eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 113

  • 91. Data: 2010-01-04 15:09:42
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "peter" <a...@F...pl> napisał w wiadomości
    news:hhssb3$u25$1@news.onet.pl...
    > jak juz tak tlumaczysz bezmogom to co oczywiste, to jeszcze moze dolaczysz
    > sie do tego pierdolenia o abs kilka watkow wczesniej, bo tam jesczez
    > lepsze bajeczki wymyslala fahofcy :D

    A który to wątek?

    Jurand.



  • 92. Data: 2010-01-04 15:58:27
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Jurand wydusił z siebie te słowy:


    > Super - w końcu zaczynasz coś pojmować.

    wiesz .. mozna dyskutować, ale nie musisz mnie obrażac.
    Próbowales mowiąc per chłopczyku i teraz znów wyjeżdzasz z durnym tekstem.

    > Gdyby to było takie piękne, jak piszesz, NIKT nie bawiłby się w
    > zmniejszanie pojemności silników i dokładanie różnych elementów,
    > zwiększających sprawność tych silników - wtrysk bezpośredni,
    > turbospreżarka, kompresor, itp.

    ale wiesz co to moda i marketing?

    >
    >> Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i
    >> obalic. Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem
    >> 650cc i masie poniżej 1000kg
    >
    > Maluch to nie jest samochód do jakichkolwiek porównań. Sprawność
    > silnika malucha pozostaje daleko w tyle za sprawnością silników np.
    > ówczesnych kosiarek do trawy.


    Sam podajesz skrajne przyklady .. to też bede sie takimi posługiwał.


    > Podobnież możesz wziąć do porównania Poloneza 1.6...
    >
    > Celowo pisałem, że należy porównywać SILNIKI WYKONANE W PODOBNEJ
    > TECHNOLOGII.
    >

    stary, ale to Ty podajesz ciągle jakies dziwnie porównania i dopiero w
    ostatmim poście byłeś tak uprzejmy wziąć pod uwage te same auta, a wczesniej
    piszesz o oporach wewnętrznych silnika a porównujesz małe samochody z małymi
    silnikami do duzych z duzymi
    Troche konsekwencji



    >> Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od
    >> spalania jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim
    >> twierdzeniom przeczyc
    >> Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z
    >> silnikiem 1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień
    >> unowoczesnienia jednostki Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza
    >> ze ma mniejszą pojemność.
    >
    > No i bije na łeb.

    Tak? Hmmm


    >
    >> No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17
    >> litrów i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0
    >> spali sporo mniej.
    >
    > Dlaczego? ;-)

    Udajesz, ze nie zrozumiales, czy faktycznie nie rozumiesz (całości
    wypowiedzi)?


    > Oczywiście. To ma największy wpływ. Co więcej - powiem, że nawet
    > miejsce zamieszkania ma bardzo istotny wpływ na spalanie, dużo
    > większy niż pojemność silnika. Ale to nie było przedmiotem dyskusji.

    wiec wróćmy do tego o czym dyskutujemy.
    To Ty ciągle jako przyklady podajesz wszystko tylno nie zależność samej
    pojemności.
    Podajesz masy auta, ukladu przeniesienia napędu, rodzaju skrzyni itd.
    Albo wiec pomijamy wszystko co nie związane z pojemnością, albo bierzemy
    piod uwage wszelkie inne czynniki.

    >
    > A to już jest dyskusja zupełnie na inny temat ;)
    > Proponuję tak - nie zaczynaj rozmowy na tematy, o których raczej
    > pojęcia nie masz, bo się wykładasz co bądź w szukaniu argumentów na
    > udowodnienie prostej tezy. Szukasz ich nawet w takich miejscach, do
    > których absolutnie nie powinieneś sięgać ;)

    Ta dyskusja już dawno przestała być o tym o czym napsialem na początku -
    czyli wpływ pojemnosci na spalanie i to nie dlatego, ze ja szykam
    argumentów, tylko Ty ciągle szukasz dziury w całym,.
    Podałeś na początku jeden konkretny argument pod tytułem większe opory
    wewnętrzne, ale jak ktoś zapytał jakie to opory i jakie mają znaczenie to
    zmieniasz temat.
    Tak jak teraz, próbując brak akrgumentacji zamienić w atak na moją rzekomą
    niewiedze.
    Udowodnij coś a później poddawaj w wątpliwość moją wiedze bądz niewiedze.
    I na koniec co jak co .. ale w szukaniu dziiury w całym to Ty jestes tu
    mistrzem, a wydawałoby sie, ze napisalem proste zdanie na początku, tylko,
    ze nawet nie próbujesz go zrozumiec, tylko dorabiasz filozofie.

    >

    >
    > Powiem Ci tak - ta Twoja Omega 2.5 V6 z LPG to żaden demon mocy nie
    > jest.

    a gdzies napisalem coś takiego?


    > Więc to
    > "lubienie dużych i przeciętnie mocnych aut" to jest Twój gust i nic
    > mi do tego - ale na Boga nie rób z tego religii, w którą wszyscy
    > musimy tutaj wierzyć!

    teraz to już pieprzysz jak potłuczony.

    Ale niech Ci będzie... mi sie już z Tobą gadać nie chce, bo to jakbym z
    moonem o Płaszczycy rozmwial.



    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    Omega B X25XE





  • 93. Data: 2010-01-04 19:09:53
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    > news:hhqog8$ev5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    >> Jurand wrote:
    >
    >>>> Proponuje najpierw spróbowaa :-) Bo nawet skodzin? 1.6 (100km) trzeba
    >>>> dusia peda3 gazu do oporu aby jecha3a 180
    >>>> a ponadto ze wzgledu na stopniowanie skrzyni jedziesz s3uchaj?c tej
    >>>> wyj?cej wiertarki (5000-6000rpm?)
    >>> No i co z tego? ;)
    >> Popro? kogo? aby Ci wyt?umaczy? :->

    Wysokość obrotów wpływa na spalanie. Jeśli nie domyśliłeś się co miałem
    na myśli.

    >>> Jecha3em kiedy? z koleg? do Niemiec. Toyot? Coroll? 1.4 D4D. Praktycznie
    >>> non stop peda3 w pod3odze. Predko?ci rzedu w3a?nie 180 km/h. On na
    >>> codzien w3a?nie w ten sposób tym samochodem je?dzi - to s3u?bowe, wiec
    >>> nie ma lito?ci. Spalanie ?rednie przy takiej eksploatacji - 7.5/100. Nie
    >>> chce spalia wiecej.
    >> Ok, pójdzmy za Twoj? teori?. Zatem 1.0 benzynowe vs 1.4 diesel (znacznie
    >> mocniejszy i o wiele dynamiczniejszy silnik)
    >> powinien paliae znacz?co wiecej - w koncu liczy sie jedynie pojemno?ae i
    >> masa tak ? A z dyskusji wynika, ?e swobodnie ?onglujesz typami silników,
    >> zatem benzyna-diesel nie powinno mieae znaczenia, tak ?
    >>
    >
    > W dyskusji, je?li mam porównywaae, porównuj? diesle z dieslami i benzynowe
    > silniki z silnikami benzynowymi.

    Dlatego właśnie wspomnianą skodzine 1.6 porównujesz z 1.4 D4D ?

    Weżmy konkretny przykład. BMW seria 3

    318Ci 1995cc R4 110kw (150km)/ 6200 190nm/ 3500rpm
    330i/Ci/xi 2979cc R6 170kw (231km)/ 5900 300nm/ 3500rpm

    Przy prędkości 180km/h 330i będzie miało niższe obroty ze względu na
    inne (dłuższe) zestopniowanie skrzyni
    biegów. Ponadto niżej ma niezbędny dla tej prędkości moment obrotowy a
    zatem moc.
    Chyba nie trzeba pisać, że wraz ze wzrostem obrotoów opory wewnętrzne
    rosną szybciej niż liniowo ?

    Ponadto przyśpieszać można używająć niższych obrotów.

    MZ spokojnie można znaleść sytuacje z życia gdzie większy silnik będzie
    miał bardzo zbliżone spalanie do mniejszego.

    >>>> Zapomnia3e? równie? wspomniea o jakimkolwiek wyprzedzaniu - gdzie biedne
    >>>> ma3e benzyny trzeba dusia niemilosiernie i do praktycznie odciecia.
    >>> Ale my tu nie o wyprzedzaniu dyskutujemy.
    >> Wyprzedzanie przecie? nigdy nie wystepuje w czasie jazdy, tak ? Co?
    >> jeszcze innego o czym powinni?my wiedzieae ?
    >
    > Wystepuje, ale o nim nie dyskutujemy. Proste?

    Dynamika wyprzedzania ma znaczenie dla spalania i występuje w ruchu
    miejskim i na trasie. Proste ?
    Inaczej wyprzedza się samochodem z jednym jak i drugim silnikiem. Zatem
    samochodem z mocniejszym silnikiem łatwiej
    jest wyprzedzić "z marszu" nie tracąc paliwa na hamowanie i rozpędzania.
    Ekonomia wprost.

    Przykład: trasa Kraków-Dolina Chochołowska ze średnią 80km/h (wg. gps) i
    spalaniem średnim 5.7l/100km.

    >> Albo ustalmy trase, maksymalny czas dotarcia na miejsce a pó 1/4 niej zmierzmy
    >> spalanie. Co Ty na to ?
    >
    > O ile czas bedzie realny dla samochodu s?abszego - mo?e byae.

    Ciekaw jestem wyniku. MZ nie jest on oczywisty (znaczna przewaga mniejszego)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 94. Data: 2010-01-04 19:14:04
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > U?ytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisa? w wiadomo?ci
    > news:hhqn9b$sf8$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    >
    >>>>> No i co z tego - my nie mówiliomy tutaj o tym, ile da sie spalia "jak
    >>>>> bede chcia3". Chodzi3o o przyjecie pewnych wartooci orednich - czyli
    >>>>> jeYdzisz sobie po mieocie rozpedzajac sie do, powiedzmy, 80 km/h.
    >>>> Przyjmujac wartosci srednie oba auta potrzebuja tyle samo paliwa na
    >>>> kazde 100km. A predkosci to 70-80kph na dwupasmowkach, 100kph na drodze
    >>>> o dopuszczalnej 80kph.
    >>> W3aonie ?e potrzebuj1 wiecej paliwa, BO (co ju? t3umaczy3em) - ca3y uk3ad
    >>> napedowy 31cznie z silnikiem stawia wiekszy opór. I tyle. I ten o kilka %
    >>> wiekszy opór powoduje o kilka % wieksze zu?ycie paliwa na trasie. W
    >>> mieocie dochodzi do tego problem ruszenia wiekszej masy z miejsca - i
    >>> wtedy MUSISZ podaa wiecej paliwa, ?eby ruszya do przodu auto o masie np.
    >>> 1.5t kontra auto 1.2t.
    >> Czyli wg. Ciebie jedyne co ma znaczenie dla spalania to masa samochodu
    >> oraz opory wewnetrzne silnika ? :-)
    >> Fantastyczna teoria :-)
    >
    > Gdzie to napisa?em? Chodzi mi o s?owo "jedyne". Bo mam wra?enie, ?e jeste?
    > kolejn? z osób, która czyta mocno wybiórczo.

    Ok, wytłumacze po kolei:

    - zaczęło się od porównywania silników o róznych pojemnościach, a w tym
    momencie porównujesz już dwa różne samochody z róznymi silnikami zwracając
    uwagę jedynie na większe opory stawiane przez silnik o większej pojemności.
    - zwracasz uwagę jedynie na masę pojazdu pomijając resztę, czyli:

    Optymalny punkt pracy silnika z którego wynika sprawność a w połączeniu
    ze zestopniowaniem skrzyni
    może spowodować, że:
    - przy prędkości X samochód A (z mniejszym silnkiem) bęzie palił mniej niż B
    - przy prędkości nieco większej lub mniejszej od X samochód B będzie
    spalał mniej.

    Pomijasz zupełnie kwestię aerodynamiki która w samochodach rozwijających
    mniejsze prędkości (tych z mniejszymi silnikami) jest znacząco gorsza a
    przy większych prędkościach jest dominująca w porównaniu z
    oporami silnika, toczenia. Ponadto zestopniowania silnika działa na
    korzyść większej jednostki.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 95. Data: 2010-01-04 19:19:50
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Yans van Horn <y...@n...spam>

    Jurand wrote:
    > 10% wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 wa?y
    > 1430 kg) spowoduje conajmniej 10% wzrost zu?ycia paliwa w mie?cie przy
    > zachowaniu tej samej techniki jazdy.

    Masz jakieś poparcie na tę bardzo odważną teorię ?

    Wyniki badań/testów konkretnie ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 96. Data: 2010-01-04 19:47:25
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:
    >> Co tlumaczono?
    >> Jak narazie to jakies prawdy objawione tutaj czytam, a zadnych wyjasnien
    >> nie widze.
    >> Ale skoro uwazasz, ze wiesz to odpowiedz na moje wczesniejsze pytanie cyt.
    >> "Jakie to sa wielkosci?
    >> Moze wiesz?
    >> Jaki procentowy udzial maja te opory, ktore wymieniles w stosunku do
    >> oporow powietrza np. przy predkosci 50km/h?"
    >> na ktore nie raczyles udzielic odpowiedzi.
    >
    > Wiesz co - szczerze mówiąc mógłbym sobie pogrzebać i policzyc na wzorach,
    > ale mi się po prostu nie chce ;)

    Nie potrafisz, nie wiesz i nigdy tego nie policzysz, a szkoda bo moze
    bys zmienil zdanie.

    > Wystarczy wiedzieć dwie rzeczy
    > 1. Opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości - a tym samym większą moc
    > musi wygenerować silnik, żeby pokonywać ten opór. Dlatego w trasie różnice
    > pomiędzy samochodami z silnikami o różnej pojemności zmniejszają się -
    > bowiem większy udział w "marnowaniu" paliwa ma właśnie opór powietrza, a
    > mniejszy - opory wynikające z samej konstrukcji samochodu.
    > 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    > warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    > każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    > spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
    > odgrywają drugorzędną rolę.
    >

    Ale Ty piszesz o masie, pojemnosci i widze juz ze o przeniesienu napedu.
    Wiec prosze napisz cos wiecej na ten temat, najlepiej odpowiadajac na
    moje pytania, ktore jak widac odpowiedzi nie moga sie doczekac.

    >>> Konkretnie to masz podane - raz, że masz większą pojemność, co za tym
    >>> idzie - np. większe komory spalania,
    >> Wiesz co to jest pojemnosc skokowa?
    >
    > Nie, wiesz, nie mam pojęcia. Tak sobie tylko tutaj piszę.

    Tak by wynikalo z tego co wczesniej pisales, ale masz jeszcze szanse sie
    poprawic.

    >
    >>> a musisz je wypełnić paliwem i powietrzem w dokładnie takich samych
    >>> proporcjach, jak w prawie każdym innym silniku benzynowym.
    >> Wypelnia sie w takiej ilosci w jakiej jest to potrzebne do uzyskania
    >> odpowiedniej mocy, a nie zaleznie od tego jaka pojemnosc skokowa sie ma.
    >
    > Aham, a sam silnik, żeby zaczął się kręcić, to nie potrzebuje paliwa.
    >

    Potrzebuje, tylko ciagle czekam az wykazesz ta relacje pomiedzy
    pojemnoscia skokowa, a zapotrzebowaniem na paliwo.
    A dokladniej to jakiej wielkosci jest ten wplyw pojemnosci na zuzycie
    paliwa.
    Potem mozesz napisac jaki jest wplyw masy pojazdu i roznych napedow.

    >>> Dwa - masz większe opory ruchu jednostki napędowej oraz układu
    >>> przeniesienia napędu.
    >> Ile wieksze?
    >> Wiesz jakie to sa wielkosci?
    >
    > W zależności od rodzaju silnika, rodzaju napędu, itp. Największe straty mają
    > tutaj auta 4x4, w dodatku z automatycznymi skrzyniami, przy których na układ
    > przeniesienia napędu możesz "marnować" moc rzędu 70 KM.

    70KM to jakies 50kW... troche sporo, ale powiedzmy ze w jakims skrajnym
    przypadku tak jest, teraz prosze napisz ile z tych 50kW poszlo na
    zmarnowanie przez wieksza pojemnosc silnika np. o 1l.
    Jestes wstanie okreslic rzad wielkosci? Czy bedzie to 10kW na 1l
    pojemnosci, czy moze 20kW, a moze 5kW...?

    >
    >>> Trzy - masz większą masę pojazdu, która powoduje większe spalanie. 10%
    >>> wzrost masy (czyli auto zamiast 1300 waży 1430 kg) spowoduje conajmniej
    >>> 10% wzrost zużycia paliwa w mieście przy zachowaniu tej samej techniki
    >>> jazdy.
    >> Ta, a ja mam dwa auta, ktore przecza tej teorii.
    >> Jedno wazy ponad 1600kg ma silnik 2.5l i w miescie pali 11-12l, drugie
    >> wazy ponad 1800kg ma silnik 3.0l i pali 9,5-10l w miescie.
    >
    > Podaj jakie auta.
    >

    730d i 525tds

    >
    >>> Spalanie podają producenci. Możesz sobie te wyniki sprawdzić na wielu
    >>> portalach. Potem zadzwoń sobie do producenta i powiedz mu, że Tobie na
    >>> pewno uda się tym samochodem w mieście spalić mniej - uwierz mi, jeśli Ci
    >>> się uda wg procedury testowej zużyć mniej paliwa - będziesz bardzo dobrze
    >>> opłacanym kierowcą fabrycznym.
    >> O ile mi wiadomo to producent raczej potwierdza to co napisalem.
    >
    > Co potwierdza? ;) Możesz konkretniej?

    Poziom zuzycia paliwa jaki odnotowuje w obu przypadkach.


    --
    Karolek


  • 97. Data: 2010-01-04 19:49:38
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Jurand pisze:

    >>> 2. Czy te samochody mają silniki wykonane w identycznej technologii?
    >> Co to znaczy w identycznej technologii.
    >> Oba to diesle.
    >
    > Podaj modele.
    >

    To sie zdecyduj czy spalanie zalezy od modelu, czy pojemnosci.
    730d i 525tds

    >>> Na razie uwagi z prostaczkami to zachowaj może dla kolegów z podwórka.
    >>>
    >> Mamy jeszcze wolnosc slowa.
    >
    > Oczywiście, kulturę osobistą również.

    Proponuje patrzec na wlasna kulture, a nie cudza.


    --
    Karolek


  • 98. Data: 2010-01-04 19:51:07
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    peter pisze:
    > jak juz tak tlumaczysz bezmogom to co oczywiste, to jeszcze moze
    > dolaczysz sie do tego pierdolenia o abs kilka watkow wczesniej, bo tam
    > jesczez lepsze bajeczki wymyslala fahofcy :D

    Uwazasz, ze ktos tutaj bajeczki wymysla?
    Wskaz palcem, albo znikaj niedouczony gnojku.

    --
    Karolek


  • 99. Data: 2010-01-04 20:32:45
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Jurand pisze:

    > 2. Najwięcej paliwa zużywane jest do ROZPĘDZENIA samochodu - dlatego w
    > warunkach miejskich auto pali aż tyle, bo trzeba go często rozpędzać. I
    > każdy % różnicy w oporze wynikającym z konstrukcji samochodu powoduje, że
    > spalanie miejskie zauważalnie rośnie w górę. W tym przypadku opory powietrza
    > odgrywają drugorzędną rolę.

    Poza tym co raczej jest oczywiste, większy silnik na biegu jałowym
    (stojąc w korku np.) będzie potrzebował więcej paliwa co wyraźnie
    podnosi średnią zużycia. Wystarczy że na 100km odcinku w mieście postoi
    3h w korku spalając przy tym tylko 0,5l/h więcej, a średnia podskoczy
    już o 1,5l/100km.


    Pozdrawiam
    Pawel


  • 100. Data: 2010-01-04 20:53:28
    Temat: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Jurand pisze:

    > Z tego, że producenci kierują się logiką prostaków. ;)

    :D
    Z autopsji wiem natomiast jak wyglada to niskie spalanie większych
    silników. Wsiadam z kumplem (świeżo po przesiadce "na duży silnik") i
    ruszamy w trase. Po 300km średnia wynosi raptem 8,6l/100km, natomiast
    styl jazdy kolegi różni się diametralnie od tego co reprezentował
    wcześniej. Delikatne przyśpieszenia, vmax 100-120, tempomacik, oraz
    zachwyt że jedziemy na oparach i to z większym silnikiem. Zamieniliśmy
    się później miejscami, zacząłem jeździć po swojemu - tak jak zwykle, bez
    szczypania. Po niecałych 50km średnia przekroczyła 10l/100km ;-)
    Ale cóż, eksperci z PMS twierdzą iż 4litrowe V8 będzie podobnie
    ekonomiczne jak małe miejskie autko - wystarczy tylko nie wyjeżdżać z
    garażu ;-)


    Pozdrawiam
    Pawel

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 . 12


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: