-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: szukam auta - mocnego RWD - doradźcie
Date: Mon, 4 Jan 2010 14:48:02 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 149
Message-ID: <hhsrho$7gb$1@inews.gazeta.pl>
References: <hhgbli$bbs$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgb7t$p1l$1@inews.gazeta.pl>
<hhgdbd$c5m$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhgd7r$3lb$1@inews.gazeta.pl>
<hhggqi$2pm$1@news.onet.pl> <hhgjun$a6h$1@news.onet.pl>
<4...@n...home.net.pl> <hhig2a$p8j$1@inews.gazeta.pl>
<hhl93b$etb$1@inews.gazeta.pl> <hhn68f$o3r$1@inews.gazeta.pl>
<hhnctt$ing$1@inews.gazeta.pl> <hhnhh0$sdm$1@news.onet.pl>
<hhnib9$99p$1@inews.gazeta.pl> <hhnkkp$4g8$1@news.onet.pl>
<hhnrej$cmj$1@inews.gazeta.pl> <hho3to$9u6$1@news.onet.pl>
<hhocvu$ltq$1@inews.gazeta.pl> <hhoif4$f6k$1@news.onet.pl>
<hhqjjb$dou$1@inews.gazeta.pl> <hhqnrc$1j7$1@inews.gazeta.pl>
<hhs7sf$eb6$1@inews.gazeta.pl> <hhs8pk$ho2$1@inews.gazeta.pl>
<hhsbi3$s8q$1@inews.gazeta.pl> <hhsfrd$geg$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-21.ghnet.pl
X-Trace: inews.gazeta.pl 1262612856 7691 83.175.191.21 (4 Jan 2010 13:47:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 13:47:36 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-RFC2646: Format=Flowed; Response
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
X-User: jurand_krk
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243964
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hhsfrd$geg$1@inews.gazeta.pl...
>> Jak chcesz.
>> Bierzemy dane katalogowe:
>> - Ford Mondeo 1.8 125KM, masa 1300, spalanie przy 90 km - 5.6 / 100,
>> spalanie miejskie: 11.3 / 100
>> - Ford Mondeo V6 2.5 170KM, masa 1385, spalanie przy 90 km - 7.2 /
>> 100, spalanie miejskie: 14.2 / 100.
>> - Ford Mondeo V6 3.0 225 KM (ST220), masa 1420, spalanie przy 90 km/h
>> - 7.9 / 100, spalanie miejskie: 14.3 / 100.
>>
>> Widzisz, jak niewielka różnica w masie i duża różnica w pojemności i
>> technologii silnika wpływa na całokształt spalania.
>> Nie da się nakarmić większej pojemności tą samą ilością paliwa.
>>
>
> a Ty ciągke swoje.
>
> Przed chwilą mówiles głównie o masie, ze większa to musi wiecej palic.
> Teraz piszesz o samej pojęmności.
Pojemność to jedno, masa to drugie. Przy czym wyższa masa często wynika z
wyższej pojemności. Drugim aspektem, na który Ci zwracamy uwagę, są większe
opory pracy całego układu napędowego. I niech te opory są o 10% większe. I
niech masa jest o 5% większa. I już masz 15% różnicy, które przy spalaniu
miejskim rzędu 10 l/100 daje Ci extra 1.5l/100.
> Problem w tym, ze nie dostrzegasz sedna dyskusji.
> Ja nigdy nie twierdzilem, ze mniejszym silnikiem nie da sie spalić mniej,
> bo to oczywiste.
> Powiedzialem jedno proste zdanie - tym samym autem z większym i
> mocniejszym silnikiem poruszając sie na podobnym poziomie dynamiki jazdy
> spalimy ilość paliwa pozostającą na tym samym poziomie.
I to jest bzdura na kołach - co szczególnie uwidacznia się w warunkach
miejskich, co nie tylko ja usiłuję Ci wytłumaczyć.
> Łopatologicznie tłumacze ostatni raz.
> Ten sam samochód, ta sama masa, ale różna pojemnosć i moc. Jeżdząc
> normalnie, w normalnym ruchu spalimy bardzo zbliżoną ilość paliwa, bo w
> jednym wykorzystasz większy a w drugim mniejszy procent mozliwości
> silnika, innymi słowy w słabszym będziesz musiał bardziej otwierać
> przepustnice, zeby utrzymac dynamike na tym samym poziomie co w
> mocniejszym i na odwrót - w mocniejszym będziesz mniej naciskał na gaz,
> zeby jechac za słabszym.
To teraz skoro to jest takie proste - to dlaczego producenci samochodów
podają praktycznie zawsze dużo większe spalanie w trybie miejskim dla
samochodów o wyższej pojemności? Zmówili się, czy jak?
> Dane podawane przez producentów to generalnie marketingowe dane, ktore z
> rzeczywistoscią mają często mało wspólnego.
> I teraz kolejne oczywiste oczywistości, na ktorych opierasz całe swoje
> wywody w tym wątku:
> - mniejszym silnikiem da sie spalić mniej
> - większym da sie spalić więcej
> - większym czesto jeździ sie dynamiczniej, a tym samym spali więcej
> - większy jest cięższy
Super - w końcu zaczynasz coś pojmować.
> Jesli jednak weźmiesz pdo uwage różne aspekty zagadnienia .. to wychodzi,
> ze bardzo często większy samochód, z większym silnikiem w podobnych
> warunkach nadal spali zbliżoną ilość paliwa, a przy tym jest wygodniejszy,
> przyjemniejszy w prowadzeniu itd. Oczywiście nie każdy samochód da sie
> porównać z każdym i nie każdy styl jazdy potwierdzi takie stwierdzenia,
> tyle, ze nie w tym rzecz, zeby czepiać sie skrajności.
Gdyby to było takie piękne, jak piszesz, NIKT nie bawiłby się w zmniejszanie
pojemności silników i dokładanie różnych elementów, zwiększających sprawność
tych silników - wtrysk bezpośredni, turbospreżarka, kompresor, itp.
> Bo na skrajnościach łątwo różne teorie tak samo potwierdzic jak i obalic.
> Dajmy na to przeciętny maluch palił 7-8 litrów z silnikiem 650cc i masie
> poniżej 1000kg
Maluch to nie jest samochód do jakichkolwiek porównań. Sprawność silnika
malucha pozostaje daleko w tyle za sprawnością silników np. ówczesnych
kosiarek do trawy.
> Powiedzmy Corsa (dowolna, moze być i najcięższa C) z silnikiem 1,2 albo
> 1,4 czyli dwa razy większym, o ilości cylindrów większej o 1 lub 2 - pali
> tyle samo lub mniej - chyba nie zaprzeczysz...
Podobnież możesz wziąć do porównania Poloneza 1.6...
Celowo pisałem, że należy porównywać SILNIKI WYKONANE W PODOBNEJ
TECHNOLOGII.
> Przykładów bardzo mocno obrazujących brak zależności pojemności od
> spalania jest całą masa, tak samo jak i takich, co będą takim twierdzeniom
> przeczyc
> Weźmy wspomnianą Yaris z silnikiem diesla 1,4 i np. Starego P205 z
> silnikiem 1,9D - oba palą praktycznie tyle samo, a stopień unowoczesnienia
> jednostki Yarisa powinien bić go na łep, zwlaszcza ze ma mniejszą
> pojemność.
No i bije na łeb.
> No i w drugą strone. W123 z silnikiem 2,5l spali w mieście smiało 17
> litrów i to bez mocnego deptania, ale taki sam w123 z silmikiem 2,0 spali
> sporo mniej.
Dlaczego? ;
> Wyjdzmy z zakamarków skrajności i przykladów od czapy a zastanówmy sie nad
> samą pojemnością, ktora jako taka ma dość mało istotny wpływ na spalanie.
> Na spalanie ma wpływ technika jazdy, masa auta, rodzaj napędu, rodzaj
> skrzyni, technologia użyta w samym silniku i ... jego stan techniczny.
Oczywiście. To ma największy wpływ. Co więcej - powiem, że nawet miejsce
zamieszkania ma bardzo istotny wpływ na spalanie, dużo większy niż pojemność
silnika. Ale to nie było przedmiotem dyskusji.
> ps. co do techniki jazdy - oczywiście, ze mocniejszym i większym trzeba
> jechać oszczędniej, zeby uzyskac podobny wynik spalania mniejszego tylko
> weź pod uwage główne założenie - czyli podobny styl jazdy. Podobny patrząc
> z zewnętrznego ukladu odniesienia - z lotu Błękitnego 24, a nie z kabiny
> samochodu. Jesli z góry oba będą poruszać sie z podobną dynamiką to w
> srodku w jednym będzie dynamicznie, a w drugim powoli. Co nie zmienia
> faktu, ze w tym mniejszym już zapasu na nic nie masz, a w większym jeszcze
> czasem nawet spory.
A to już jest dyskusja zupełnie na inny temat ;)
Proponuję tak - nie zaczynaj rozmowy na tematy, o których raczej pojęcia nie
masz, bo się wykładasz co bądź w szukaniu argumentów na udowodnienie prostej
tezy. Szukasz ich nawet w takich miejscach, do których absolutnie nie
powinieneś sięgać ;)
> Teraz pewnie padnie sakramentalne - po co większy silnik, skoro ma sie nim
> jeździć tak jak mniejszym i tu już wkraczamy w gusta ludzi. Ja jeżdze
> raczej spokojnie, ale lubie duze i przecietnie mocne auta. Daje mi to
> mozliwość wybboru stylu jazdy w zależności od zachcianki. Moge jechcac na
> przyzwoitym poziomie ekonomiczności, ale mkoge jechać szybciej niż inni i
> nadal nie używać 100% mozliwości auta.
Powiem Ci tak - ta Twoja Omega 2.5 V6 z LPG to żaden demon mocy nie jest. Do
tego ma napęd tylny, co również niekorzystnie wpływa na zużycie paliwa.
Równie sprawnie będziesz się przemieszczał samochodem przednionapędowym, z
silnikiem turbodiesla i z mocą 75% mocy Twojej Omegi. Paląc przy tym połowę
tego paliwa, które zużywa Omega. Więc to "lubienie dużych i przeciętnie
mocnych aut" to jest Twój gust i nic mi do tego - ale na Boga nie rób z tego
religii, w którą wszyscy musimy tutaj wierzyć!
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.10 14:58 Jurand
- 04.01.10 14:58 Jurand
- 04.01.10 15:01 peter
- 04.01.10 15:09 Jurand
- 04.01.10 15:58 Kuba \(aka cita\)
- 04.01.10 19:09 Yans van Horn
- 04.01.10 19:14 Yans van Horn
- 04.01.10 19:19 Yans van Horn
- 04.01.10 19:47 Karolek
- 04.01.10 19:49 Karolek
- 04.01.10 19:51 Karolek
- 04.01.10 20:32 DoQ
- 04.01.10 20:53 DoQ
- 04.01.10 21:09 Adam Płaszczyca
- 04.01.10 23:44 cztery
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO