Z ignorancja.
    >>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj osoby
    >>>> ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co na to sie
    >>>> powoluje.
    >>>> To jest smieszne :/
    >>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    >>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >> To ja sie pytam z czego.
    >
    > Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.

    Co tlumaczono?
    Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
    nie widze.
    Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
    "Jakie to sa wielkosci?
    Moze wiesz?
    Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.

    >
    >> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale jak
    >> pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
    >
    > Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    > idzie - np. większe komory spalania,

    Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?

    > a musisz je wypełnić paliwem i
    > powietrzem w dokładnie takich samych proporcjach, jak w prawie każdym innym
    > silniku benzynowym.

    Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.

    > Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz
    > układu przeniesienia napędu.

    Ile wieksze?
    Wiesz jakie to sa wielkosci?

    >Trzy - masz większą masę pojazdu, która
    > powoduje większe spalanie. 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży
    > 1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy
    > zachowaniu tej samej techniki jazdy.

    Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.

    >
    >> Sorry, ale jezeli ktos nie wie ile mniej wiecej wynosza te opory, to nie
    >> wie tez czy to rzeczywiscie ma jakis wiekszy wplyw na spalanie.
    >> Wiec mozle lepiej nie zabierac glosu z taka pewnoscia siebie jak sie po
    >> prostu czegos nie wie?
    >> A jak ktos dalej twierdzi ze wie, to niech mi to udowodni w konkretnych
    >> liczbach (moze sam policzyc jak potrafi).
    >
    > Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    > portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na pewno
    > uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci się uda
    > wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze opłacanym
    > kierowcą fabrycznym.

    O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.


    --
    Karolek


  • 86. Data: 2010-01-04 11:27:54
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:


    > Jak chcesz.
    > Bierzemy dane katalogowe:
    > - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
    > spalanie miejskie: 11.3 / 100
    > - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 /
    > 100, spalanie miejskie: 14.2 / 100.
    > - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h
    > - 7.9 / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
    >
    > Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
    > technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
    > Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
    >

    a Ty ciągke swoje.

    Przed chwilą mówiles głównie o masie, ze większa to musi wiecej palic.
    Teraz piszesz o samej pojęmności.

    Problem w tym, ze nie dostrzegasz sedna dyskusji.
    Ja nigdy nie twierdzilem, ze mniejszym silnikiem nie da sie spalić mniej, bo
    to oczywiste.
    Powiedzialem jedno proste zdanie - tym samym autem z większym i mocniejszym
    silnikiem poruszając sie na podobnym poziomie dynamiki jazdy spalimy ilość
    paliwa pozostającą na tym samym poziomie.

    Łopatologicznie tłumacze ostatni raz.
    Ten sam samochód, ta sama masa, ale różna pojemnosć i moc. Jeżdząc
    normalnie, w normalnym ruchu spalimy bardzo zbliżoną ilość paliwa, bo w
    jednym wykorzystasz większy a w drugim mniejszy procent mozliwości silnika,
    innymi słowy w słabszym będziesz musiał bardziej otwierać przepustnice, zeby
    utrzymac dynamike na tym samym poziomie co w mocniejszym i na odwrót - w
    mocniejszym będziesz mniej naciskał na gaz, zeby jechac za słabszym.

    Dane podawane przez producentów to generalnie marketingowe dane, ktore z
    rzeczywistoscią mają często mało wspólnego.
    I teraz kolejne oczywiste oczywistości, na ktorych opierasz całe swoje
    wywody w tym wątku:
    - mniejszym silnikiem da sie spalić mniej
    - większym da sie spalić więcej
    - większym czesto jeździ sie dynamiczniej, a tym samym spali więcej
    - większy jest cięższy

    Jesli jednak weźmiesz pdo uwage różne aspekty zagadnienia .. to wychodzi, ze
    bardzo często większy samochód, z większym silnikiem w podobnych warunkach
    nadal spali zbliżoną ilość paliwa, a przy tym jest wygodniejszy,
    przyjemniejszy w prowadzeniu itd. Oczywiście nie każdy samochód da sie
    porównać z każdym i nie każdy styl jazdy potwierdzi takie stwierdzenia,
    tyle, ze nie w tym rzecz, zeby czepiać sie skrajności.

    Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i obalic.
    Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem 650cc i masie
    poniżej 1000kg
    Powiedzmy Corsa (dowolna, moze być i najcięższa C) z silnikiem 1,2 albo 1,4
    czyli dwa razy większym, o ilości cylindrów większej o 1 lub 2 - pali tyle
    samo lub mniej - chyba nie zaprzeczysz...

    Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od spalania
    jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim twierdzeniom przeczyc
    Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z silnikiem
    1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień unowoczesnienia jednostki
    Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza ze ma mniejszą pojemność.

    No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17 litrów
    i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0 spali sporo
    mniej.

    Wyjdzmy z zakamarków skrajności i przykladów od czapy a zastanówmy sie nad
    samą pojemnością, ktora jako taka ma dość mało istotny wpływ na spalanie.
    Na spalanie ma wpływ technika jazdy, masa auta, rodzaj napędu, rodzaj
    skrzyni, technologia użyta w samym silniku i ... jego stan techniczny.
    ps. co do techniki jazdy - oczywiście, ze mocniejszym i większym trzeba
    jechać oszczędniej, zeby uzyskac podobny wynik spalania mniejszego tylko weź
    pod uwage główne założenie - czyli podobny styl jazdy. Podobny patrząc z
    zewnętrznego ukladu odniesienia - z lotu Błękitnego 24, a nie z kabiny
    samochodu. Jesli z góry oba będą poruszać sie z podobną dynamiką to w srodku
    w jednym będzie dynamicznie, a w drugim powoli. Co nie zmienia faktu, ze w
    tym mniejszym już zapasu na nic nie masz, a w większym jeszcze czasem nawet
    spory.
    Teraz pewnie padnie sakramentalne - po co większy silnik, skoro ma sie nim
    jeździć tak jak mniejszym i tu już wkraczamy w gusta ludzi. Ja jeżdze raczej
    spokojnie, ale lubie duze i przecietnie mocne auta. Daje mi to mozliwość
    wybboru stylu jazdy w zależności od zachcianki. Moge jechcac na przyzwoitym
    poziomie ekonomiczności, ale mkoge jechać szybciej niż inni i nadal nie
    używać 100% mozliwości auta.

    Jaśniej?


    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    Omega B X25XE





  • 87. Data: 2010-01-04 14:48:02
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsfrd$geg$1@inews.gazeta.pl...

    >> Jak chcesz.
    >> Bierzemy dane katalogowe:
    >> - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
    >> spalanie miejskie: 11.3 / 100
    >> - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 /
    >> 100, spalanie miejskie: 14.2 / 100.
    >> - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h
    >> - 7.9 / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
    >>
    >> Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
    >> technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
    >> Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
    >>
    >
    > a Ty ciągke swoje.
    >
    > Przed chwilą mówiles głównie o masie, ze większa to musi wiecej palic.
    > Teraz piszesz o samej pojęmności.

    Pojemność to jedno, masa to drugie. Przy czym wyższa masa często wynika z
    wyższej pojemności. Drugim aspektem, na który Ci zwracamy uwagę, są większe
    opory pracy całego układu napędowego. I niech te opory są o 10% większe. I
    niech masa jest o 5% większa. I już masz 15% różnicy, które przy spalaniu
    miejskim rzędu 10 l/100 daje Ci extra 1.5l/100.

    > Problem w tym, ze nie dostrzegasz sedna dyskusji.
    > Ja nigdy nie twierdzilem, ze mniejszym silnikiem nie da sie spalić mniej,
    > bo to oczywiste.
    > Powiedzialem jedno proste zdanie - tym samym autem z większym i
    > mocniejszym silnikiem poruszając sie na podobnym poziomie dynamiki jazdy
    > spalimy ilość paliwa pozostającą na tym samym poziomie.

    I to jest bzdura na kołach - co szczególnie uwidacznia się w warunkach
    miejskich, co nie tylko ja usiłuję Ci wytłumaczyć.

    > Łopatologicznie tłumacze ostatni raz.
    > Ten sam samochód, ta sama masa, ale różna pojemnosć i moc. Jeżdząc
    > normalnie, w normalnym ruchu spalimy bardzo zbliżoną ilość paliwa, bo w
    > jednym wykorzystasz większy a w drugim mniejszy procent mozliwości
    > silnika, innymi słowy w słabszym będziesz musiał bardziej otwierać
    > przepustnice, zeby utrzymac dynamike na tym samym poziomie co w
    > mocniejszym i na odwrót - w mocniejszym będziesz mniej naciskał na gaz,
    > zeby jechac za słabszym.

    To teraz skoro to jest takie proste - to dlaczego producenci samochodów
    podają praktycznie zawsze dużo większe spalanie w trybie miejskim dla
    samochodów o wyższej pojemności? Zmówili się, czy jak?

    > Dane podawane przez producentów to generalnie marketingowe dane, ktore z
    > rzeczywistoscią mają często mało wspólnego.
    > I teraz kolejne oczywiste oczywistości, na ktorych opierasz całe swoje
    > wywody w tym wątku:
    > - mniejszym silnikiem da sie spalić mniej
    > - większym da sie spalić więcej
    > - większym czesto jeździ sie dynamiczniej, a tym samym spali więcej
    > - większy jest cięższy

    Super - w końcu zaczynasz coś pojmować.

    > Jesli jednak weźmiesz pdo uwage różne aspekty zagadnienia .. to wychodzi,
    > ze bardzo często większy samochód, z większym silnikiem w podobnych
    > warunkach nadal spali zbliżoną ilość paliwa, a przy tym jest wygodniejszy,
    > przyjemniejszy w prowadzeniu itd. Oczywiście nie każdy samochód da sie
    > porównać z każdym i nie każdy styl jazdy potwierdzi takie stwierdzenia,
    > tyle, ze nie w tym rzecz, zeby czepiać sie skrajności.

    Gdyby to było takie piękne, jak piszesz, NIKT nie bawiłby się w zmniejszanie
    pojemności silników i dokładanie różnych elementów, zwiększających sprawność
    tych silników - wtrysk bezpośredni, turbospreżarka, kompresor, itp.

    > Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i obalic.
    > Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem 650cc i masie
    > poniżej 1000kg

    Maluch to nie jest samochód do jakichkolwiek porównań. Sprawność silnika
    malucha pozostaje daleko w tyle za sprawnością silników np. ówczesnych
    kosiarek do trawy.

    > Powiedzmy Corsa (dowolna, moze być i najcięższa C) z silnikiem 1,2 albo
    > 1,4 czyli dwa razy większym, o ilości cylindrów większej o 1 lub 2 - pali
    > tyle samo lub mniej - chyba nie zaprzeczysz...

    Podobnież możesz wziąć do porównania Poloneza 1.6...

    Celowo pisałem, że należy porównywać SILNIKI WYKONANE W PODOBNEJ
    TECHNOLOGII.

    > Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od
    > spalania jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim twierdzeniom
    > przeczyc
    > Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z
    > silnikiem 1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień unowoczesnienia
    > jednostki Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza ze ma mniejszą
    > pojemność.

    No i bije na łeb.

    > No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17
    > litrów i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0 spali
    > sporo mniej.

    Dlaczego? ;

    > Wyjdzmy z zakamarków skrajności i przykladów od czapy a zastanówmy sie nad
    > samą pojemnością, ktora jako taka ma dość mało istotny wpływ na spalanie.
    > Na spalanie ma wpływ technika jazdy, masa auta, rodzaj napędu, rodzaj
    > skrzyni, technologia użyta w samym silniku i ... jego stan techniczny.

    Oczywiście. To ma największy wpływ. Co więcej - powiem, że nawet miejsce
    zamieszkania ma bardzo istotny wpływ na spalanie, dużo większy niż pojemność
    silnika. Ale to nie było przedmiotem dyskusji.

    > ps. co do techniki jazdy - oczywiście, ze mocniejszym i większym trzeba
    > jechać oszczędniej, zeby uzyskac podobny wynik spalania mniejszego tylko
    > weź pod uwage główne założenie - czyli podobny styl jazdy. Podobny patrząc
    > z zewnętrznego ukladu odniesienia - z lotu Błękitnego 24, a nie z kabiny
    > samochodu. Jesli z góry oba będą poruszać sie z podobną dynamiką to w
    > srodku w jednym będzie dynamicznie, a w drugim powoli. Co nie zmienia
    > faktu, ze w tym mniejszym już zapasu na nic nie masz, a w większym jeszcze
    > czasem nawet spory.

    A to już jest dyskusja zupełnie na inny temat ;)
    Proponuję tak - nie zaczynaj rozmowy na tematy, o których raczej pojęcia nie
    masz, bo się wykładasz co bądź w szukaniu argumentów na udowodnienie prostej
    tezy. Szukasz ich nawet w takich miejscach, do których absolutnie nie
    powinieneś sięgać ;)

    > Teraz pewnie padnie sakramentalne - po co większy silnik, skoro ma sie nim
    > jeździć tak jak mniejszym i tu już wkraczamy w gusta ludzi. Ja jeżdze
    > raczej spokojnie, ale lubie duze i przecietnie mocne auta. Daje mi to
    > mozliwość wybboru stylu jazdy w zależności od zachcianki. Moge jechcac na
    > przyzwoitym poziomie ekonomiczności, ale mkoge jechać szybciej niż inni i
    > nadal nie używać 100% mozliwości auta.

    Powiem Ci tak - ta Twoja Omega 2.5 V6 z LPG to żaden demon mocy nie jest. Do
    tego ma napęd tylny, co również niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa.
    Równie sprawnie będziesz się przemieszczał samochodem przednionapędowym, z
    silnikiem turbodiesla i z mocą 75% mocy Twojej Omegi. Paląc przy tym połowę
    tego paliwa, które zużywa Omega. Więc to "lubienie dużych i przeciętnie
    mocnych aut" to jest Twój gust i nic mi do tego - ale na Boga nie rób z tego
    religii, w którą wszyscy musimy tutaj wierzyć!

    Jurand.



  • 88. Data: 2010-01-04 14:58:06
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhsdpk$2nrn$1@news.mm.pl...

    >>>>> Z ignorancja.
    >>>>> To co piszesz jest zgodne z logika prostaka.
    >>>>> A ja sie pytam jakie te opory sa naprawde i widze, ze nie ma tutaj
    >>>>> osoby ktora potrafilaby na to odpowiedziec, za to jest wiele osob co
    >>>>> na to sie powoluje.
    >>>>> To jest smieszne :/
    >>>> No wiec z czego wynika wieksze spalanie w trybie miejskim (13,1l vs
    >>>> 15,9l) tego samego samochodu w dwoch wersjach silnikowych?
    >>> To ja sie pytam z czego.
    >>
    >> Już Ci to tłumaczono. Przykro mi, że nie rozumiesz.
    >
    > Co tlumaczono?
    > Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
    > nie widze.
    > Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
    > "Jakie to sa wielkosci?
    > Moze wiesz?
    > Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    > oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    > na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.

    Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
    ale mi się po prostu nie chce ;)
    Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
    1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
    musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
    pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
    bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
    mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
    2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
    odgrywają drugorzędną rolę.

    >>> Sa tu osobniki, ktore twierdza ze to proste, oczywiste i w ogole, ale
    >>> jak pytam konkretnie, to albo milkna, albo nie potrafia odpowiedziec.
    >>
    >> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    >> idzie - np. większe komory spalania,
    >
    > Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?

    Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.

    >> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
    >> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
    >
    > Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    > odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.

    Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.

    >> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
    >> przeniesienia napędu.
    >
    > Ile wieksze?
    > Wiesz jakie to sa wielkosci?

    W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
    tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
    przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.

    >>Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
    >>wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
    >>10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
    >>jazdy.
    >
    > Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    > Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    > wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.

    Podaj jakie auta.


    >> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    >> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na
    >> pewno uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci
    >> się uda wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze
    >> opłacanym kierowcą fabrycznym.
    >
    > O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.

    Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?

    Jurand.



  • 89. Data: 2010-01-04 14:58:54
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hhscn7$24bs$1@news.mm.pl...
    > Jurand pisze:
    >>> Wiec jak prostaczku jest z ta logika u Ciebie?
    >>
    >> Zadam Ci kilka prostych pytań:
    >> 1. Czy te samochody mają identyczne skrzynie biegów?
    >
    > W zasadzie tak, oba maja ASB.
    >
    >> 2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?
    >
    > Co to znaczy w identycznej technologii.
    > Oba to diesle.

    Podaj modele.

    >> 3. Czy tymi samochodami jeździsz dokładnie tak samo?
    >
    > Nie, tym 3.0 jezdze szybciej z uwagi na to, ze jest mocniejszy.
    > Jednak sam styl taki sam jest.
    >
    >> 4. Czy te samochody jeżdżą na paliwie, do jakiego zostały dostosowane
    >> przez producenta?
    >
    > O ile to na stacji trzyma normy to tak.
    >
    >>
    >> Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.
    >>
    >
    > Mamy jeszcze wolnosc slowa.

    Oczywiście, kulturę osobistą również.

    Jurand.



  • 90. Data: 2010-01-04 15:01:09
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "peter" <a...@F...pl>

    jak juz tak tlumaczysz bezmogom to co oczywiste, to jeszcze moze dolaczysz
    sie do tego pierdolenia o abs kilka watkow wczesniej, bo tam jesczez lepsze
    bajeczki wymyslala fahofcy :D

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: